Inlägg från: S0ckert0ppen |Visa alla inlägg
  • S0ckert0ppen

BIM november 2015

Ludde123 skrev 2015-11-03 07:41:48 följande:

Igår tog jag två tester med testlagrets stickor, vilka båda visade starkt plus. Imorse tog jag med morgonurin i en testkasett från testlagret, det kom endast ett väldigt svagt andra streck, tog då en till sticka från lagret och den visade två starka streck.....någon med erfarenhet av testlagrets produkter?
    Vad jag har läst så brukar det vara tvärt om att kasetterna visar svaga plus, medan de andra stickorna då är blanka, men här är det tvärt om......

Har för mig att stickorna har högre känslighet? Men är osäker..
  • S0ckert0ppen
    ausaaf skrev 2015-11-03 17:32:42 följande:

Kul att så många har plussat!

Jag håller på att längta ihjäl mig till imorgon bitti. Har egentligen inte bim förrän på fredag eller lördag men eftersom sambon fyller år imorgon har jag bestämt mig för att ta ett test redan imorgon bitti. Hoppas på att ha världens bästa födelsedagspresent ;)

3:e försöket nu och tycker nog att jag känner mig annorlunda än tidigare månader. Tröttare, hungrigare, lätt illamående på kvällarna senaste dagarna, någon konstig värk i nedre delen av magen. Hoppas verkligen det är graviditetssymptom och inget annat.

Spännande! Hoppas du kan ge ett positivt test med en rosett på :) vilket test ska du använda imorron bitti?
  • S0ckert0ppen

Fick jätte molvärk i magen å bak på ryggen nu på kvällskvisten, stod i min app att äl skulle vara den 1 nov men jag tror nog den är idag.. Har inga äl test så kan bara gissa. Men vi kör såklart på som vanligt ikväll :P

• S0ckert0ppen
    Lotchi skrev 2015-11-04 06:56:03 följande:

Alltså visst är det lite roligt hur livet ändrar sig naturligt ibland :) Jag trodde aldrig att jag skulle tycka det är helt normalt att varje dag föra dagbok över kroppstemperatur, flytningar, mående och när-var-hur man hade sex :P

Tur jag fortfarande är på den nivån att jag håller det lite för mig själv, för min man skulle nog inte tycka det var lika charmigt ;)

Involverar ni era partners i allt? Har de koll på er ägglossning?

Han vet när jag har äl pga att jag klagar på värken av den men han vet inte att jag noterar vilka dagar vi har sex osv i min app.. Men skulle inte ha några problem att visa/berätta men vet att han inte skulle va särskilt intresserad. Det enda han behöver tänka på nu när vi försöker är att han alltid måste komma i mig :)
  • S0ckert0ppen
    Zeeeeta skrev 2015-11-04 07:42:27 följande:

BIM-1 idag, lika svagt streck på stickan som igår em...

Strecket är så svagt att man inte får med det på bild, men jag ser ett rosa streck på stickan som är supersvagt efter cirka 5-10minuter.. Har någon varit med om så svagt streck dagen innnan bim och sedan varit gravid? Det känns som om jag skulle få mens när som och har känts så i över 1 vecka nu, brukar aldrig känna av mensvärk innan mensen kommer, utan den brukar komma typ när mensen varit igång någon timme..

Jag beställde stickor från NatrualCycles, då jag tempar också..

Vad använder du för test? Kanske pröva med ett känsligare? Håller tummar för plus!
  • S0ckert0ppen
    Lottch3n skrev 2015-11-04 07:59:57 följande:

Idag behöver jag inte ens fundera! Åh herregud jag skakar..

GRAATTIS!!!! Åh va härligt!!!!
  • S0ckert0ppen
    Kaninen skrev 2015-11-04 09:39:07 följande:

Oh grattis till ditt plus! 

Själv så fick jag det starkaste utslaget på Äl monitorn. Vilket innebär att jag hade Äl sen den 27nde oktober. Helt galet. Dock har det bara varit blinkande smilisar fram tills idag. idag var det stillastående smilis vilket betyder "Mest fertila dagen" 
    Och blinkande smilis "hög fertilitet" betyder det. 

BIM 12 Nov.. Hoppas hoppas

Va spännande det låter med sånna där gubbar som blinkar å står still, om det inte tar sig denna månad så vill jag åxå testa det nästa månad :)
    Den här månaden går jag på känn och lite med hjälp av mens appen.. Enligt den så skulle jag ha äl 1/11 men fick såna kramper igår så är rätt säker på att jag hade äl då, har fortf lite onte men inte i närheten av igår.. Rätt mkt flytningar idag åxå innan har det vart torrt.. Bim flyttat från 15/11 till 17/11
  • S0ckert0ppen
    Zeeeeta skrev 2015-11-04 10:15:39 följande:
    NaturalCycles test använder jag.. Något tips på bättre test? :)
    Ok, har ingen erfarenhet med dom testen men ett tips är att kolla upp deras känslighet och om det är möjligt köpa ett som mäter med ännu högre känslighet. Håller tummar och tår för plus!!
  • S0ckert0ppen
    Zeeeeta skrev 2015-11-04 10:22:46 följande:

Fick nyss springa till toaletten och ulka, fick sånt riktigt illamående men det kom inte upp något... LUSTIGT!?

Såhär står det på deras hemsida om testet:
    Graviditetstest i 10-pack av hög kvalitet och känslighet men till ett bra pris. Över 99,9% säkerhet, lätt och säkert att använda. Med dessa test så får du veta så tidigt som det bara är möjligt. CE märkt och FDA märkt.

Oj då! Kan ju betyda graviditet eller att du går på spänn nu med denna ovisshet.
    Hoppas såklart på det första.
    Det låter ju som att testen ör väldigt känsliga så du får nog göra det där hemska å tråkiga..... Vänta ;) hoppas det är starkare imorrn så du får det helt bekräftat och kan slappna av.
  • S0ckert0ppen
    Zeeeeta skrev 2015-11-04 11:16:45 följande:

Ja, man försöker ju intala sig att man inbillar sig för att inte bli besviken.. 

Ja, jag är på jobbet nu och jobbar tills imorgon kväll, så får ta test på fredag morgon istället, om inte mensen kommit vill säga... 
    Denna eviga väntan, känns ju som ååååår ;)

Skoja inte!!! Dagarna går såå segt!! Jag kan inte börja testa förän i nästa vecka! Man är ju sååå sugen! Speciellt med ett sånt här paket i brevlådan..
Svar på tråden BIM november 2015