• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • hope88
    Sjöblomman skrev 2015-12-09 15:19:24 följande:

Skönt att ÄP har gått bra, 4 ägg är helt ok. Är de super kan du ju få 3 till frysen.

Grattis till lilltjejen!

Här är det en del symptom men de kan ju lika gärna bero på Lutinus, tyvärr. TD 17/12 och det är inga problem att vänta för mig. Väntan gör ju att jag är gravid fram tills något annat visar sig, vet att det inte riktigt är sant men så tänker jag.

Ha en fin dag alla!

Jo men det känns lite :/ vet inte vad jag hade räknat med heller. Hoppas på att de 4 äggen är kanon och att makens simmare gör sitt där i och att allt klaffar. Bara ett delar sig så jag iaf får ruva vilket jag aldrig gjort tidigare någonsin. Nervösa 48 timmar kommer det bli.

Spännande håller tummarna stenhårt för plus! Du tänker helt rätt, det är ju så det är. Fin tanke =)

Tack detsamma! Blir soffläge för mig bara
  • Iskristall

Nu är jag ruvare! För allra första gången! Allt har gått bra. 2 av mina fyra ägg var omogna. Ett sattes då in idag och såg jättefint ut och hade precis delat sig en gång till när vi fick se det på skärmen Det andra ägget odlar de vidare, nästa vecka får jag veta om det blev en blastocyst som gick till frysen, hoppas, hoppas!

• hope88
    Iskristall skrev 2015-12-09 15:25:07 följande:

Nu är jag ruvare! För allra första gången! Allt har gått bra. 2 av mina fyra ägg var omogna. Ett sattes då in idag och såg jättefint ut och hade precis delat sig en gång till när vi fick se det på skärmen Det andra ägget odlar de vidare, nästa vecka får jag veta om det blev en blastocyst som gick till frysen, hoppas, hoppas!

Underbart :) Grattis till ruvningen och jag håller tummarna för dig! Här ska det bli bebis :)
  • Sjöblomman
    Iskristall skrev 2015-12-09 15:25:07 följande:

Hurra! Visst är det en härlig känsla?
  • Iskristall
    Sjöblomman skrev 2015-12-09 16:08:11 följande:
    Hurra! Visst är det en härlig känsla?
    Ja, väldigt! Konstigt och spännande och läskigt och härligt på en gång!
  • Susodus

Själv håller jag på att bli galen! Det är bara rd 2 men jag har så dåligt tålamod. Borde ju ha rutin nu men det är lika jobbigt varje gång. Surfar för mycket, försöker tolka tecken, just nu känns det som att det inte kommer bli något. Har drömt mardrömmar om blod och svarta klumpar. Jag var så inställd på att det skulle funka, men det är ju lite av ett lotteri. Jag satte in ett 10 och ett 12-celligt, de sade inte topp, men bra. Topp hade varit 8-celligt. Tycker att det pirrar i livmoden och blir nervös av det, å andra sidan har jag inte fått mens så här tidigt tidigare heller. Skulle vara skönt att kunna spola fram tiden lite...

• TwinkyIVF
    Hoppsan2016 skrev 2015-12-09 14:13:49 följande:

Det blir en flicka 

Spännande med KUB, jag har ju varit på många UL med mina 3 barn, men just denna var lite extra speciell, man har ju kämpat så mycket mer nu för att bli gravid. 

Har du redan lämnat blodprov för KUB? Min bm glömde att nämna det och vi fick först göra UL och sen lämnade blod samma dag, så slutgiltiga resultatet fick vi 3 dagar senare.

Ååh Grattis! !!

Ja det ska bli spännande och se hur den ser ut nu!

Ja jag har gjort det. Jag sa till om det så dom hann göra allt sånt den 2a när vi var där. Känns skönt å få svar direkt.
  • Sjöblomman
    TwinkyIVF skrev 2015-12-09 18:18:39 följande:

Till alla er som ruvar nu i gruppen jag håller tummarna och tänker på er <3

Tack!
  • Iskristall
    TwinkyIVF skrev 2015-12-09 18:18:39 följande:

Till alla er som ruvar nu i gruppen jag håller tummarna och tänker på er <3

Tackar!
Svar på tråden IVFare i Stockholm?