BIM-DECEMBER
Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!![Plus Plus](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-plus.gif)
Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!!
![Baby Baby](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-baby.gif)
Idag kom smileyn...så nu börjar vi mysa på allvar, tänkte mysa varje dag nu fram till lördag så borde vi ju täcka upp bra plus att vi myst lördag o måndag o nu blir det alltså fyra dagar i rad :)
Sen kommer alltid den så långa väntan för att se om vi kan ge den bästa julklappen till våra föräldrar...
Jag fick ju som tidigare nämnt tyvärr mens idag och negativt på graviditetstestet. Dock så är min mens väldigt tunn, klarröd och vattnig. Jag har försökt googla men hittar inget bra svar där gravtest samtidigt visat negativt. Istället verkar de flesta som fått sådan mens varit gravida eller i alla fall misstänkt det. Hur kommer det sig att mensen blir sådan och precis nu när jag haft en massa graviditetssymptom och trott att jag varit gravid? Varför kan den inte bara vara som vanligt så att jag kan anta att det är vanlig mens? :P
Idag kom smileyn...så nu börjar vi mysa på allvar, tänkte mysa varje dag nu fram till lördag så borde vi ju täcka upp bra plus att vi myst lördag o måndag o nu blir det alltså fyra dagar i rad :)
Sen kommer alltid den så långa väntan för att se om vi kan ge den bästa julklappen till våra föräldrar...
Äl+11 idag. Har mycket tryck, tyngd och drag i livmodern som påminner väldigt mycket om när jag var gravid sist, hoppas hoppas!
Räkna från äl istället. Som tidigast kan man plussa på äl+9 ca, säkrast är att vänta till äl+12-14. Eftersom lutealfasen (tiden mellan äl i bim) varierar hos alla så är det bättre att räkna så. En som har en lutealfas på 9 dagar kan omöjligt få plus på bim-5 medan någon som har en lutealfas på 16 dagar kan. Förstår du hur jag menar?:)
Jag fick ju som tidigare nämnt tyvärr mens idag och negativt på graviditetstestet. Dock så är min mens väldigt tunn, klarröd och vattnig. Jag har försökt googla men hittar inget bra svar där gravtest samtidigt visat negativt. Istället verkar de flesta som fått sådan mens varit gravida eller i alla fall misstänkt det. Hur kommer det sig att mensen blir sådan och precis nu när jag haft en massa graviditetssymptom och trott att jag varit gravid? Varför kan den inte bara vara som vanligt så att jag kan anta att det är vanlig mens? :P
Har du haft typiska älsymtom? Väntar på min smiley jag oxå.. tar test varje dag runt kl 12.. känner av något var o varannan dag. . Idag inga symtom alls..
Läste det du skrev imorse oxå... starkare ältest men ingen smiley. . Hur såg du det ? :) detta med clearblues ältester är nytt för mig :)
Har du haft typiska älsymtom? Väntar på min smiley jag oxå.. tar test varje dag runt kl 12.. känner av något var o varannan dag. . Idag inga symtom alls..
Läste det du skrev imorse oxå... starkare ältest men ingen smiley. . Hur såg du det ? :) detta med clearblues ältester är nytt för mig :)
Sorry för kapning, men man kan titta på stickan när man tar ut den ur monitorn för att så se hur starkt teststrecket är o förhållande till kontrollstrecket. Om du vill kan du spara de stickorna och jämföra dagligen, för att på så vis se ökningen.
/testnörden