• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Hey.orange
    TwinkyIVF skrev 2016-01-15 17:03:58 följande:

Ja jag känner mig lite nedstämd för jag känner mig "tung" och väldigt orörlig. Min man fick hjälpa mig upp ur sängen inatt när jag skulle kissa för att jag bara skrek av smärta. Jag blir orolig för hur det ska gå längre fram.

Men vi håller tummarna på att det blir bättre om jag får lite vila <3

Tack för att jag fick "gnälla av mig" lite <3

Ååå <3 och jag känner inget. Vi kunde ju delat!!!
  • TwinkyIVF
    Hey.orange skrev 2016-01-16 08:56:40 följande:

Ååå <3 och jag känner inget. Vi kunde ju delat!!!

Nej jag är glad att du inte gör det kommer hålla alla tummar på att det fortsätter såhär dig <3

Men jag ska inte klaga bebis är det bästa som hänt och må så vara att jag blir sliten men bebisen har det bra i magen!
  • Iskristall
    Hey.orange skrev 2016-01-16 08:54:31 följande:

Spännande!

Japp. Vi ska få testa ännu en relativt ny medicin, Elonva. Det är en depåspruta med fsh. Man tar sprutan på dag 2-3 i cykeln sen håller den i 7 dagar. Hoppas jag stimuleras bättre av den och får fler äggblåsor och fler mogna ägg. Sen tar man orgalutran och ovitrelle som annars och efter 7dagar får man gå på vul och se om jag behöver toppa behandlingen med en eller ett par dagar med tex bemfola. Känner mig lite som en försökskanin, men vad ska de göra. Man vet ju inte på förhand hur man kommer reagera på medicinerna.Hoppas detta passar bättre för mig!
  • Sjöblomman
    Iskristall skrev 2016-01-16 10:49:15 följande:
    Japp. Vi ska få testa ännu en relativt ny medicin, Elonva. Det är en depåspruta med fsh. Man tar sprutan på dag 2-3 i cykeln sen håller den i 7 dagar. Hoppas jag stimuleras bättre av den och får fler äggblåsor och fler mogna ägg. Sen tar man orgalutran och ovitrelle som annars och efter 7dagar får man gå på vul och se om jag behöver toppa behandlingen med en eller ett par dagar med tex bemfola. Känner mig lite som en försökskanin, men vad ska de göra. Man vet ju inte på förhand hur man kommer reagera på medicinerna.Hoppas detta passar bättre för mig!
    Det låter ju jättebra! Ska bli intressant att se resultatet.

När är det dags att börja?
  • Iskristall
    Sjöblomman skrev 2016-01-16 15:59:59 följande:

Det låter ju jättebra! Ska bli intressant att se resultatet.

När är det dags att börja?

Ja, jag är också intresserad av resultatat. Kommer bli så besviken om det skulle gå lika dåligt den här gången som förra.

Jag börjar när mensen dyker upp. Dock är jag oregelbunden med längre cykler och än har inte äl detekterats så jag vet inte när jag kan börja. Är på cd23 idag
  • Sjöblomman
    Iskristall skrev 2016-01-16 16:52:49 följande:
    Ja, jag är också intresserad av resultatat. Kommer bli så besviken om det skulle gå lika dåligt den här gången som förra.

Jag börjar när mensen dyker upp. Dock är jag oregelbunden med längre cykler och än har inte äl detekterats så jag vet inte när jag kan börja. Är på cd23 idag
    Ok. Hur ligger spannet? Jag har mellan 25-34 dagar. 34 har jag i och för sig bara haft 2 gånger. Brukar ligga runt 28 oftast.
    Men varje gång jag gjort zonterapi eller akupunktur i närheten av mensstart, så har mensen kommit dagen efter. Lite skumt.

Såklart skulle man bli besviken men nu håller vi tummarna för att det fungerar bra den här gången!
  • Iskristall

[quote=76236704][quote-nick]Sjöblomman skrev 2016-01-16 19:26:01 följande:[/quote-nick]Ok. Hur ligger spannet? Jag har mellan 25-34 dagar. 34 har jag i och för sig bara haft 2 gånger. Brukar ligga runt 28 oftast.

Men varje gång jag gjort zonterapi eller akupunktur i närheten av mensstart, så har mensen kommit dagen efter. Lite skumt.

Såklart skulle man bli besviken men nu håller vi tummarna för att det fungerar bra den här gången![/qu

Spannet har legat på ca 30-42 dagar. Och brukar väl mest ligga på runt ca 35 dagar.

• Hey.orange

Nu när det är så kallt så får jag fruktansvärt ont i bröstvårtorna. Det ska finnas något man kan varma brösten med har jag hört? Någon som vet?

• Hey.orange
    TwinkyIVF skrev 2016-01-18 09:18:30 följande:

Hoppsan eller hey vem av er har RUL idag?? <3

Hoppsan idag!!! <3
Svar på tråden IVFare i Stockholm?