Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Digestive skrev 2022-07-26 21:03:14 följande:
    Folk oroas troligen över de brott som har sett ökade allmänningar.

Följande länk laddar ner BRÅs rapport: https://t.co/Sxa2GZ4mAB

Som en på Twitter kan konstatera av den här statistiken:

Brott mot liv & hälsa har ökat x3 sedan jag föddes. Brott med dödlig utgång x2. Sexualbrott x5. Våldtäkt x9. Rån x2. Brott som helhet har ökat även om olika typer av inbrott minskat.
    https://twitter.com/JonEriksson_/status/1551545467988807681

Det handlar väl också om att våldet även har blivit råare på sina håll.

Sådant här tror jag är grogrunden for oron även om jag finner den överdriven uppe bland länder som Mexico och Chile - men inte desto mindre så är folk utmärkande oroliga och rädda i dagens Sverige.
    En intressant iakttagelse baserat på den statistik du länkar till är att antal anmälda brott har minskat sedan 2014 då Sverige hade en moderat justitieminister. Ii och med att många fler handlingar är olagliga nu än när moderaterna regerade är skillnaderna i verkligheten  större än vad diagrammet nedan ger sken av.. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Digestive skrev 2022-07-26 21:41:59 följande:
    Ja, fast jag tror att det är en klen tröst för exempelvis föräldrar som kan se tillbaka på ett ~dubbelt så tryggt Sverige än vad deras barn växer upp i.

Jag vet inte, det hela är allmänt deprimerande.
    Allt var inte bättre förr. På 60 talet var det tex inte brottsligt om en man våldtog sin hustru och många kvinnor anmälde inte våldtäkt eftersom det ansågs så skamligt. Lagstiftningen är också strängare idag och mer handlingar är kriminella än tidigare och det måste du väga in vid en jämförelse.
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2022-07-27 08:37:53 följande:
    Du har ingen kommentar till den lögn som du spridit i tråden om en utpekad invandrare som enligt dig skulle ha belönats med medborgarskap?
  • KillBill
    Rataxes skrev 2022-07-27 10:04:01 följande:

Det går bra nu:

www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/maskerat-g%C3%A4ng-r%C3%A5nade-kvinnor-i-g%C3%B6teborg-1.77693228

Rånargäng rånade 2 kvinnor i västra frölunda.

Vågar ni låta såssarna styra svensk kriminalpolitik 4 år till?

De flesta som rånar, mördar och ställer till oreda var 10-12 år när Korvfader Stefan Löfven grep makten... 

Men det är som vanligt högerns fel.

Kom på att jag glömde förklara bilden för dig Rataxes. De blå staplarna visar alltså antal anmälda brott år 2014 då Sverige styrdes av en moderatledd regering. De bruna staplarna vissa antal anmälda brott år i fjol.

• KillBill
    EnAnonumius skrev 2022-07-27 10:14:28 följande:
    Jo en kommentar har jag..
    Du skiter i att skilja på budskap från budbäraren.
    En genomgående röd tråd hos dig.
    Är det din förklaring till den lögn som du spred här i tråden?
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2022-07-27 11:41:38 följande:
    Du har ingen kommentar om kvinnors otrygghet?
    Vi kan diskutera det när du har svarat på min fråga. 
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2022-07-27 11:53:15 följande:
    Du frågade om jag hade en kommentar att ge.. Du efterfrågade aldrig om en förklaring.
    Jag gav dig en kommentar.
    Du har fått din kommentar, nöj dig med detta.

Jag kommer inte att kommentera mer hur mycket du än tjata, efter det, förena du har svarat på min fråga jag ställde till dig tidigare i tråden om kvinnor som känner sig så otrygga att de väljer att riskera att bryta mot vapenlagen med att bära pepparspray i väskan.

För det är bara patetiskt av dig att du har två olika regler. Du skall slippa kommentera/förklara svara på frågor, fast det efterfrågas,  och du ducka styvnackat från sådant.
    Men DU sitter och kräver att andra skall ge kommentar/förklara/ svara på dina frågor  av andra.
    Skärp dig. Jag efterfrågade en kommentar till den lögn som du spred i tråden. du valde som svar att kritisera mig och du har alltså fortfarande inte kommenterat varför du ljög.  Tycker inte du att det är rimligt att du kommenterar/förklarar/korrigerar dig om du påstått saker i tråden som inte är sanna?

I övrigt rekommenderar jag att läsa inlägg #5071 för de som inte känner till din debattstil.
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2022-07-27 13:02:56 följande:
    Så nu skall man skärpa sig också bara för att man inte
    tramsar med i ditt lilla nedåtgående spiral; "gör detta först, så skall jag svara på ditt sedan". 

När skall du ge en kommentar om kvinnors otrygghet?
    Jag har frågat (#5048) om det lång innan  du frågade om en kommentar på det jag skulle sprida enligt dig (#5128).

Om du inte är nöjd med den kommentaren du har fått och du vill att jag skall kommentera på ett annat sätt., Ja  så SKALL du kräva av dig själv, det du kräver av andra, att du först svarar/kommentera det som har efterfrågats länge av dig nu.

Sedan är det intressant att du hänvisar till ditt egna inlägg #5071 (som är ett svar till mig visso) för att "lära andra" om min debattstil.. Kunde du inte hänvisa till rätt inläggs nummer för att upplysa folk? Drömmer
    Anständiga människor rättar sig när ett påstående visat sig vara felaktigt. Det gör inte du. Så länge du inte kommer med en rättelse kan man inte tolka ditt felaktiga påstående som annat än en medveten lögn. 

Hänvisningen till #5071 var medveten.  Jag har i det inlägget summerat din och min skriftväxling och av den blir din debattstil mycket tydlig. 
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2022-07-27 20:25:37 följande:
    Samtidigt, i en annan del av Sverige

Fult klippt av dig. Personen fälldes för grovt vapenbrott i stället.
  • KillBill
    nattuw skrev 2022-07-28 19:49:57 följande:
    En ansvarslös energipolitik tillsamman med energiskatter som ger en hävstång på höjda energipriser. Det är inte jag som försvarar en utveckling som slår direkt mot de som har det sämst ställt.
    Moderaterna höjd effektskatten på kärnkraft sista året de regerade år 2014. Den rödgröna regeringen slopade samma skatt några år senar?
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna