EnAnonumius skrev 2022-07-25 12:54:41 följande:
När skall du ta in i din skalle att jag redan har fattat detta? Aldrig?
Du fortsätter ju att ducka min fråga. Duckar du den frågan för att du skall kunna skapa dig själv en ursäkt att inbilla dig själv att din "motpart" inte förstår?
Är det därför du fortsätter att tjata om att det skulle kunna bli något "populärt" med pepparspray bland de kriminella?
Så nu skall jag skriva det långsamt, så du hinner och läsa. Jag fattar vad du menar, dock så köper jag inte dina argument och dina förklaringar.. Att inte köpa dina argument om huruvida något skulle bli populärt bland kriminella om något blir lagligt, är aldrig och kommer aldrig att bli samma sak som att man inte förstår vad du menar.
Det är ju du som verkar inte fatta att de kriminella inte bryr sig om lagligheten i vapen (inklusive pepparspray).
Dessutom tror du på allvar att en som har kriminella avsikter, och/eller är tungt kriminell skulle bry sig om något sådant (lätt)vapen som pepparspray, oavsett om det blir lagligt eller inte?
Ja tror du verkligen detta, så får jag säga att du är bra naiv.
Men som sagt.
Det som är märkligast är att du inte reflektera över kärnfrågan. Varför det finns kvinnor som känner sig så otrygga i samhället att de väljer medvetet att riskera att åka dit för olaga vapeninnehav, genom att bära med sig pepparspray i väskan, för att ha något i självförsvar.
Rätt så empatistört att inte reflektera över detta. DÅ det är en viktig samhällsfråga faktiskt.
Men nej viktigare att käbbla om vapenlagen och visa prov på naivitet om kriminella.
Haha, Först upprepar du samma fråga till mig i ett flertal inlägg och när jag förklarar att jag gett dig svaret i flera inlägg så brusar du upp och förklarar att du visst har förstått
Det är du som är naiv om du tror att kriminella inte skulle utnyttja möjligheten att oftare bära vapen på allmän plats om det blev lagligt.