Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

En käftsmäll till undergångsprofeterna

var snäll mot katten skrev 2019-08-27 00:08:50 följande:
    Det är otroligt mycket vanligare att de som har en relation till kriminella själva är kriminella, än att de som saknar relationer till kriminella skulle vara det. Schack matt.

Hur vanligt menar du att det är att läkare har samröre med kriminella gäng? Hade den lilla bebisen också samröre med kriminella gäng menar du?

Det är smått otroligt att du inte ser allvaret i att en kvinna, läkare, mamma med bebis i famnen blir avrättad med flera skott i huvudet.

Vad spelar det för roll om kvinnan utgör ett undantag från dina hobbyteorier? Hon är fortfarande avrättad av de du försvarar.
    Ja, precis så är det. Schack patt   

Läkaren i detta fall hade barn och förhållande och gick i detta fall bredvid en grovt kriminell person. Barn, oavsett det är 4 åriga flickor i bilar, barn i granatbekastade lägenheter eller spädbarn i famnen på den som delar ett liv med en grovt kriminell blir tyvärr inblandade i de kriminellas liv  och död.  Samhället väntar många gånger för länge med att omhänderta barn i utsatta situationer, andra gånger får samhället inte göra någonting. 

Vem menar du att jag försvarar jag då jag redogjort för polisens olika teorier så som de presenterats i media och sagt att jag inte vill påstå det ena eller andra om vem som var måltavla och varför förrän det finns fakta?  Tomte

Sen när blev avstående från att spekulera utan underlag ett försvar för det ena eller andra? Tomte
  • Padirac
    var snäll mot katten skrev 2019-08-27 00:50:53 följande:

Detta var i Malmö. Tror du grovt kriminella personer är något ovanligt där? Är det inte relativt svårt att bli brutalt avrättad om man inte är i närheten av en mördare(grovt kriminell)

Ja, hon var läkare, mamma och hade därmed barn. Är det nåt slags berättigat skäl att mörda henne, eller vad yrar du om?

Jag har inte lika lätt att acceptera mördarsamhället som du har. För bara 10 år sedan var denna typ av avrättningar ypperligt ovanliga i Sverige. Undrar inte du också vad som gått åt helvete? Det verkar som du tycker det är acceptabelt att människor avrättas.

Du försvarar både mördare och de politiker som gör dem möjliga. Det drabbar ingen oskyldig, påstår du hela tiden. Om de skulle vara oskyldiga så känner de någon skyldig.

Du blandar ihop och underförstår andras påståenden. Ett krasst konstaterande om fakta är inte ett försvar.

Men det förstås, det finns ju de som beskriver verkligheten med alternativa fakta för att det ska passa egna värderingar och känslor. Är det det du gör då du underförstår andras åsikter?
  • Padirac
    Moteratorpack skrev 2019-08-28 22:52:51 följande:

Just nu blir en oskyldig ung kvinna mördad c:a varannan dag. Med eller utan spädbarn i famnen.

Internt? Vi talar här om en tjej född 2001. Mördad. Faktiskt en lös bekant till en familjemedlem.

Kan du föreställa sig den sorg flickans föräldrar känner just nu?

Enligt uppgift var hon i utlandet gift med den man som troligen var primära måltavlan i lägenheten. De flesta föräldrar sörjer sina barns misstag och önskar dem inget annat än väl, att de inte ska dras in i kriminella kretsar. Jag tror att de nära och alla i flickans omgivning är förkrossande av sorg och maktlöshet.

I Malmö tappade pappan barnet då han försökte fly från gärningsmannen, mamman tog upp barnet och rusade efter gärningsmannen varvid gärningsmannen vände sig om och sköt kvinnan.

De barn som föds in i kriminella familjer och kretsar är extra utsatta. De som självmant ger sig i lag med med kriminella drar in sig och sina närstående i större risker att utsättas för dödligt våld.
  • Padirac
    Moteratorpack skrev 2019-08-28 23:43:14 följande:

Enligt godhetsnytt.se får kvinnan skylla sig själv eftersom man misstänker att sambons syssling för 14 år sedan gick mot röd gubbe.

Du blandar ihop känslor med kausalitet eller korrelation. Det är poppis i vissa politiska kretsar verkar det. Svansen beskriver ju hela sin världsbild utifrån sina känslor. Alt right och alternativ verklighet, typ
  • Padirac
    Moteratorpack skrev 2019-08-28 23:52:22 följande:

Du verkar för trög för att känna igen ditt eget resonemang när du får det serverat i ett annat kontext. Det är okej att vara blåst men du behöver ju inte gå till överdrift lille vän.

Nåväl. Ännu en ung kvinna skjuten till döds. Vänstern bryr sig inte eftersom det var fel gärningsman, ännu en gång.

Det är fler år sedan du och jag först diskuterade och redde ut det där underförstådda om andras uppfattningar. Istället för att du skulle komma med hittepå och påstå att andra sagt det du säger hittade du och jag en väg framåt. Det var då bara jag som faktiskt svarade på dina inlägg och tog dig på allvar trots Allt du kallade mig.

