• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Iskristall

Var är min mens? Nån som sett den? Inte? Nähä, får fortsätta leta Varför dröjer den när man väntar på den?

• Nmg

Va tråkigt! Tror att kroppen stressar upp sig så mycket att den kan bli sen ibland. Skulle du ha fått den idag?

Iskristall skrev 2015-11-25 09:52:53 följande:

Var är min mens? Nån som sett den? Inte? Nähä, får fortsätta leta Varför dröjer den när man väntar på den?

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-11-25 11:07:28 följande:

Va tråkigt! Tror att kroppen stressar upp sig så mycket att den kan bli sen ibland. Skulle du ha fått den idag?

Ja. Jag tempar också så tempen har gått ner till den nivån mensen brukar komma. Så egentligen behöver jag inte vara orolig, den kommer. Men det är ju lite frustrerade när man väntar
  • FörstaIVF
    Aliiice skrev 2015-11-25 07:51:22 följande:

Hej! Haha oj det var ett tag sen du va inloggad då kanske

Jag var på mitt första ultraljud igår och då sa dom att allt såg jätte bra ut och att jag ska fortsätta spruta två dagar till.

Är inne på sprutdag 7 sju och har inte känt av någonting hitills. Eller jo på andra sprutdagen mådde jag jätte illa men det är allt så du behöver nog inte oroa dig över att inte känna något speciellt med kroppen

Jaha, men vad lustigt att det kan vara så, för vissa känner ju av det jättemycket... hur hög dos tar du? Man blir ju lite nojig för om det känns mycket i magen tänker jag att det har bättre effekt... Hade vart såååå trist om jag var tvungen att avbryta denna gången med :( Men men, får se imorgon vad läkaren säger!
  • Aliiice
    Iskristall skrev 2015-11-25 11:18:09 följande:

Ja. Jag tempar också så tempen har gått ner till den nivån mensen brukar komma. Så egentligen behöver jag inte vara orolig, den kommer. Men det är ju lite frustrerade när man väntar

Vad mysko kroppen är men det är nog så att bara för att man väntar så kommer den inte. Det är väl någon slags blandning av stress och förväntan
  • Aliiice
    FörstaIVF skrev 2015-11-25 12:10:10 följande:

Jaha, men vad lustigt att det kan vara så, för vissa känner ju av det jättemycket... hur hög dos tar du? Man blir ju lite nojig för om det känns mycket i magen tänker jag att det har bättre effekt... Hade vart såååå trist om jag var tvungen att avbryta denna gången med :( Men men, får se imorgon vad läkaren säger!

Jag trodde också man skulle känna massa eller åtminstonde få någon biverkning så man vet att det fungerar. Men det har verkligen gått smidigt så man blir ju fundersam...

Jag tar 125 e gonal-f så det är ju en ganska låg dos.

Hoppas det går bra imorgon håller tummar och tår! Tråkigt att behöva avbryta när man kommit en bra bit på vägen
  • stajlish
    Ashurst Klara skrev 2015-11-25 07:34:20 följande:
    Välkommen i gänget! Hoppas att du mår okej av behandlingen och att äggplocket går fint. Jag håller tummarna för många ägg av bra kvalité!

{#emotions_dlg.flower}IVF-lista 

ina - äp v.44 

Hagnestahill - sprutstart 25/10, äp v.45, ET 8/11, BIM 21/11, 30 år

Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 28/11, 30 år

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET 23/11, testdag 7/12, 34 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 4/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49/50, bim?, 32 år

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år

PlusGravid! 

Cutepoison

HJohannesson BF 2 augusti
    Tack! Ja, imorgon kl 11 smäller det för äggplock :) Mått jättebra hittills under behandlingen så hoppas de går så smärtfritt som möjligt imorgon med... o att de blir några fina ägg! Det blir ICSI på alla pga min mans få spermieantal (därför vi gör IVF) :)
  • Iskristall
    stajlish skrev 2015-11-25 16:26:12 följande:

Tack! Ja, imorgon kl 11 smäller det för äggplock :) Mått jättebra hittills under behandlingen så hoppas de går så smärtfritt som möjligt imorgon med... o att de blir några fina ägg! Det blir ICSI på alla pga min mans få spermieantal (därför vi gör IVF) :)

Lycka till med äp i morgon! Spännande, uppdatera sen hur det var för dig!
  • Nmg

Lycka till imorgon!!

stajlish skrev 2015-11-25 16:26:12 följande:

• Nmg

Hoppas den kommer snart skulle vara roligt om vi hade hyfsat lite med dagarna

Iskristall skrev 2015-11-25 11:18:09 följande:

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november