En käftsmäll till undergångsprofeterna
Att du slänger med en mikroskopisk notering om
"jag har ju skrivit att Sverige har problem med skjutvapenvåld och dödsfall som det leder till". Är just detta bara små mikroskopiska noteringar.
Du har bara gjort "små korta mikroskopiska noteringar kring det hela. Inte diskuterat det alls det faktiska problemet i sig.
Ditt trivialisera (ja det är pinsamt uppenbart att du gör det) Sveriges problem, nej f'låt det var ju nyansera du gör (), genom att dra in dödligt våld med andra vapen och att de är minsann större risk att bli döda i exempelvis Finland tack vare detta.
Ingen har förnekat detta med att det är större risk att dö i Finland exempelvis, av dödljgt vål om man blandar in alla andra vapen, eller fysiskt med nävarna...
Fast vad hjälper det Sverige och att Sverige har det högsta antalet illegala skjutvapen och att risken är fortfarande större att oskyldiga dör av illegala skjutvapen, än även (t.o.m) Finland? Inte ett skit.
Problemen blir ju fan inte mindre för det i Sverige och att vi har det högsta antalet illegala skjutvapen och dödsfall som kommer av detta i hela EU.
Det borde ju du begripa ELLER har jag för höga tankar om dig att du skall kunna begripa detta?
Så nej ingen har missat att du saknar intresse att diskutera problemet kring illegala skjutvapen och att vi har det högsta antalet dödsskjutningar i Sverige än övriga EU.
För det är uppenbart att du vill triviali.. nej juste det ja nyanserar bilden hette det ja, och diskutera annat i stället.
Fotnot:
Påminner mig om ditt trivialiserande du gjorde av otrygga kvinnor, kvinnor som kände sig så otrygga att de valde att riskera att åka dit för vapenbrott med att bära pepparsprej i väskan/fickan..
Då var det minsann viktigare att försöka flytta fokus från denna otrygghet kvinnorna kände och svammla om att det är ju "bra att man är lika inför lagen". Kvinnors otrygghet var inte ens av intresse för dig att skriva en en enda lite bokstav om. För det var ju så förfärligt att kvinnorna bröt emot vapenlagen.
Nu är du fjantig. Det du kallar mikroskopisk notering utgjorde nästan halva mitt inlägg.
När det gäller pepparspray så har jag påpekat för dig att de flesta poliser är starkt emot att legalisera vapnet pepparspray då detta skulle leda till att kriminella plötsligt fick tillgång till ett legalt vapen som kunde bäras på allmän plats.
Det intressanta i sammanhanget är varför du brusar upp om man påpekar att det dödliga våldet är större i Finland eller att påpekar att förlaget att legalisera vapnet pepparspray är rätt korkat..