• Malva2015

Nyss testat positivt!

Någon som fått ett plus och vill följas åt under den första spännande tiden?

Jag plussade idag! Första dag på senaste mens 21/10 !

• Svar på tråden Nyss testat positivt!
  • Idaaaaa

Jag hoppar gärna in här också! Är 22 år gammal, har en dotter sen innan. & har nyss plussat, enligt gravappen så har jag bf den 20/7 ????

• skogstjejen19

Hej har plussat idag.

Hoppar gärna in här.

Har en dotter sen innan, 2013 kom hon.

Är 34år så somliga skulle nog kalla mig gammal ;)

Har inte vågat kolla när det kan bli bf.

Har lång resa bakom oss med ivf bla så törs inte riktigt tro på detta ännu

• Johannasa

Hej jag är 26 år och har också ganska nyligen plussat. Har bf 9/7. Har sedan tidigare ett barn som är född 2010.

Har ocskå två missfall i bagaget så är mycket orolig och nervös för minsta lilla :((

Men ska bli så spännande och mysigt med ett syskon ???????? kul att följas

• Fsake

Grattis alla oss nyplussade :)

Jag vill också göra vul, ska ta och boka ett tänkte jag. Skönt att ha sett liten :)

• Hoppas7910
    Precioosa skrev 2015-11-19 22:16:32 följande:

Jag bad också om ett tidigt UL, då det inte gått vägen de två ggr jag varit gravid innan. Men jag fick ett UL den 22 december, det tyckte barnmorskan jag pratade med var tidigt?! :/

Du är ju bara ungefär 1 vecka efter mig.. Då är det inte speciellt tidigt med UL 22 december. Det går ju att se hjärtslag långt tidigare. Läkaren förvarnade att det kanske inte gick att se på mig nästa vecka, ifall befruktningen skedde senare än jag trott.

Men den chansen tar jag!

Finns det ingen större gyn mottagning du kan vända dig till? Alternativt hitta något privat?

Vet ju att det är en hemsk väntan med tanke på vad man varit med om innan ????
  • Bjoork
    Malva2015 skrev 2015-11-19 21:41:49 följande:
    Oj vad ung du är! Skönt att du har lite erfarenhet! Hur länge sedan var det sist?:)

Jag är 29, första barnet:) fick bf 31/7:)
    Födde en son i september iår, så denna graviditeten kom väldigt tätt inpå men så välkommen ändå! :)
  • Bjoork
    Hoppas7910 skrev 2015-11-19 22:14:14 följande:

Hej alla!

Är gärna med här!

Grattis till plussen allihop!

Jag är 36, 5:e graviditeten men blir första barnet om det går vägen denna gången..

BF 16 juli! Ska på tidigt VUL på onsdag - nervös!!

Vinterliljan - är också ofantligt trött! Sover varje dag mitt på dagen, blir som en zombie annars. Sen drömmer jag ofantligt mkt.

Grattis!

Ska också på VUL på onsdag. Lycka till! :)
  • Malva2015
    Fsake skrev 2015-11-19 21:56:52 följande:

Är 34 år och har två barn sen tidigare.

Roligt att hamna här med dig också:)
  • Malva2015

Roligt att så många hoppade in här! Många med barn sedan tidigare. Ni kan väl tala om för mig, vad gör jag nu?? Testade pos igår.

Annars har jag svag mensvärk nästan hela tiden och supertrött. Förstår inte hur ni kan sova mitt på dagen:) själv måste man dölja gäspningar och kissnödigheter på kontoret så mkt det går.. Får väl börja sova middag när jag kommer hem på kvällen om det blir värre.. Sover jätte ytligt men vet inte om det bara är för att tankarna snurrrat

• Idaaaaa
    Malva2015 skrev 2015-11-20 06:36:44 följande:

Roligt att så många hoppade in här! Många med barn sedan tidigare. Ni kan väl tala om för mig, vad gör jag nu?? Testade pos igår.

Annars har jag svag mensvärk nästan hela tiden och supertrött. Förstår inte hur ni kan sova mitt på dagen:) själv måste man dölja gäspningar och kissnödigheter på kontoret så mkt det går.. Får väl börja sova middag när jag kommer hem på kvällen om det blir värre.. Sover jätte ytligt men vet inte om det bara är för att tankarna snurrrat

Nu ringer du till din mvc, så bokar de in en tid till dej. Den inskrivningen brukar Ske någon gång mellan v.8-12 beroende på vart du bor & lite..

Jag har haft sån mensvärk nu hela förra veckan men börjar ge med sig. Nu kommer istället illamåendet, fy! Och jag håller helt med dej, denna trötthet...
Svar på tråden Nyss testat positivt!