• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • Gylleneprinsessa

Jag fick tyvärr också min mens idag samt att jag testade negativt. Jag har räknat ut att jag har BIM igen 31 december. Kanske är försent för en augustibebis men hoppas på bättre lycka med att bli gravid under december.

• Malin 845
    pannkakan87 skrev 2015-12-02 10:42:08 följande:
    Fick också min mens idag en dag för tidigt, har du inte ett nytt bim nu i december då? :) Kram!
    Jo det har jag ju men då min mens är ganska oregelbunden så kan den likaväl vara i januari ;). Men ska ta munkpeppar och rosenrot och se om jag kan få tidigare äl, fick på dag 35 förra cykeln :). Får jag samma äl nu så blir det i januari :P.
  • BeataHulda8108

Känner att mensen är på g. Kan inte hjälpa att jag känner mig besviken... Det är ju trots allt bara första försöket, så jag borde tagga ner lite känner jag. Men har väntat i fem år på att sambon ska ändra sig och vilja ha fler barn (har en son på 7 år). Nu har han det, och jag vill såklart att det ska ta sig NU!!

Men ska tagga ner lite, köra lite extra yoga och hitta på saker med sonen så jag tänker på annat :)

Kram på er.

• lillverra

STORT GRATTIS, TILL ALLA NY PLUSSADE.

Själv är min Äglossningen över för denna gången, och vi har verkligen gjort allt för att inte kunna missat den... Fick positivt äl i måndags, och hade äl igår. Idag är det negativt test, så det tar jag som att äl var igår eller i måndags...

Nu är det bara den långa vänta till att se om vi har tur att få en värdefull julklapp..

• Lizzie09
    Angdev skrev 2015-12-01 22:31:31 följande:
    Förstår att du är sugen på att testa. Har du billiga test som man kan "slösa" utan att det gör för stora hål i plånboken så kan du börja så smått. Om inte så hade jag väntat. 
    Själv har jag 2 st som ligger och väntar. 1 Lloyds "testa tidigt" och 1 CB med veckoindikator. Dessa vill jag absolut inte slösa i onödan så jag ska göra mitt yttersta för att hålla mig iaf tills dagen innan BIM. Plussade BIM-2 med sonen.
    Jag fick nyss hem billiga tester med posten så var tvungen att testa direkt, haha. Var rätt utspädd urin, men jag tycker nästan att jag anar något svagt på testet och har aldrig fått spökstreck på detta märket innan. Vågar dock inte hoppas alls, efter måånga försök vågar jag inte hoppas på något förrän det är tydligt ;) Har tre cb plus och ett digitalt som bara ligger här hemma och väntar på att få användas (hade tänkt ta dom om jag får svagt på något billigt graviditetstest) :)
  • Vinja

AL ar pa ingang for mig, ska vara pa Lordag enligt min app och den brukar stamma ganska bra. Har dock redan fatt AL-kanningar (lite ryggont och vattniga flytningar). Enligt appen borjade min "fertile period" i Mandags sa det blev mys bade da och igar. Ska forsoka fa till det varje dag denna vecka for att vara pa den sakra sidan. Tog ett AL test igar och fick ett svagt streck vilket jag tar som ett tecken pa att AL ar pa vag.

Jag har dock en kompis som ska bo hos mig fre-son, men det hon inte vet pagar i sovrummet tar hon inte skada av, haha!

• jossjoss

Jag har en liten fundering..hur långt innan Bim kan man ta grav. test?
    Tror inte att det är något nu med än i tankarna, men lite skönt att veta :)

• Fian88
    jossjoss skrev 2015-12-02 15:40:57 följande:

Räkna från äl istället. Som tidigast kan man plussa på äl+9 ca, säkrast är att vänta till äl+12-14. Eftersom lutealfasen (tiden mellan äl i bim) varierar hos alla så är det bättre att räkna så. En som har en lutealfas på 9 dagar kan omöjligt få plus på bim-5 medan någon som har en lutealfas på 16 dagar kan. Förstår du hur jag menar?:)
  • Fian88
    Längtar88 skrev 2015-12-02 10:28:54 följande:

Ni vettiga, kan ni lugna denna knäppa flicka en gång till.

Min hjärna har fått för sig (igen) att det är nått fel på min kropp och att jag därför har svårt att få barn. Huruvida jag har svårt att få barn eller ej återstår att se. Men de skriker iaf hjärnan till mig. Ofta. Redan innan vi började försöka.

Vaknade upp med Feber känslor idag och halsont så livet är rätt kasst idag redan. Sedan känner jag hugg i vänster äggstock. "Hmmm. Undrar om idag är äl dagen iaf" tänker jag INNAN hjärnan börjar var elak och påpeka att det var vänster sida jag hade ont i när gyn första gången efter massa år av p-piller konstaterade att jag hde äl. Det var även den sidan som spökade hela den korta tiden jag hade spiral. Och när spiralen var kom ut var den sne!

TÄNK OM JAG BARA HAR EN FUNGERANDE ÄGGSTOCK OCH ATT TACK VARE SPIRALEN VAR SNE HAR DEN SLUTAT FUNGERA MED OCH ATT DE GÖR ONT FÖR ATT DET ÄR NÅTT FEL?! Känner ju aldrig höger?! :(

ELLER TÄNK OM DET VAR NÅTT FEL INNAN SOM GYN MISSADE OCH DÄRFÖR BLEV SPIRALEN SNE OXH ATT EFTERSOM DE INTE KOLLAS UPP BLIR JAG STERIL?!

Jag vet att jag är knäpp men gråter verkligen nu.

Spiralen kommer ju inte ens i närheten av äggstocken så förstår inte hur den skulle kunna förstöra den? Du behöver nog inte oroa dig:)
  • annacnummertre
    jossjoss skrev 2015-12-02 15:40:57 följande:

Vet du när du hade ÄL? :) Lättast att räkna så, tidigast 10 dagar efter ÄL kan man testa.
Svar på tråden BIM-DECEMBER