Är det gamla tillbaks igen? Har du förlorat de framsteg vi gjorde.
  • Padirac
    Moteratorpack skrev 2019-08-29 00:10:20 följande:

Som jag minns det kallade du mig nazist och pedofil. Du har alltid varit kul att driva med. Varken mer eller mindre.

Nä, möjligen hebefil då det var en 16åring du pratade om. Men håller man det inom familjen är det incest det kallas, bara för att rätta till de felaktiga begrepp och påståenden du kommer med.

Hur som helst var det någonting du själv påstod i ett av dina inlägg.

Nazisten jag berättade om var i verkligheten lika kränkt som du framställer dina olika persona.

Jag har dock inget nöje i att kalla dig imbecill, idiot, retard osv. Det var väl redan före småskolan jag slutat med detta om jag nu någonsin började.. Han nazisten höll däremot på med sånt trots att han hade samma ålder som din *sambo*.. hmm..
  • Padirac
    Snäll men inte tråkig skrev 2019-08-29 16:13:37 följande:
    Gå bredvid en grovt kriminell person vid något tillfälle finns det väldigt, väldigt många som gör utan att på något sätt själva vara insyltade i kriminalitet och många gånger utan att ens veta om att personen man går bredvid är grovt kriminell. Om det är förenat med livsfara enbart att vid något tillfälle gå bredvid en grovt kriminell person är det ganska många därute som har anledning att oroa sig.
    Nu är det inte förenat med en stor risk för livet att råka gå bredvid en grovt kriminell person vid något tillfälle.  Det visar såväl statistik som empiri.  

Det är de som på ett eller annat sätt ingår i de kriminella gängen och nätverken eller gör affärer med dem eller är den del av deras umgänge eller familj eler har annat samröre med dem som har en inte försumbar risk att utsättas för det dödliga våldet.

Alla andra har en mycket liten risk att utsättas för deras dödliga våld. Detta säger såväl sakkunniga som de som arbetar i fältet.
  • Padirac
    Snäll men inte tråkig skrev 2019-08-29 19:19:52 följande:
    Visst. Men att det teoretiskt sett  innebär en risk att råka ut för en dödlig olycka varje gång man sätter sig i en bil är inget nytt fenomen. Den risken har har "alltid" funnits. Till viss del har den troligtvis också minskat i takt med att vi infört lagar om vinterdäck vid vinterväglag, bilbälte oavsett var i bilen du sitter o.s.v samt byggt om fler vägar till mötesseparerade.

Det dödliga vapenvåldet däremot har inte förekommit i den här omfattningen i Sverige tidigare och både dess omfattning och dess brutalitet har eskalerat snabbt de senaste åren. Därför är det inte särskilt märkligt om folk i allmännhet oroar sig mer för det dödliga vapenvåldet än för att dö i trafiken.

Det dödliga våldet bland de kriminella har fördubblats sedan 2012 enligt nyhetsrapportering på radion idag.

Folk i allmänhet är möjligtvis mer oroliga eller eller möjligtvis inte mer oroliga.  Oron för folk i allmänhet varierar säkert med var man bor, hur man lever och hur mycket man tror på de som förstorar upp risken att alla nu helt plötsligt riskerar att skjutas till döds.
  • Padirac
    tintin i kongo skrev 2019-08-29 23:22:20 följande:
    Du verkar inte speciellt upprörd över att det dödliga våldet dubblerats.

Däremot är du djupt upprörd över att folk känner oro inför det eskallerande våldet.
    Du har ju inte belägg för varken det ena eller andra påståendet - det är mer av det underförstådda du tror om andra.

Min möjliga _känslor_  av upprördhet eller oro eller förändrar inte fakta i saken.

Det gäller att hålla två eller fler tankar i huvudet samtidigt. Hur förhåller det sig i verkligheten med dessa skjutningar och vilka som riskerar att råka illa ut? Vilka åsikter har man om dessa skjutningar och vilka känslor väcker det i olika människor?

För mig är detta te olika saker, mina åsikter och känslor är mina - de påverkar i mycket liten omfattning hur många som dödas i gängens och nätverkens interna dödliga våld.

Istället för att erkänna fakta om dessa skjutningar så vill du alltså nu debattera _mina_ känslor och åsikter - som att de har med antalet skjutna att göra eller vilken risk allmänheten löper för att utsättas för deras dödliga våld.

Det verkar vara omöjligt att diskutera eller föra fram saklig fakta utan att det ska bemötas med underförstådd hittepå om mina känslor eller åsikter. 

Men verkligheten beskrivs inte av mina eller dina dina känslor eller åsikter annat än att det är dina känslor och åsikter som beskrivs i så fall. Det finns inget alt. reality som baseras på att det känns på olika sätt eller tycks på olika sätt. 

Hur svårt kan det vara att skilja på saklig fakta, känslor och åsikter?
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna