• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Hoppsan2016
    Sjöblomman skrev 2016-01-12 08:58:18 följande:

VUL igår. Tillbaka på tisdag 19/1 för att se när sprutan ska tas.
    Passade även på att fråga om chanserna att lyckas med FET och blastocyst. Tydligen hade de tittat på det under förra året och det visade sig att i min ålder (runt 30), är det 50% chans att lyckas med blastocyst oavsett om den är fryst eller färsk. Egentligen är jag inte så mycket för statistik, allt hänger ju ändå på om jag själv plussar eller inte. Men det kändes ändå lite mer positivt än hur jag kände innan.

Åhh spännande att ni är på gång igen. Håller tummarna för denna blasto. 
  • Hey.orange
    barn2011 skrev 2016-01-11 22:13:29 följande:
    Tack! 
    Började IVF augusti 2014 efter utredning i början av 2014 som visade oförklarlig barnlöshet. Gjorde tre återföringar under två cykler med kort protokoll men inget tog sig. Sen kort protokoll igen som inte gick till plock pga endast en äggblåsa. På grund av få ägg under alla stimuleringar bytte vi då till långa när vi skulle börja försök tre. Första långa protokollet odlades tio embryon till dag fem men inget klarade sig Nästa gång blev istället inget befruktat av cirka tio... Och nu till slut fick jag ett tillbaka på dag 2 som blev +. Har också en blastocyst i frysen. 

Lång och tuff resa, hoppas hoppas allt går vägen nu!
    Ja, det var en lång och tuff resa för er. Vi började vår resa feb -14 och fick vår diagnos i april -15 som ofrivilligt barnlösa. Inga "fel". Men vi hade tur med vår första ivf som gick vägen och som gjort att vi är i vecka 18 nu. Vad var er diagnos?
    Vilken lycka att det har blivit ett litet mirakel hos er!
  • Hey.orange
    barn2011 skrev 2016-01-11 22:13:29 följande:
    Tack! 
    Började IVF augusti 2014 efter utredning i början av 2014 som visade oförklarlig barnlöshet. Gjorde tre återföringar under två cykler med kort protokoll men inget tog sig. Sen kort protokoll igen som inte gick till plock pga endast en äggblåsa. På grund av få ägg under alla stimuleringar bytte vi då till långa när vi skulle börja försök tre. Första långa protokollet odlades tio embryon till dag fem men inget klarade sig Nästa gång blev istället inget befruktat av cirka tio... Och nu till slut fick jag ett tillbaka på dag 2 som blev +. Har också en blastocyst i frysen. 

Lång och tuff resa, hoppas hoppas allt går vägen nu!
    Förlåt, såg nu att du skrev det jag frågade ;)
  • Hey.orange
    Sjöblomman skrev 2016-01-12 08:58:18 följande:

VUL igår. Tillbaka på tisdag 19/1 för att se när sprutan ska tas.
    Passade även på att fråga om chanserna att lyckas med FET och blastocyst. Tydligen hade de tittat på det under förra året och det visade sig att i min ålder (runt 30), är det 50% chans att lyckas med blastocyst oavsett om den är fryst eller färsk. Egentligen är jag inte så mycket för statistik, allt hänger ju ändå på om jag själv plussar eller inte. Men det kändes ändå lite mer positivt än hur jag kände innan.

Skönt att ni är igång! Skönt att du har en positiv känsla, det är nog bra! Jag hoppas att allt går bra för er denna gång. Hur mår du?
  • Hey.orange
    Hoppsan2016 skrev 2016-01-12 21:38:03 följande:
    Inte tränat själv som barn, men åker ganska mycket på fritiden och tränat med vuxna =)
    Vad skönt att må bra, njut!!! Eller vill du byta med mig ? haha

Spännande med blodprov och RUL på samma dag.

Vi åker på tisdag, så det är snart wiiii. Längtar så mycket till solen nu
    Hehe njae detvill jag nog inte ändå ;)
    Hur har dina tidigare graviditeter varit? Har du mått lika bra som jag av någon?

Ja, det blir en händelserik dag!

Skönt med lite semester och värme framför allt!
  • Iskristall
    Hoppsan2016 skrev 2016-01-12 21:38:45 följande:

Fick du samtalet du väntade på?

Från kliniken om behandling inför ivf2? Nä, än har de inte hört av sig. Väntar fortfarande.
  • Sjöblomman
    Iskristall skrev 2016-01-12 09:01:29 följande:
    Ja men det är väl bra! Jag som är ca 10 år äldre vill inte alls tänka på min procentsats där!

Lycka till!
    Tack!

Ja, men det är just det jag menar. Det spelar ju ingen roll om det är 99% som lyckas om man själv tillhör 1% som inte gör det.

Men men, man får hoppas på det bästa!

Vad är det kliniken väntar på? För min del har det alltid varit vi som måste ringa dem. Men det är väl olika förstås. Hoppas ni får komma igång snart!
    Vad tyckte du om akupunkturen, var det ok?
  • Sjöblomman
    Hoppsan2016 skrev 2016-01-12 21:40:31 följande:
    Åhh spännande att ni är på gång igen. Håller tummarna för denna blasto. 
    Tack!
  • Sjöblomman
    Hey.orange skrev 2016-01-12 21:49:19 följande:
    Skönt att ni är igång! Skönt att du har en positiv känsla, det är nog bra! Jag hoppas att allt går bra för er denna gång. Hur mår du?
    Tack! Jo, det är helt ok. Skönt att vara igång igen.
  • Iskristall
    Sjöblomman skrev 2016-01-12 22:35:27 följande:

Tack!

Ja, men det är just det jag menar. Det spelar ju ingen roll om det är 99% som lyckas om man själv tillhör 1% som inte gör det.

Men men, man får hoppas på det bästa!

Vad är det kliniken väntar på? För min del har det alltid varit vi som måste ringa dem. Men det är väl olika förstås. Hoppas ni får komma igång snart!

Vad tyckte du om akupunkturen, var det ok?

Jag ringde och pratade med dem i förra veckan. De skulle återkomma när de/läkaren hade bestämt ny behandlingsstrategi för kommande försök. Ja hör de inte av sig ringer jag igen såklart.

Jodå jag är nöjd med akupunkturen!
Svar på tråden IVFare i Stockholm?