• Ejoma

BIM november 2015

Caligirl90 skrev 2015-10-26 14:15:20 följande:

Hänger på här :) BIM 1-2 november, har lite små känningar som molvärk, lite spända bröst och väldigt bubblig i magen, men oklart om det är PMS eller gravidtecken...

lite samma här, man undrar ju är tecknen pga pms lr graviditet?. Man hoppas ju såklart på det sistnämnda men kroppen är som den är och det kan lika gärna va pms. Men hoppas hoppas gör man :D
  • Ejoma
    Emmi0306 skrev 2015-10-26 15:52:53 följande:
    Hihi hoppas det är positivt! ^^ det känns ju verkligen som ett "äkta" symtom inte för att våra andra symtom inte kan vara riktiga men det känns ju annorlunda när du faktiskt tom vaknar av det! ^^

Jag skrev ett inlägg lite senare på morgonen som verkar ha försvunnit. :-S men där berättade jag att jag typ en timme senare var på toa igen och har fått en liten blödning! så min dröm blev sann ändå... dock så hoppas jag ju att det är en nid blödning för den är inte riktigt som den brukar och jag har haft en stickande smärta i nedre delen av magen till och från idag. Jag är ju på äl+10 och nidblödning brukar ju komma ungefär då (om man får den). Jag har ju 7dagar kvar till bim men man vet ju aldrig om den är tidig. Nid eller mens? Det är den stora frågan i mitt liv just nu. Jag kan ju erkänna att jag var hur deppig som helst imorse när jag såg blödningen, jag mår lite bättre nu men oron finns här hela tiden.
    Ja, desvärre har jag fått en lättare urinvägsinfektion som jag känner av när jag kliver upp på morgonen så känns som att det kan vara det som gör att jag måste kliva upp på natten. dock så har jag ju inge besvär/känningar av den under dagen eller natten utan bara lite när jag vaknat till riktigt. Och dricker inge mer vatten än normalt, visst att jag får i mig mycket vatten men tränar ju nästan 1-2 timmar per dag och där försvinner mycket.

Min gymkompis sa idag " du brukar ju aldrig kissa under gympass, nu har det hänt 2 gånger på 1,5 timmar" haha

Åh hoppas det är en nidblödning, förstår att du blir orolig :( <3
  • Ejoma
    Caligirl90 skrev 2015-10-26 16:07:03 följande:
    Ja så himla svårt... Känns mer och mer för varje timme, ryggen, ljumskarna, osv osv :P Hur mycket kan huvudet ställa med undrar man ju? :I
    Jag tror huvudet kan ställa till med mycket, man har ju hört om dom som varit skengravid :/
  • Ejoma

Kan man få metallsmak/blodsmak i munnen om man är gravid ? sitter på jobbet och tycker jag har metall ish smak i munnen trots att jag nyss ätit choklad?

• Ejoma
    Emmi0306 skrev 2015-10-26 22:31:05 följande:
    Ånej vad jobbigt! själv har jag åkt på en förkylning. Min kompis säger att imunförsvaret är lägre när man blir gravid men jag vet inte om det stämmer. :-P

Vad roligt ändå att andra märker vissa förändringar.
    Ja kan nog stämma att imunförsvaret kan vara lite svagare när man är gravid. kroppen ger ju så mycket till det lilla knytet så inte helt omöjligt.

Haha, ja hon bara skratta åt mig och undra om det var såhär det skulle vara nu och framåt :D

Ja, jag hoppas att metall smaken försvinner, blir typ illamående av den haha
  • Ejoma
    Emmi0306 skrev 2015-10-27 08:14:40 följande:

6dagar kvar till bim nu för mig och bara 5 för dig! snart kan vi äntligen testa. ^^ jag är såå nojig hela tiden eftersom jag fick den där blödningen igår och jag har haft en stickande smärta på vänster sida i nedre delen av magen. Hoppas hoppas att det är nid och inte mensen.

Lol hon får nog börja vänja sig. det låter ju verkligen som att du är gravid. ^^ hoppas!

Ja och det kan lika gärna vara 5 veckor för det känns så långt kvar :( förstår de. Men har det inte kommit nå mer borde de ju onekligen va nid :)
  • Ejoma
    Emmi0306 skrev 2015-10-27 14:01:48 följande:

Jag har fortfarande lite blödning så det är nog mensen tyvärr.

Åh blä. Så mycket tidigare? :(
  • Ejoma
    Emmi0306 skrev 2015-10-27 20:10:49 följande:

Jag vet inte, jag brukar vara ganska punktlig men det känns verkligen så. Jag är sjukt ledsen och besviken. jag hoppas det känns bättre sen efter mensen så att vi kan försöka igen. Jag får hålla tummarna åt er så länge.

Tråkigt, jag fick dock också mens på första försöket :/ man blev så otroligt besviken men endå kändes de som att de va så självklart att det inte skulle gå på första
  • Ejoma
    Emmi0306 skrev 2015-10-27 20:10:49 följande:

Jag vet inte, jag brukar vara ganska punktlig men det känns verkligen så. Jag är sjukt ledsen och besviken. jag hoppas det känns bättre sen efter mensen så att vi kan försöka igen. Jag får hålla tummarna åt er så länge.

Håller tummarna för dig åh, nästa månad har du ny chans :) <3 jag börjar få som mensvärk så känns som att de kanske blir nit denna gång också :)
  • Ejoma
    Emmi0306 skrev 2015-10-28 17:52:47 följande:

Många verkar ju säga att man kan ha som mensvärk när man är gravid så än får du inte ge upp hoppet.

Får hoppas, märks på söndag :)
Svar på tråden BIM november 2015