Anonym (hell) skrev 2015-12-30 17:58:00 följande:
Ett sista rop på hjälp. Det har varit hemska dagar. Har försökt prata med min man om hur vi ska göra. Han har i panik slängt ur sig elaka saker som att han ska lämna mig om jag behåller barnet vilket gjort mig väldigt ledsen och arg förstås. Igår och idag har vi iaf kunnat prata mer sansat men vi kommer ändå inte fram till något eller iaf inte jag. Min man vill verkligen inte ha fler barn. Han säger att han inte orkar. Han tycker det är taskigt mot de barn vi har vilket såklart är en öm punkt för mig. Han tror inte heller att jag skulle orka ett barn till. Han tycker knappt jag orkar med de barn vi har, att jag bara är trött och skriker åt dem. Så illa tycker jag inte det är men visst det är jobbigt att ha tre barn tätt. Klart att det blir mest bekvämt att göra abort men mitt hjärta säger nej, jag velar hela tiden. För en tid sedan fantiserade jag mycket om en liten, kände bebissug och skojade med min man om det. Sedan gick det över och jag kände att jag är nöjd som vi har det.
Sedan kom pluset....och nu vet jag varken ut eller in. Det kan ses lätt att bara göra den jävla aborten så att allt kan bli som vanligt men blir det det?? Kommer jag att bli bitter och för evigt ångra att jag tog bort det lilla livet?
Har bara ett par dagar på mig att bestämma mig nu sedan ska vi till gyn. Hinner inte få till någon kuratorstid heller då det är helgdagar.
Olyckssyster: Förstår att du mår piss efter aborten. Hur kände du innan? trodde du ev skulle känna så efteråt eller kom det som en chock?
Gud vad jobbigt!
Nja, jag hoppades och trodde att allt skulle bli bra när aborten var avklarad och jag lämnat allt detta bakom mig. Har gjort abort tidigare, och då kände jag bara lättnad.
Men inte denna gång, tror inte jag hann tänka över situationen ordentligt, då jag upptäckte graviditeten rätt sent.
Men, jag trodde aldrig att jag skulle må så dåligt efter aborten, och det berodde nog på att den gjordes relativt sent....