Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

En käftsmäll till undergångsprofeterna

EnAnonumius skrev 2022-08-21 13:44:47 följande:
    Jag håller inte på med något. 
    Att du slänger med en mikroskopisk notering om
    "jag har ju skrivit att Sverige har problem med skjutvapenvåld och dödsfall som det leder till". Är just detta bara små mikroskopiska noteringar.
    Du har bara gjort "små korta mikroskopiska noteringar kring det hela. Inte diskuterat det alls det faktiska problemet i sig.

Ditt trivialisera (ja det är pinsamt uppenbart att du gör det) Sveriges problem, nej f'låt det var ju nyansera du gör (Drömmer), genom att dra in dödligt våld med andra vapen och att de är minsann större risk att bli döda i exempelvis Finland tack vare detta.

Ingen har förnekat detta med att det är större risk att dö i Finland exempelvis, av dödljgt vål om man blandar in alla andra vapen, eller fysiskt med nävarna...

Fast vad hjälper det Sverige och att Sverige har det högsta antalet illegala skjutvapen och att risken är fortfarande större att  oskyldiga dör av illegala skjutvapen, än även (t.o.m) Finland? Inte ett skit. 
    Problemen blir ju fan inte mindre för det i Sverige och att vi har det högsta antalet illegala skjutvapen och dödsfall som kommer av detta i hela EU.
    Det borde ju du begripa ELLER har jag för höga tankar om dig att du skall kunna begripa detta?

Så nej ingen har missat att du saknar intresse att diskutera problemet kring  illegala skjutvapen och att vi har det högsta antalet dödsskjutningar i Sverige än övriga EU.
    För det är uppenbart att du vill triviali.. nej juste det ja nyanserar bilden hette det ja, och diskutera annat i stället.

Fotnot:
    Påminner mig om ditt trivialiserande du gjorde av otrygga kvinnor, kvinnor som kände sig så otrygga att de valde att riskera att åka dit för vapenbrott med att bära pepparsprej i väskan/fickan..
    Då var det minsann viktigare att försöka flytta fokus från denna otrygghet kvinnorna kände och svammla om att det är ju "bra att man är lika inför lagen". Kvinnors otrygghet var inte ens av intresse för dig att skriva en en enda lite bokstav om.  För det var ju så förfärligt att kvinnorna bröt emot vapenlagen. 

Nu är du fjantig. Det du kallar mikroskopisk notering utgjorde nästan halva mitt inlägg.

När det gäller pepparspray så har jag påpekat för dig att de flesta poliser är starkt emot att legalisera vapnet pepparspray då detta skulle leda till att kriminella plötsligt fick tillgång till ett legalt vapen som kunde bäras på allmän plats.

Det intressanta i sammanhanget är varför du brusar upp om man påpekar att det dödliga våldet är större i Finland eller att påpekar att förlaget att legalisera vapnet pepparspray är rätt korkat..

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2022-08-21 14:06:05 följande:
    Ja det är den, och vet du min åsiktskorridor långt mycket bredare än din åsiktskorridor.
    Varken du gillar fakta eller inte.

När det är på diskussion om totala dödsfall och vilken land som har högst antal dödligt våld (oavsett vilket  vapen som används), ja då skall jag diskutera det.

Nu diskutera det Sveriges förhållanden om skjutvapen, och att vi har det högsta antalet dödsfall av illegala skjutvapen än övriga Europa.

Frågan är när du skall diskutera det, i stället... Att komma med noteringar om att "ja det är ju ett problem med skjutvapen och dödsfall om det, men i Finland har de ju andraparen och högre dödsfall".

Så din patetiska och direkt irrelevanta fråga du har här (se citatboxen) kan du stoppa upp där solen inte skiner på dig själv.
    Det finns över 5000 inlägg i tråden och det är inte du som bestämmer vad som får skrivas och inte. Varför tror du ens det och varför blir du så hetsig? Faktum är att fler dör av dödligt våld i Finland än i Sverige och det måsten man få säga utan att bli anklagad för att relativisera debatten. 
  • KillBill

Alla bör fundera på Sverigedemokraternas ansvar för att Teodor Engström planerade att knivmörda Annie Lööf.  Att Liberalerna går till val på att stödja ett regeringsalternativ där Sverigedemokraterna utgör en väsentlig del blir mer och mer obegripligt. 

Här några exempel på hur SD har demoniserat Annie Lööf. 

• KillBill
    FDFMGA skrev 2022-08-27 08:14:48 följande:
    Nej, hans tankar om att S och M på riksplanet ska samregera under två valperioder lär knappast bli verklighet, men förmodligen skulle den konstellationen få ett omfattande väljarstöd.

Men inget är ju omöjligt - så kanske efter att Ulf avpolletterats och M i så fall fått en ledare som är mindre mån om att prata om att hen är vuxen i rummet och mer agera som om hen vore det.
    Jag såg den här artikeln i gårdagens Expressen. Om moderaterna internt börjar prata om om att topplocket är på väg att flyga kanske det leder till nya politiska överväganden..

• KillBill
    Rataxes skrev 2022-08-27 09:51:53 följande:
    Det ska bli intressant att se vad som upprör vänstern mest idag.
     Tror du att det finns en enda svensk som inte blir fruktansvärt upprörd och ledsen över att en mamma och ett barn blir skottskadade? Jag brukar bli anklagad för att politisera saker men vad tror du själv att du ägnar dig åt nu?
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2022-08-27 11:11:31 följande:
    Ja, förmodligen kommer man inte enbart att göra det sannolika valnederlaget till en personfråga. Några kommer säkert att erinra sig hur framgångsrikt M var när partiet triangulerade mot mitten eller egentligen S och jämföra med den metod man relativt försiktigt började tillämpa under Kinberg-Batra och numer tillämpar utan förbehåll.

Vad gör man när man nått vägs ände - och målet fortfarande är lika avlägsetGlad
    Det är nog inte bara Moderaterna det kommer bli en hård intern diskussion. Sannolikt kommer även väljarna i L och KD ifrågasätta varför deras partiledare drev kampanj för SD..

• KillBill
    FDFMGA skrev 2022-08-27 11:11:31 följande:
    Ja, förmodligen kommer man inte enbart att göra det sannolika valnederlaget till en personfråga. Några kommer säkert att erinra sig hur framgångsrikt M var när partiet triangulerade mot mitten eller egentligen S och jämföra med den metod man relativt försiktigt började tillämpa under Kinberg-Batra och numer tillämpar utan förbehåll.

Vad gör man när man nått vägs ände - och målet fortfarande är lika avlägsetGlad
    Det är nog inte bara Moderaterna det kommer bli en hård intern diskussion. Sannolikt kommer även väljarna i L och KD ifrågasätta varför deras partiledare drev kampanj för SD..

• KillBill
    KillBill skrev 2022-08-27 11:15:41 följande:
    Det är intressant att summera siffrorna från senaste Ipsos

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna