• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Hey.orange

Sops>>vad roligt att ni fått besked!
    Jag vill minnas att vi fick vår remiss godkänd i juni, och sen får man nyttja vårdgarantin tidigast efter man stått i kö i tre månader. och ködatumet gäller från då remissen skickades, vilket var april för oss, så då hade vi stått i kö i tre månader i juli. Jag ringde i augusti och blev registrerad hos st göran. Sen tog det ca en-två veckor innan vi fick brev innehållande datum till vårt första möte på ivfkliniken. då var det direkt efter sommaren och det tog då två veckor för dem att skicka brevet, mycket att göra på kliniken. Vi fick tid i början av oktober. Men sen ringde de från kliniken och sa att de kunde få in oss på en tidigare tid, tror att det var pga att vi ändå stått i kö sen april i kombination med återbud (vi var typ där på deras lunchtid... Så de är verkligen hjälpsamma!) Så då fick vi i början av september och det var bara tre dagar innan min mens! Så det gick väldigt fort för oss när det väl kom igång. Började direkt med sprutorna då

Långt inlägg hehe ;)

• Hey.orange
    Hey.orange skrev 2016-01-13 21:29:32 följande:

Jag vill minnas att vi fick vår remiss godkänd i juni, och sen får man nyttja vårdgarantin tidigast efter man stått i kö i tre månader. och ködatumet gäller från då remissen skickades, vilket var april för oss, så då hade vi stått i kö i tre månader i juli. Jag ringde i augusti och blev registrerad hos st göran. Sen tog det ca en-två veckor innan vi fick brev innehållande datum till vårt första möte på ivfkliniken. då var det direkt efter sommaren och det tog då två veckor för dem att skicka brevet, mycket att göra på kliniken. Vi fick tid i början av oktober. Men sen ringde de från kliniken och sa att de kunde få in oss på en tidigare tid, tror att det var pga att vi ändå stått i kö sen april i kombination med återbud (vi var typ där på deras lunchtid... Så de är verkligen hjälpsamma!) Så då fick vi i början av september och det var bara tre dagar innan min mens! Så det gick väldigt fort för oss när det väl kom igång. Började direkt med sprutorna då

Långt inlägg hehe ;)

En idé sops är ju att ta kontakt med vårdgarantin efter tre månader i kö, det kan ju vara så att ivfklinikerna som man kan välja har en liten kötid också... För oss var det ju två månaders kötid (ringde i aug, fick vår tid i okt som sen då ändrades). Så får du lite koll på läget och kan bestämma då
  • Hoppsan2016

Remiss blev skickat 10 juni, 10 september fick vi klartecken att börja på ivf Stockholm. På kliniken sa de till oss att alltid ringa innan 3 månader har gått. Så lycka till Sops!!!

Hey.orange skrev 2016-01-13 21:29:32 följande:

Långt inlägg hehe ;)

• TwinkyIVF

Vecka 19 imorgon! Haft lite molande mensvärk sen någon dag tillbaka.. någon annan som haft så? :/

• Iskristall
    Sjöblomman skrev 2016-01-13 10:32:10 följande:

Ja. Det kan ju vara lättare att komma ihåg om man ses live. Men har de sagt att de ska ringa så gör de säkert det. Vart är det du går?

Nu har de ringt! Vi ska dit i morgon och träffa BM och gå igenom förändringarna i mediciner som läkaren beslutat.
  • Sjöblomman
    Iskristall skrev 2016-01-14 09:16:18 följande:
    Nu har de ringt! Vi ska dit i morgon och träffa BM och gå igenom förändringarna i mediciner som läkaren beslutat.
    Toppen! Då händer det något.

Jag har bara tempat en månad, det var den gången jag blev gravid så jag har egentligen ingen koll på det.
    Kör CBs ägglossningstest och de har fungerat bra för mig.
    Nu när vi ska sätta in fryst så går jag på VUL och kombinerar det med att ta ÄL test själv.
  • Hoppsan2016

Är i v19+1 idag och har det oxå lite då och då....

TwinkyIVF skrev 2016-01-14 08:31:59 följande:

Vecka 19 imorgon! Haft lite molande mensvärk sen någon dag tillbaka.. någon annan som haft så? :/

• Hoppsan2016

Åhhh äntligen. Spännande

Iskristall skrev 2016-01-14 09:16:18 följande:

• TwinkyIVF
    Hoppsan2016 skrev 2016-01-14 10:22:57 följande:

Är i v19+1 idag och har det oxå lite då och då....

Åh det känns lite bättre då.. Blev så otrolig!
  • Hey.orange
    TwinkyIVF skrev 2016-01-14 08:31:59 följande:

Jag tycker det känns som om det drar och trycker, spänner jämt på mig! Det är typ det enda jag känner (ungefär som molande värk) sen kan det bubbla i magen i säkert 5 sek och ljudligt!
Svar på tråden IVFare i Stockholm?