Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Rataxes skrev 2019-09-10 08:03:22 följande:

Duktigt. Till och med en vänsterbliven kan lyckas med något.

Passar ju i lodrätt 13!

Vad kallas alla till vänster om skrikhöger och svans.

Vänsterbliven.

Ord som förekommer i krysset är

Debilvänster, dumvänster, såsse, grötmyndigheten, aftonslask, mm

Komplettera gärna med fler av invektiven så hjälper jag dig att lösa krysset, du får skicka in talongen och ta både ära och vinsten som består av ett kilo blandfärs.

Hur som helst så är det fult att ljuga om andra, om du kommer ihåg den diskussionen
  • Padirac
    Rataxes skrev 2019-09-10 21:29:28 följande:
    Då är det vurmare som ska in på vågrätt 6 och Balian som ska in på lodrätt 14.

Din bokstavskombinerade sidekick kanske kan hjälpa dig med fler av sina invektiv?

Jag minns inte vad det handlade om, så liten plats tar du och dina gelikar i mitt liv.
    Jag ska påminna dig vid tillfälle.

Har inte alla bokstäver till ordet som ska stå på talongen du skickar in för att få blandfärsen. Men det börjar på HY och slutar på E... några till av DINA invektiv kan du säkert komma fram med så vi får sista bokstaven.
  • Padirac
    Rataxes skrev 2019-09-10 22:03:53 följande:
    Du behöver inte bry din lilla blandfärsklump du har mellan öronen med det.

Aha, vänsterinvektiv är lite "finare" och "godare". Det var väl det jag trodde.
    Nu tillskriver du andra dina underförstådda påståenden igen - vem har sagt att något är finare och godare?

• Padirac
    Rataxes skrev 2019-09-10 22:03:53 följande:
    Du behöver inte bry din lilla blandfärsklump du har mellan öronen med det.

Aha, vänsterinvektiv är lite "finare" och "godare". Det var väl det jag trodde.
    Det förståss, jag hörde ngt om att blandfärs var finare Solig
  • Padirac

2 tusendels promille... Och då är brottslingarnas närmaste familjemedlemmar inräknade då de inte är direkt inblandade i konflikten men likväl i direkt kontakt med de som är inblandade i konflikterna.

Undergången är nära när domedagsprofeterna målar upp bilden av risker för vanligt folk att dödas eller skadas av gängen och nätverken.

Det är en ytterst liten risk att vanligt folk ska råka illa ut pga gängen och nätverkens interna dödliga våld.

K Markatta skrev 2019-09-11 21:22:09 följande:

mitti.se/nyheter/skottlinjen-oskyldiga-kriminella/

I skottlinjen: Så drabbas oskyldiga när kriminella skjuter vilt

Konflikterna mellan kriminella nätverk i Stockholms län är intensiva just nu, och tillgången på automatvapen är hög. Men det är inte bara gängmedlemmar som hamnar i skottlinjen. Enligt polisen har nio personer utan en koppling till en kriminell konflikt dödats och 25 personer skadats i hela Sverige hittills i år.

- Under den senaste tiden har allmänheten drabbats när de kriminella skjuter i det offentliga rummet. Vi har största respekt och förståelse för den oro som det naturligtvis skapar bland allmänheten, sa regionpolischefen Ulf Johansson presskonferens igår.

• Padirac
    Röd stenätare skrev 2019-09-14 00:30:20 följande:

Skolskjutningarna är alltså inga problem eftersom risken att drabbas är ännu mindre än 2 promille.

Rolig kille den där padirac.

2 tusendels promille, =2 ppm.

Du blandar ihop olika saker. Det ena är en faktisk ytterligt liten risk, det andra är om det är ett problem och hur stort problemet är.
  • Padirac
    Digestive skrev 2019-09-14 12:01:42 följande:
    Under perioden januari fram till slutet av augusti i år så har det varit 195 skjutningar i Sverige och i dessa så har alltså 34 utan koppling till de kriminella konflikterna blivit skadade varav nio med dödlig utgång.

Med andra ord så har ~17% av skjutningarna i Sverige skadat utomstående och ~5% med dödlig utgång.

Men vi kan ta det i förskönande ordlag istället:

- Över 80% av Sveriges skjutningar är helt säkra för allmänheten!

