• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • phee
    HJohannesson skrev 2015-11-24 11:23:30 följande:

Jag flyttar mig i listan för att jag är gravid :)

Kan knappt tro att det är sant !!

Plussade svagt rd6 men jag var helt säker på att det var otrivellesprutan som spökade. Men testerna blev starkare för var dag och igår fick jag ett ordentligt plus på stickan.

Hoppas hoppas det lilla vill hålla sig kvar :)

{#emotions_dlg.flower}IVF-lista

ina - äp v.44

Hagnestahill - sprutstart 25/10, äp v.45, ET 8/11, BIM 21/11, 30 år

Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 28/11, 30 år

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET 23/11, testdag 7/12, 34 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49/50, bim?, 32 år

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år

PlusGravid!

Cutepoison

HJohannesson BF 2 augusti

Stort grattis HJohannesson ! :) du testade alltså redan på rd 6 ? Oroa dig inte det kommer nog gå bra ! Njut och slappna av nu efter allt slit.
  • Nmg

Ska ta menopursprutorna om ca 3 timmar och har googlat lite ( dumt jag vet!) men blev nu osäker på om jag har gjort rätt. Jag ska ta 225 enheter och vad jag minns så så sa sköterskan att jag skulle blanda 2 sprutor med vätska i 1 flaska med pulver. Den skulle räcka i 5 dagar. Nu nör jag har googlat så verkar vissa ha blandat med flera pulver osv. Gaash jag blir alldeles nervös på detta!!!

• Emrony
    Nmg skrev 2015-11-24 18:02:07 följande:

Ska ta menopursprutorna om ca 3 timmar och har googlat lite ( dumt jag vet!) men blev nu osäker på om jag har gjort rätt. Jag ska ta 225 enheter och vad jag minns så så sa sköterskan att jag skulle blanda 2 sprutor med vätska i 1 flaska med pulver. Den skulle räcka i 5 dagar. Nu nör jag har googlat så verkar vissa ha blandat med flera pulver osv. Gaash jag blir alldeles nervös på detta!!!

Jag blandade två sprutor i den lilla flaskburken där pulvret ligger. :) så det är helt rätt som sköterskan sa.
  • Nmg

Tack!!!!! Nu kan jag andas utoch återgå till pepparkaksbakandet. Haha. Tog du oxå 225?

Emrony skrev 2015-11-24 18:04:19 följande:

Jag blandade två sprutor i den lilla flaskburken där pulvret ligger. :) så det är helt rätt som sköterskan sa.

• HJohannesson

Tack alla :)

Otroligt men man kan ju bli gravid på första, det kommer ni med bli ! :)

Jag har ganska ont men jag antar att det jobbas hårt i magen just nu :)

• Emrony
    Nmg skrev 2015-11-24 18:20:27 följande:

Tack!!!!! Nu kan jag andas utoch återgå till pepparkaksbakandet. Haha. Tog du oxå 225?

Åh va bra att du kunde slappna av :) jag tar 250 av menopur + orgalutran som jag nyss tog första sprutan av ikväll. Gick jätte bra! Inga problem alls :)
  • Nmg

Var det nån skillnad på orgalutran och menopur eller gjorde de lika ont?

Emrony skrev 2015-11-24 19:39:02 följande:

Åh va bra att du kunde slappna av :) jag tar 250 av menopur + orgalutran som jag nyss tog första sprutan av ikväll. Gick jätte bra! Inga problem alls :)

• Emrony
    Nmg skrev 2015-11-24 20:02:39 följande:

Var det nån skillnad på orgalutran och menopur eller gjorde de lika ont?

Det var ungefär samma. Orgalutranet sved lite som ett myggbett ungefär 5 minuter efter man tagit den. Inte alls farligt. Kändes inget speciellt när jag tog sprutan :)
  • Nmg

Känns skönt att läsa! första sprutan snart då... Om ca en timme ska jag ta den. Ska låta bedövningssalvan verka lite först. Haha

Emrony skrev 2015-11-24 20:18:13 följande:

Det var ungefär samma. Orgalutranet sved lite som ett myggbett ungefär 5 minuter efter man tagit den. Inte alls farligt. Kändes inget speciellt när jag tog sprutan :)

• stajlish

Kan lägga till mig i listan med :) 

Stajlish - sprutstart 12/11, ÄP v. 48, 26/11, ET 28/11, BIM 4/12, 30 år

Håller verkligen alla tummar och tår för er andra här inne och GRATTIS till er som plussat! :) Tillsammans mot ett plus! Roligt att följas åt när man ligger någorlunda lika med!

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november