-
Ja jag med, men tar det sig inte nu har jag en till chans med bim 28e november. så hoppas jag inte har sån otur att det blir nit på båda :(Anonym (Julibebis) skrev 2015-10-19 20:17:03 följande:Tro mig jag vet precis hur det känns.. Hoppas innerligt på en Julibebis:(
-
Jag hae också massa "symptom", tycker jag är öm i brösten och svullen, kissar mer m.m. Jag försöker hålla tankarna mycket genom att träna och jobba typ ????????Emmi0306 skrev 2015-10-20 23:37:28 följande:
Första försöket och första barnet! BIM är den 2/11 och jag går som på nålar varje dag. Jag hade ÄL i helgen så jag hoppas på ett pos resultat. Är det bara jag som redan känner av massor av symtom? Jag förstår ju att dem är "påhittade" av mig eftersom jag bara går och väntar hela dagarna. Någon som har ett bra tips på hur jag får tiden att gå/får tankarna på annat?
-
Har föressten bim den 1/11 :)Emmi0306 skrev 2015-10-20 23:37:28 följande:
Första försöket och första barnet! BIM är den 2/11 och jag går som på nålar varje dag. Jag hade ÄL i helgen så jag hoppas på ett pos resultat. Är det bara jag som redan känner av massor av symtom? Jag förstår ju att dem är "påhittade" av mig eftersom jag bara går och väntar hela dagarna. Någon som har ett bra tips på hur jag får tiden att gå/får tankarna på annat?
-
Ja, och tidigast kan vi ju inte testa förrän ons/tors ca. Men jag tror endå jag vill vänta till bim dagen :)Emmi0306 skrev 2015-10-21 08:42:04 följande:
Då har ju vi bim nästan samtidigt ^^ denna väntan är sååå jobbig. Jag försöker också hålla mig sysselsatt men min hjärna tänker på det ändå! >< 12 dagar kvar XD
-
Ja jag vågar nog inte testa innan ???? nej det blir mitt andra barn, dottern är 5. Men det blir sambons första :) Ja jag jobbar också i helgen, sen nästa vecka är jag bara ledig på onsdag så den veckan lär gå snabbt :DEmmi0306 skrev 2015-10-21 11:15:34 följande:
Jag vill också försöka vänta till bim, det är väl bara att bita ihop och vara tålmodig. >< tur att jag iaf ska jobba nu i helgen! ^^ är det ditt första barn också?
-
När jag var gravid med första så var jag bara 16 och var helt oförberedd på det, men så en dag typ 4-5 dagar innan bim så visste jag bara att jag var gravid. Kommer ihåg att jag var lite svullen ca 1-2 veckor innan bim annars minns jag inte om jag hade nå fler. Mitt humör har också varit lite upp och ner idag, och jag som normala fall älskar art gymma tyckte allt var tråkigt idag. Har inte heller haft så mycket matlust.Emmi0306 skrev 2015-10-21 18:10:29 följande:
Åh vad skönt! Jag jobbar bara 60% så det blir en del trallandes hemma och vänta. >< vad mysigt! ^^ hur var det med din första, hade du likadant då med massa supertidiga symtom? idag har jag mått illa till och från hela dagen med smärta som liknar mensvärk i mage och ländrygg. Humöret har även det gått som en bergochdalbana. :-P
Vet ej om det är riktiga symptom eller bara något som spökar för man hoppas så mycket :( -
Har ikväll ritat en kalender till dottern så hon kan kryssa över och räkna ner dagarna till julafton, då kommer frågan, Mamma när ska du få en bebis i magen?
Jag säger, ja jag vet inte, kanske nästa månad eller nästa år.
Hon säger sen, du kan önska dig av tomten så jag får ett syskon.
Smälter <3 -
Ja jag hoppas verkligen det tar sig snart så hon får ett syskon :D <3Emmi0306 skrev 2015-10-21 21:04:07 följande:
Hihi men åh vad gulligt! ^^
-
åhh, är så trött i kroppen och vill i princip sova bort hela dagen känns det som. Plus svullen, känns som jag ätit för mycket och kissblåsan är full.. dagarna går segt när jag inte jobbar och det enda jag vill är att ta ett test och att det är positivt.
Men, från och med lördag jobbar jag ända till tis sen tors till måndag så kommer gå fort. Vet ej fortfarande dock om jag ska ta på bim dagen alltså på söndag den 1a eller om jag ska ta morgonen på måndagen den 2a. -
Ja känns ju nästan som att de är bättre att vänta typ 1-2 dagar efter bim istället. Vad gillar du för sorts filmer? Kanske har några bra på lager :)Emmi0306 skrev 2015-10-22 15:05:46 följande:
Samma här! >< jag mår illa, magen känns orolig, jag har typ någon sorts mensvärksliknande smärta i mage och ländrygg, en obehaglig "smärta" där nere :-P, är trött och tiden går långsammare än någonsin. Gaaah! :-P
Jag jobbar nu fre-sön och sen tors-fre och det ska bli jätteskönt! :-P för att fördriva tiden försöker jag pyssla här hemma men det är inte så roligt när man inte mår något bra. Snart ska mannen åka iväg och meka på bilen så då blir jag ensam här hemma och det är värst tycker jag. Filmtips mottages! :-P
Jag vet inte heller när jag ska ta testet, det beror ju lite på om mensen kommer tidigare än bim (vilket den absolut inte får göra för jag vill plussa!) och hur jag känner på sön/mån.