Jag är medveten om att skjutningar kan ha fler än ett utomstående offer och att det påverkar procentsatsen (känner på rak arm till ett sådant fall). I praktiken finns det betydligt mer att ta hänsyn till och för att få mer träffande siffror - som exempelvis skjutningar utan faktiska måltavlor (att någon får för sig att skjuta mot ett träd eller i luften rapporteras exempelvis som en skjutning, mig veterligen, men det hör inte riktigt hemma i frågor som berör kriminella uppgörelser).

Man skulle/borde göra en uträkning som tar hänsyn till mer. Någon som känner sig manad? Är själv upptagen för resten av dagen.
    Nu är det ju ett fåtal personer som begår dessa gäng och nätverksrelaterade skjutningar. I Södertälje kunde polisen för ett antal år sedan vända utvecklingen genom ett brett samarbete mellan myndigheter.

Det första jag ser är att du räknar på ett urval och presenterar det som data för ett annat urval. Det är naturligtvis ingen hederlig argumentation utan ett flagrant försök att missleda och förvanska verkligheten. Om det nu är medvetet. Annars är det okunskap.

Allmänheten är betydligt större än att de skulle vara i skottlinjen under samtliga dessa skjutningar. Så börja med att räkna på de rätta siffrorna innan du presenterar dina resultat.
  • Padirac
    K Markatta skrev 2019-09-14 12:44:13 följande:
    Man kan även titta på hur många som drabbas av den senaste tidens bomber i våra städer. Här har vi nog haft tur än så länge med tanke på att det under året bl.a. sprängts med 20kg dynamit vid ett bostadshus utan att det rapporterats om att förbipasserande fått allvarligare skador.

Inatt var det dock en ung kvinna i Lund som inte var lika lyckosam:

www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/explosion-i-l...

Explosion i Lund - kvinna allvarligt skadad

Klockan 02.41 larmades SOS Alarm av flera personen som hade hört en kraftig smäll på Stora Södergatan i centrala Lund.

Enligt polisen ska byggnader så långt som hundra meter bort ha blivit skadade i explosionen. En kvinna i 20-årsåldern har förts till sjukhus efter händelsen. Hon ska ha gått förbi byggnaden när det smällde till, enligt Evelina Olsson, presstalesperson hos polisen i region syd.

Skadorna på den förbipasserande kvinnan beskrivs av Region Skånes presstjänst som allvarliga men inte livshotande. Hon är kvar på sjukhus för fortsatt vård.

Men, men. Relativiseringspatrullen kan säkert vifta bort det med icke-argument i stil med att kvinnan endast utgör någon miljondels promille av jordens befolkning eller irrelevanta jämförelser med hur många som dör i trafiken eller i sitt eget badkar.
    Sprängningarna är ett problem av ett slag skjutningarna inte varit. Här är det verkligen så att de oskyldiga som inte är delaktiga eller nätstående till de kriminella riskerar att utsättas. Skjutningarna har fram tills skjutningen i Nacka varit träffsäkra på den kriminella måltavlan.

Samtidigt är det som du säger inte en våg av sprängningar som drar över landet.  Vi får säkert veta mer om vad som ligger bakom sprängningen vad tiden lider. 

Hur som helst är det där om relativiseringspatrullen en underförståddhet i paritet med 'man och nöjds' hittepå om andras uppfattningar.
  • Padirac
    Röd stenätare skrev 2019-09-14 14:25:40 följande:
    Det är snarare du som är för trög för att fatta att jag missade ett ord.

Det är inte större risk att bli skjuten till döds i skolan är det är på gatan. Trafikdöden är betydligt värre. Detta är dokumenterad vänsterlogik. Statistiken talar för sig själv. Det  är heller inget problem att vapen säljs till allmänheten i USA. Eller? Risken är ju så liten att bli skjuten.
    ahh,ett litet räknefel? 2 ppm = 2 promille, 60 liter bensin = 600 liter bensin eller det största räknefelet av alla 
    ">

eller skrivfel - det kan hända dem bäste - vilket nu kan ses.

Du vet, 5 myror ÄR fler än 4 elefanter och fler dör i trafiken än av skjutningar. Detta oavsett vad vi tycker om myror, elefanter, trafikdöda eller skjutningar.

Siffrorna i sig inte av vilka motiv eller känslor vi har. Siffror är siffror.
  • Padirac
    Röd stenätare skrev 2019-09-14 14:39:49 följande:
    Är det inte en våg av sprängningar? Vilken sten har du sovit under?
    Din sten Solig
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna