BIM-DECEMBER
Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!![Plus Plus](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-plus.gif)
Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!!
![Baby Baby](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-baby.gif)
Jag upplevde exakt samma sak min förra mensperiod, var nästan helt säker på att jag var gravid men istället fick jag en sån mens, extra lång tid och knappt någon mensvärk som jag brukar ha alltid. Jätte konstigt. Säg till om du kommer på vad det kan betyda, har också försökt söka!
[quote=76067069][quote-nick]201405 skrev 2015-12-01 14:52:44 följande:[/quote-nick]Det är "normalt" 14 dagar innna mens men jag har tex haft både 10 och 12 dagar bara. Så viktigt att antingen köra äl test, räcker med en månad, så man ser vad som är normalt för dig. Luthelfasen är alltid samma varje månad, alltså dagarna mellan äl - mens. Men om ni inte använder äl test och du inte känner jättetydligt när du har äl sluta inte ha sex för tidigt. Läste att det har störst % chans att ta sig om du har sex en eller två dagar efter äl. Så har du 28 dagar cykel hade jag haft sex typ 12-20 för att maximera chansen :)[/
Tack för svaret! Det visste jag inte :) ska nog testa med äl stickor nästa månad då om det inte tar sig direkt, så jag vet hur lång min luthealfas är. Är på dag 13 nu med ca 29 dagar cykel.
Jag har läst mycket olika om de är "bäst" med sex varje eller varannan dag. Hur gör ni andra, försöker ni ha varje runt äl eller varannan?
[quote=76067069][quote-nick]201405 skrev 2015-12-01 14:52:44 följande:[/quote-nick]Det är "normalt" 14 dagar innna mens men jag har tex haft både 10 och 12 dagar bara. Så viktigt att antingen köra äl test, räcker med en månad, så man ser vad som är normalt för dig. Luthelfasen är alltid samma varje månad, alltså dagarna mellan äl - mens. Men om ni inte använder äl test och du inte känner jättetydligt när du har äl sluta inte ha sex för tidigt. Läste att det har störst % chans att ta sig om du har sex en eller två dagar efter äl. Så har du 28 dagar cykel hade jag haft sex typ 12-20 för att maximera chansen :)[/
Tack för svaret! Det visste jag inte :) ska nog testa med äl stickor nästa månad då om det inte tar sig direkt, så jag vet hur lång min luthealfas är. Är på dag 13 nu med ca 29 dagar cykel.
Jag har läst mycket olika om de är "bäst" med sex varje eller varannan dag. Hur gör ni andra, försöker ni ha varje runt äl eller varannan?
Hej ! Hoppar in här ! 26 år, planerar första barnet. Elfte försöket nu, BIM 14/12...
Hejsan :) Det här är vårt 2a försök med 1a barnet, och jag undrar, måste man ta ÄL-test fast att man alltid haft regelbunden mens? Eller är det mer för dem som har oregelbunden?
ÄL-test visar alltid svagt, det är ner det börjar bli starkare och tillslut lika starkt som kontrollstrecket som du har ÄL inom 24-48 timmar :D har du räknat ut ungefär när du ska ha ÄL? typ i någon app eller så?