• Lillan090815

Gravid 35+

Hej på er. Vore kul att samla lite äldre gravida kvinnor här.

Själv är jag nyss fyllda 39 och har två barn innan; två söner på 4 och 6 år.

Än så länge är jag väldigt tidigt inne i graviditeten; någonstans i vecka 5.

Här kan vi dela tankar, känslor, krämpor,erfarenheter och vad helst ni vill som knyter an till graviditeten ???? Nu lade jag tråden i forum första trimestern. Det är ju där jag befinner mig, men egentligen spelar det ingen roll för mig var ni befinner er i eran graviditet.

• Svar på tråden Gravid 35+
  • Katja7612

Hej! Är precis fyllda 39år och väntar tredje barnet, med bf kring 16/8. Har två tonåringar sedan tidigare (13 och 15 år) så nu blev en sladdis med samma pappa :) Bor i Sörmland.

• Nellzon

Hej! Så himla trevligt att hitta en tråd för "äldre" gravida. Själv har jag precis fyllt 40år och väntar mitt tredje barn, döttrarna är 10 resp 14 år och lillasyster väntas i mitten av Maj. ????

• Nästanpålandet

Hej 
    Jag är 36 år och väntar mitt fjärde barn som ska komma i september känns som en hel evighet tills dess.
    Jag har tre tjejer den äldsta är 11 och tvillingarna är 7år

• draken34

Hej hej

V7 här och första barnet. Är 41 år. Och killen och jag bor inte i samma stad.. Så de bli till att flytta. Någon från Varberg eller däromkring??

• Tiana

RUL om tre veckor och tiden segar sig fram just nu. Juni känns långt borta nu.

• 80talet

Hej hej jag är 35 år, har typ precis plussat ???? 6+0

Helt overkligt då jag och min man försökt i över 3 år.

Men nu har jag börjat oroa mig för att det ska hända ngt, vet ju att det är vanligt med missfall innan v 12. Men det får bara inte hända för då går jag sönder.

Plus att jag känner typ inget i kroppen än, lite öm i brösten möjligtvis.

Någon som känner samma? ??

• Frutopia
    80talet skrev 2016-01-03 19:31:48 följande:

Hej hej jag är 35 år, har typ precis plussat ???? 6+0

Helt overkligt då jag och min man försökt i över 3 år.

Men nu har jag börjat oroa mig för att det ska hända ngt, vet ju att det är vanligt med missfall innan v 12. Men det får bara inte hända för då går jag sönder.

Plus att jag känner typ inget i kroppen än, lite öm i brösten möjligtvis.

Någon som känner samma? ??

Visst är Det en otrolig känsla, jag har fortfarande svårt att fatta att jag är i v19. Jag har haft en otrolig lätt graviditet hittills, har inte känt av nåt alls (illamående, halsbränna osv) jag hade det väldigt jobbigt pga av det och oroade mig så. Jag försökte att leva efter att vi väntade barn inte missfall. Men tankarna kom ändå. :)
  • Nellzon

Jag håller med, får magknip inför varje besök hos bm och tror att det inte ska höras något hjärtljud osv men än så länge har det lilla hjärtat pickat på så fint:) Jag går på ganska täta kontroller pga havandeskapsförgiftning vid tidigare graviditet. Att de har extra koll på en känns ju såklart bra.

• Liil

Nyss fyllda 40 och väntar våra första barn i juni - väntar tvillingar och dom är beräknade till i juni <3

Svar på tråden Gravid 35+