• Lillan090815

Gravid 35+

Hej på er. Vore kul att samla lite äldre gravida kvinnor här.

Själv är jag nyss fyllda 39 och har två barn innan; två söner på 4 och 6 år.

Än så länge är jag väldigt tidigt inne i graviditeten; någonstans i vecka 5.

Här kan vi dela tankar, känslor, krämpor,erfarenheter och vad helst ni vill som knyter an till graviditeten ???? Nu lade jag tråden i forum första trimestern. Det är ju där jag befinner mig, men egentligen spelar det ingen roll för mig var ni befinner er i eran graviditet.

• Svar på tråden Gravid 35+
  • almasmamma

Hej! Kul med en 35+ tråd:) 

Jag är 37 och väntar fjärde barnet en tjej enl RUL i v 23, mina barn är 13 16 och 20 år så detta blir en liten sladdis.
    Vi bor mellan Uppsala och Gävle 

• Frutopia

Nu känns det som om man kan släppa oron lite och njuta. Gjorde rul i torsdags 18+6 som visade en frisk liten flicka. Gud vad märkligt det känns att skriva så :) för övrigt har jag haft en lätt graviditet hittills, enbart täppt i näsan och armar som somnar under natten. Hur mår resten av er?

• Liil
    Frutopia skrev 2016-01-09 07:43:42 följande:

Nu känns det som om man kan släppa oron lite och njuta. Gjorde rul i torsdags 18+6 som visade en frisk liten flicka. Gud vad märkligt det känns att skriva så :) för övrigt har jag haft en lätt graviditet hittills, enbart täppt i näsan och armar som somnar under natten. Hur mår resten av er?

Vi väntar tvillingar och är har kommit fram till 17+3, vi har rul nu på tisdag. Vi har gjort kub innan så vi har redan sett de som liven :) 
    Har som dig täppt näsa, lätt till näsblod, mycket stöd sömn trots medicin, har haft illamående på nätterna (ibland dagtid) men har börjat med flera mellanmål så det har blivit bättre tack vare det + att tabletterna jag fick mot sömnen även hjälper till mot illamående. MEN jag klagar inte, jag är så oerhört tacksam att vara gravid för första gången och då kommer två på en gång! Riktig lycka!
  • almasmamma
    Frutopia skrev 2016-01-09 07:43:42 följande:

Detta är min "värsta" graviditet hittills, har haft blödningar, foglossning och sammandragningar sedan v 12. Var in till förlossningen inatt senast för sammandragningar, tappen hade blivit 1 cm kortare på 3 veckor men det var tydligen ingen fara. Fick bricanyl som skulle stoppa sammandragningarna, funkade sådär men skakig blev jag iaf. Bebis mådde prima och det är huvudsaken :)
  • Frutopia

Liil och Almas mamma,

Ja allt som betyder nåt är att ens inneboende mår bra. :)

• Liil
    almasmamma skrev 2016-01-09 12:15:14 följande:
    Detta är min "värsta" graviditet hittills, har haft blödningar, foglossning och sammandragningar sedan v 12. Var in till förlossningen inatt senast för sammandragningar, tappen hade blivit 1 cm kortare på 3 veckor men det var tydligen ingen fara. Fick bricanyl som skulle stoppa sammandragningarna, funkade sådär men skakig blev jag iaf. Bebis mådde prima och det är huvudsaken :)
    Kan du beskriva hur sammandragningar känns?? Ibland, oftast på kvällen eller på morgon när jag vaknar så blir magen alldeles stenhård som en boll, som det ligger en handboll under huden. Men det känns inget speciellt förutom en skum känsla. Är nu i dag i vecka 18 (17+3). Tror du det kan vara sammandragningar? Eller vad kan det vara? Då det är första gången jag är gravid så har jag inget att jämföra med. Väntar tvillingar om det har någon betydelse. Detta sker alltså alltid när jag ligger ner. 
  • Lulak1

Hej

Jag är 38 och väntar barn i mitten på maj är i v 22 nu . Det är min tredje graviditet och har ett tonårig sedan tidigare . 
    Hade svårt att bli gravid, sen blev missfall och vi fick göra ivf till slut.

Jätte roligt med lite mer jämnåriga gravida mammor .

• pippilott

Hej!!

Fyller 35 i år, undrar om jag "får" vara med? ????

Är iallafall halvvägs gången, med tvillingpojkar! Och det är våra första barn! ????????????????????????

• MalBa

Hej på er! 

Jag är 36 år och är gravid med mitt andra barn, bf juli. Det känns fortfarande overkligt trots UL för ett par veckor sedan. Har hittills varit fruktansvärt trött och hungrig men inte särskilt illamående, vilket jag var förra gången.  Det som oroar mig med denna graviditet är hur det ska gå med min foglossning som var hemsk under förra grav och aldrig blivit helt bra. Får se hur min kropp orkar med belastningen denna gång. Nästa vecka får jag också svar på NIPT-test.

Lulak1 - härligt att det gick bra med ivf till slut! 
    pippilott - roligt med tvillingar! Och effektivt med två samtidigt Skrattande

• Blgebo

35 och väntar femte barnet, v39+4 idag. Haft en helt ok graviditet hittills, inga direkta krämpor förutom halsbränna. Känner mig rätt smidig fortfarande faktiskt.

Svar på tråden Gravid 35+