• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • mininiss
    ensamärstark skrev 2015-12-31 00:13:26 följande:
    Graviditetstest ger inte positivt på ägglossning. Så visar det positivt så är du gravid. Dock har graviditetskollens stickor en förmåga att ge många spök, så ta ett nytt imorgon bitti
    Hej tack för ditt svar :)

Jag gjorde ett till test idag med rfsu och den fick jag också två streck men en är lite svagare vet inte va jag ska tro 
  • mininiss
    pärlsnäcka skrev 2015-12-31 07:29:50 följande:
    Bim +9 och ett plus, låter som att du är gravid ja. Förutsätter att du kanske inte fick din mens på bim. När hade du mens senast? Gör ett nytt test nu på morgonen :)
    hej!

Jag fick en brunt och lite röd på fredagen den 18 och min bim dag va den 22 december men ingen mens syntes till

jag gjorde ett ny test imorse och fick ett svagt plus där med ska se om jag kan få de på bil
  • mininiss
    ensamärstark skrev 2015-12-31 00:13:26 följande:
    Graviditetstest ger inte positivt på ägglossning. Så visar det positivt så är du gravid. Dock har graviditetskollens stickor en förmåga att ge många spök, så ta ett nytt imorgon bitti
    pärlsnäcka skrev 2015-12-31 07:26:56 följande:
    Ingen mensvärk men huvudvärk och humörsvängningar i 2 dagar..

Dock vaknade jag nu på nyårsafton med både mensvärk och riklig blödning så ett graviditetstest känns lönlöst.

- Har en fråga, ska jag räkna denna dagen som mensens första dag eller för tre dagar sedan då de brun/röda små skvättarna kom? Det brukar oftast ta några dagar för min mens att blöda på ordentligt. Vet bara inte hur jag ska räkna :)

Tack för svar :) :)
    hej på er här är morgon testet 

• pannkakan87
    mininiss skrev 2015-12-31 12:56:21 följande:
    pärlsnäcka skrev 2015-12-31 07:26:56 följande:
    Ingen mensvärk men huvudvärk och humörsvängningar i 2 dagar..

Dock vaknade jag nu på nyårsafton med både mensvärk och riklig blödning så ett graviditetstest känns lönlöst.

- Har en fråga, ska jag räkna denna dagen som mensens första dag eller för tre dagar sedan då de brun/röda små skvättarna kom? Det brukar oftast ta några dagar för min mens att blöda på ordentligt. Vet bara inte hur jag ska räkna :)

Tack för svar :) :)

Det är positivt :))
  • Symetrical
    mininiss skrev 2015-12-31 12:56:21 följande:

Absolut svagt positivt. Grattis!
  • mininiss
    pannkakan87 skrev 2015-12-31 13:13:06 följande:
    Det är positivt :))
    Symetrical skrev 2015-12-31 14:09:01 följande:
    Absolut svagt positivt. Grattis!
    tack tack :)

• mininiss

Jag gjorde ett dikitaltest och de vissa negativ imorse :(

• Fian88
    mininiss skrev 2016-01-01 12:59:05 följande:

Jag gjorde ett dikitaltest och de vissa negativ imorse :(

Hur många dagar sen är det du hade äl? Digitala är ofta mindre känsliga nämligen..
  • mininiss
    Fian88 skrev 2016-01-01 13:06:39 följande:

Hur många dagar sen är det du hade äl? Digitala är ofta mindre känsliga nämligen..

I december hade jag äl 6 och fick ett röd brunt den 18 och min Bim 22 december men fick aldrig mens :( fick två svaga positiv och nu ett negativ
  • Fian88
    mininiss skrev 2016-01-01 13:21:49 följande:
    I december hade jag äl 6 och fick ett röd brunt den 18 och min Bim 22 december men fick aldrig mens :( fick två svaga positiv och nu ett negativ
    Gud va konstigt!:(
  • mininiss
    Fian88 skrev 2016-01-01 13:55:52 följande:

Gud va konstigt!:(

Kan de va ett spökstreck
  • Fian88
    mininiss skrev 2016-01-01 14:27:39 följande:
    Kan de va ett spökstreck
    När läste du av testet? PH balansen i urinen kan nämligen ge falskt positivt om det är efter testtiden. Men har du tittat och tagit fotot inom testtiden så är det jättekonstigt! Spök är sällan rosa utan brukar vara grå..
  • mininiss
    Fian88 skrev 2016-01-01 14:40:15 följande:

När läste du av testet? PH balansen i urinen kan nämligen ge falskt positivt om det är efter testtiden. Men har du tittat och tagit fotot inom testtiden så är det jättekonstigt! Spök är sällan rosa utan brukar vara grå..

Efter 2 minuter så visa det två streck och direkt efter tog jag kort och båda är rosa men ett svagare :(
  • mininiss

Hej! Jag fick de bekräftade nu på akuten efter ultraljud och gyn undersökning att jag haft ett mf och på deras tester va det svagt rosa :( hoppar över till januari tråden

• pannkakan87
    mininiss skrev 2016-01-01 16:52:36 följande:

Hej! Jag fick de bekräftade nu på akuten efter ultraljud och gyn undersökning att jag haft ett mf och på deras tester va det svagt rosa :( hoppar över till januari tråden

Usch så tråkigt, lycka till i januari!
  • Fian88
    mininiss skrev 2016-01-01 16:52:36 följande:

Tråkigt!:'(
  • Beebii

Bim i december blev bim i januari som inte blev bim alls.... idag kom mensen efter 3dgrs spotting.... ses i januari tråden...

• Min tur

BIM +18. Idag ÄNTLIGEN händer det något. Mensen har börjat lite i smyg. Hellre mens än att gå runt i etr vakuum och inte förstå va kroppen håller på med. Nu kör vi försök nummer 4!

• albedo

Hejsan, har varit lite off, kände mig riktigt less på detta, och det efter en månad... Fick mens 9e december och när den ännu inte kommit testade jag mig idag och det blev positivt! Hade en sticka från graviditetskollen.nu och fick dubbelkolla att jag inte tagit ett ägglossningstest av misstag... Gjorde även ett stavtest från CuraApoteket och ett digitalt CB och det var positivt på alla tre. Vilken jäkla chock... Gravid 1-2 veckor så hann precis få till det innan nyår. ;)

Hoppas förstås att allt går bra men om det skulle hända något så vet jag i alla fall nu att vi är fertila, vilket tar bort en del av conceptionsstressen.