reginaw skrev 2015-10-19 14:17:31 följande:
Nu behöver jag lite hjälp och stöd
Fick precis ett samtal och blev erbjuden en fast tjänst på 75% och kommer som det ser ut att börja redan nästa måndag.
Tog första hormonsprutan igår och vill helst inte avsluta behandling men känns så fel och börja nytt jobb och bli gravid på en gång om vi lyckas på första försöket.
Hur skulle ni ha gjort?
Hej!
Befinner mig i en liknande situation som du. Jag har precis blivit erbjuden ett nytt jobb och samtidigt har 2 års väntan på barn äntligen lett fram till att vi "oturligt" nog ska börja med vår första IVF om ett par dagar.
Tänker så här: Eftersom jag inte vet hur framtiden blir eller hur lång tid det tar innan jag blir gravid (kan ju ta många många försöka med IVF och har redan dragit ut i 2 år) tänker jag inte missa en chans att gå vidare i livet, bara för att det är lite otajmat.
Livet händer, man kan inte alltid styra det, ta jobbet! Blir du gravid snabbt, grattis. Om inte, vilken tur att du fick det där nya jobbet, då kan du njuta av det ett tag och ta nya tag med barnförsöken i den takt du tycker passar.
Hellre ångra att man prövade än ångra att man tackade nej till en chans.
För min del är det i alla fall lättare att byta jobb nu innan jag fått barn än efter, så därför kommer jag att tacka ja till detta jobbet även om vi ska börja försöka få barn via IVF. Jag är i alla fall inte gravid när jag tackade ja, så behöver inte ljuga om det.
Ta chansen!
Grattis till jobbet!