En käftsmäll till undergångsprofeterna
Snäll men inte tråkig skrev 2019-05-30 13:13:26 följande:
Länkar som ger belägg för vadå? Att majoriteten av alla som bor i Sverige (åtminstone än så länge) inte behöver vara oroliga för att påverkas personligen av dödsskjutningarna? Det har jag aldrig sagt emot så det behöver jag inga länkar som ger belägg för. Om du inte har förstått det vid det här laget så är det JUST PRECIS den i mina ögon cyniska inställningen att dödsskjutningarna inte är något jätteproblem eftersom majoriteten av de som bor i Sverige inte påverkas personligen av dem som gör mig rasande och upprörd. Det är ett otäckt exempel på "Vi och dom"-tänkande och ofta ses det som mer eller mindre underförstått att varken en själv eller de man diskuterar med tillhör gruppen "dom" som faktiskt behöver vara oroliga.När jag alltså framfört detta argument - som både du och jag över överens med sakkunniga om - som ett argument mot att att det är jättefarligt för 'vanliga' människor att vistas utomhus pga detta våld - vilket både du och jag är överens med sakkunniga om - då anklagar du rasande och upprörd mig för att med detta argument säga att detta inte är ett jätteproblem?
Att sakligt framlagda fakta helt plötsligt blir ett 'vi och dom'-tänkande och att det från min del skulle vara underförstått att varken jag själv eller de som debatterat saken inte skulle tillhöra gruppen är inget du kan anklaga mig för - om du läser mina inlägg så berättar jag att närstående och därmed också jag finns i dessa gruppers närhet och pga detta löper en större risk att bli inblandade.
Att vända ditt raseri och din upprördhet mot mig är alltså direkt meningslöst. Bättre vore att vända de krafter dina känslor uppbådar till någonting meningsfullt och konstruktivt.