En käftsmäll till undergångsprofeterna
Du kan inte ens beskriva hur jag har hanterat NTU korrekt. Har dagens väder tagit det bästa från dig också?
Ok. Så du vill inte förhålla dig till vad våra regenter skriver i en skrivelse och hur de, svart på vitt, förhåller sig till NTU i den samma. Man ska bara utgå från att de har koll på läget, som enda instans i Universum som kan se hur brottstrender >>framgår<< i NTU-undersökningar - medan professionen, som du själv har hänvisat till, varnar för exakt sådan hantering och när inte ens BRÅ kan ge så definitiva svar på aktuella trender.
Du vart iallafall tydlig med prioriteringen...
Jag är anarkistiskt lagd, närmare bestämt en individualanarkist. Behöver jag förklara hur synen på folket följer därefter? Föreställ dig absolut individualism och att folket är ett bestånd av individer - den radikala motsatsen till kollektivism (när/om/då individen inte själv har valt kollektivism, såklart).
Du får själv avgöra hur nära en SD-svans och den så kallade skrikhögern det ser ut att vara, haha...
Detta genomsyrande behov av att stämpla folk. Du är relativt ny här - iallafall ditt nick - men du befinner dig alltså i ett diskussionsforum... inte i en >>klipp och klistra din helt egna meningsmotståndare<<-verkstad.
Saknar i övrigt ordet >>vurmare<< i dina utlägg. Bättre kan du! Ge dig inte fören du är fullständigt förutsägbar...
Vet du vad jag själv har för term som motsvarar sådant skrikhögern, pubertetshögern et cetera? Jo, etablissemangsvänliga är termen som jag använder... så rå och brydd av identitetspolitiken är jag... att jag inte ens förmår mig att måla upp mina meningsmotståndare här i massa häckel. Kan du tänka dig?! - lite som en enhörning här på Familjeliv.
Så med folket menar du olika grupper eller kanske till och med alla grupper, och olika individer och kanske alla individer. Ja, det är ju folket, som i mänskligheten då kanske.
Det har sina fördelar och nackdelar att ringa in folk eller företeelser i kategorier, det är till och med en förutsättning för mänsklig överlevnad att vi har kategoriskt tänkande och en förmåga att uppfatta saker kategoriskt, och med kategoriskt menar jag, eller egentligen forskarna, förmågan att klumpa ihop olika saker till en och samma kategori, som 'farligt' till exempel. Det kategoriska tänkandet behöver kompletteras med annat tänkande också.
Jag har inte läst vad de som du kallar 'regenter' skrivit i länken du gav, och hur de resonerade med NTU som någon sorts referens.. Så ja har valt att inte uttala mig om det, istället tror jag att departement har såväl sakkunniga som politiskt kunniga medarbetare. Det framgår av annan information att dessa personer finns. Huruvida 'regenterna' är förda bakom ljuset eller inte eller helt enkelt är i händerna på de som inte vet bättre har jag ingen fakta på så där kan jag inte uttala mig och jag vill inte spekulera i. Jag får studera frågan helt enkelt innan jag skriver någonting om det.
Tydliga prioriteringar? Det var inte du så tydlig med utan det var väl sånt underförstått om andra igen appropå stämplingar alltså
Jag tror att du just i detta nu lever i resultatet av de individuella personernas självvalda kollektivism. Det är så här det blev nu - då alla individer som levde hittills levde i familjer, släkter, byar, hertigdömen, kungadömen, land, unioner, osv osv till världsdelar och den globala världen vi nu lever i. Resultatet av den mänskliga individualismen och kollektivismen som följer på att vi är sociala djur gav oss detta. Individualismen och kollektivismen som vi som sociala djur har kommer att fortsätta förändra världen.
Jag ska inte hålla din ungdom mot dig och kanske har du varit med lika länge som jag på FL, då Charlotte och Patrik ägde och drev FL. Hur som helst är det inget argument och helt irrelevant så ja vet inte varför du tar upp det och vad du vill säga med detta om ett kontos ev ålder på FL - berätta gärna hur du tänkte där.
De tär bra att hålla sig från att citera och tolka utan kontext, det finns några vurmare som faktiskt ängar otroligt många inlägg till just det - jag har inte sett set från dig däremot. Själv försöker jag gräva i premisser till påståenden - inte för att jag alltid lycka framställa det begripligt. Oss enhörningar emellan hahaha
Jo, etablissemangsvänliga är termen som jag använder... så rå och brydd av identitetspolitiken är jag... att jag inte ens förmår mig att måla upp mina meningsmotståndare här i massa häckel. Kan du tänka dig?! - lite som en enhörning här på Familjeliv.