Nyss testat positivt!
Någon som fått ett plus och vill följas åt under den första spännande tiden?
Jag plussade idag! Första dag på senaste mens 21/10 !
Någon som fått ett plus och vill följas åt under den första spännande tiden?
Jag plussade idag! Första dag på senaste mens 21/10 !
om du läser det som var citerat i mitt puff står det exakt hur man döljer grupper för alla på fb :) Det funkar, lovar! (vi är snart ett 40tal som alla har gjort det för att vara dolda)
om du läser det som var citerat i mitt puff står det exakt hur man döljer grupper för alla på fb :) Det funkar, lovar! (vi är snart ett 40tal som alla har gjort det för att vara dolda)
precis, men jag har ingen lust att lämna ut mina uppgifter på nätet :)
precis, men jag har ingen lust att lämna ut mina uppgifter på nätet :)
Ifrågasatte dom de eller va de inga problem o få tid?
Jag ringde själv :)
Nej, vi skicka PM
Jag menade absolut inget illa med det jag skrev, ville bara berätta ett annat sätt att hålla gruppen hemlig om det är det ni vill :)
Skulle vara :) inte ett frågetecken
Hej Allihopa!
Jag är ny här på familjeliv och ny på allting känns det som.
Jag plussade i torsdags. Det gick mycket snabbare att bli gravid än vad vi hade trott. Men vi är glada och lyckliga över det.
Men jag har lite frågor, som många kanske tycker är "dumma"
När ni skriver att ni är i 5+3. Betyder de 5 veckor och 3 dagar eller 5 månader och 3 veckor? Efter mina beräkningar när jag borde ha haft foglossning och när vi hade sex så är jag typ bara 4 veckors gravid. Så det är väldigt väldigt tidigt.
Ska ringa en barnmorska i morgon som jag hittade på nätet som jag tyckte verkade bra. Någon som har tips på en bra här i närheten av Malmö där vi bor?
Det är mitt första barn och jag är 28 och min kille 38.
tacksam för lite svar och hjälp =)
Vi har nyss plussat i den här tråden och man räknar graviditet i veckor och dagar. Beräknad födsel/Bf är 40+0 dvs 40 veckor och 0 dagar.
Man räknar också från första dagen av din senaste mens, inte från ägglossning
Ifrågasatte dom de eller va de inga problem o få tid?
Man räknar också från första dagen av din senaste mens, inte från ägglossning
Absolut du kan räkna från ägglossning och lägga på 2 veckor, men ett positivt ägglossningstest betyder inte att det var just då det släppte
Gjorde vul idag, var väldigt tidigt enligt läkaren (runt 4,5v) så ska dit igen den 2/1 för att kolla mer säkert
[quote=76068250][quote-nick]Blixtlås skrev 2015-12-01 19:21:29 följande:[/quote-nick]Gjorde vul idag, var väldigt tidigt enligt läkaren (runt 4,5v) så ska dit igen den 2/1 för att kolla mer säkert [/
Du har precis plussat va? Eller hur va de? Jag är i V. 6 (5+6)
Men de e ju 4 veckor kvar ;) men herregud 2/1 e ju en lördag :p
[quote=76068250][quote-nick]Blixtlås skrev 2015-12-01 19:21:29 följande:[/quote-nick]Gjorde vul idag, var väldigt tidigt enligt läkaren (runt 4,5v) så ska dit igen den 2/1 för att kolla mer säkert [/
Du har precis plussat va? Eller hur va de? Jag är i V. 6 (5+6)
Men de e ju 4 veckor kvar ;) men herregud 2/1 e ju en lördag :p
Nu är jag i vecka 12 (11+6) !!!
Känns så otroligt annorlunda. Jag har mer energi, och jag mår inte alls lika illa längre. Men magen känns så sjukt uppsvullen. Jag är väldigt smal sen innan, så kan det vara så att det syns snabbare på mig? Känns ju konstigt när den lille bara är typ 5 cm.
Jag har också märkt att jag redan beter mig som en lejonmamma. Att jag är rädd för framtiden. Att min kille ska ta lillen och typ sticka till Italien. Sjuka tankar? Och otroligt sjuka drömmar? Enbart att vi skiljs åt och att jag hamnar med dåliga killar.
Hur går det för er? Spökar er hjärna också med er?
Dunderkramar, starka ni!
Nu är jag i vecka 12 (11+6) !!!
Känns så otroligt annorlunda. Jag har mer energi, och jag mår inte alls lika illa längre. Men magen känns så sjukt uppsvullen. Jag är väldigt smal sen innan, så kan det vara så att det syns snabbare på mig? Känns ju konstigt när den lille bara är typ 5 cm.
Jag har också märkt att jag redan beter mig som en lejonmamma. Att jag är rädd för framtiden. Att min kille ska ta lillen och typ sticka till Italien. Sjuka tankar? Och otroligt sjuka drömmar? Enbart att vi skiljs åt och att jag hamnar med dåliga killar.
Hur går det för er? Spökar er hjärna också med er?
Dunderkramar, starka ni!