Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

En käftsmäll till undergångsprofeterna

K Markatta skrev 2021-06-08 17:02:51 följande:
    Idag har 800 grovt kriminella gripits i gigantiska samordnade polisinsatser runt om i världen:

www.svt.se/nyheter/inrikes/europol-berattar-o...

Av dessa 800 superkriminella var hela 155 bosatta i Stefan Löfvens Sverige.
    Postivia nyheter i undergångstråden !! - polisen har gripit ett stort antal toppar inom de kriminella ligorna/nätverken.

• Padirac

Saft och bulle i Malmö

www.dn.se/sverige/vi-forsoker-fa-dem-att-forsta-hur-mycket-deras-vald-paverkar-hela-samhallet/

"Fakta. Antal skjutningar i Sverige

2017: 324, varav 65 i Malmö

2018: 306, varav 47 i Malmö

2019: 334, varav 34 i Malmö

2020: 366, varav 20 i Malmö

2021 (första halvåret): 121, varav 6 i Malmö

Källa: Polisen"

Samtidigt i Finland

svenska.yle.fi/artikel/2021/04/21/kommentar-vi-forfasas-over-gangskjutningar-i-sverige-men-borde-prata-mer-om

"Visst har det blivit bättre. Fallen av dödligt våld i Finland har minskat i en stundvis rätt brant nedåtpekande kurva och vi är i dag långt från de höga siffror vi såg på 70-, 80- och 90-talen.

Men Finland placerar sig fortfarande på skamlistan i internationella jämförelser om brott mot liv. Vi hamnar på sjätte plats bland EU:s 27 länder och på åttonde plats bland OECD:s 38 länder i antal dråp och mord i förhållande till folkmängd.

I Norden är vi klart våldsammast, med 1,44 brott mot liv på 100 000 invånare. Nästa på listan är Sverige med 1,09, Danmark med 1,08 och Norge med 0,51. (Källa: Henkirikoskatsaus 2020)

Enligt uppgifter till polisen har Sverige 124 fall av dödligt våld år 2020, jämfört med 90 dråp och mord i Finland på en befolkning som är hälften så stor.

När det gäller dödligt våld mot kvinnor är jämförelsen än mer dyster. I Sverige dödas i medeltal 15 kvinnor per år av sin man, nuvarande eller ex. I Finland dödas lika många ? igen, på en befolkning som är hälften så stor.

Och nej, det är inte särskilt relevant att jämföra antal döda i gängskjutningar med antal döda i våld mot kvinnor. Men när vi talar ökningen av konflikter och dödligt våld i kriminell miljö i Sverige är det bra att minnas att Finland fortfarande är det land i Norden där det dödas mest, både kvinnor och män.

Finland har ett våldsproblem. Det är inte Sverige vi ska oroa oss för, vi har alldeles tillräckligt att reda upp själva."

• Padirac
    nattuw skrev 2021-07-10 11:43:00 följande:
    Henrik Jönsson om polismordet, den politisk ovilja att ta tag i problem och hur den organiserade brottsligheten hotar hela samhället:

" target="_blank">

Jönssons politiska ovilja att förstå problemen är ökänd
  • Padirac
    nattuw skrev 2021-07-10 12:09:53 följande:
    Skulle du kunna utveckla det där?
    Ingen kan väl anklaga Jönsson för annat än att komma med opinions/åsiktsinlägg som bygger på annat än fakta och saklighet 
  • Padirac
    nattuw skrev 2021-07-10 13:26:31 följande:
    Vilka är de problem som Jönsson, enligt dig, inte förstår?
    Vilka åsikter är det Jönsson har som, enligt dig, inte bygger på fakta och saklighet?
    Vad är det som du finner så skoj med ett mordet på en polis att du väljer att använda en smiley när du kommenterar ett inlägg där mordet på en polis tas upp?
    Samhällsproblem

Jönssons åsikter om samhällsproblem bygger på politiska uppfattningar och inte på fakta

Det är Jönsson som jag finner lustig - däremot finner jag Jönssons politisering och utnyttjande av polismordet som olustigt.

• Padirac
    Flash Gordon skrev 2021-07-10 15:19:21 följande:
    Den person som hånar en rädd, äldre kvinna i Fruängen genom att säga att hennes rädsla för att gå ut om kvällarna är likvärdigt med att tro på "monster under sängen" har givetvis inga moraliska problem med att sätta en grön, skrattande smiley som kommentar till ett mord på en polis.
    Du ljuger nu Flash.

Det jag tidigare frågade om var om du skrämde dina barn med monster under sängen.

Men ohederlig argumentation och lögner är ju ett kännetecken för SD svans och vurmare.
  • Padirac
    nattuw skrev 2021-07-11 14:25:49 följande:
    Vilka samhällsproblem?

Vad är det som inte bygger på fakta?

Så du tycker inte att ett polismord är olustigt utan det olustiga är att någon annan ser polismord som ett problem.
    Så det är läsförståelse som är problemet för dig?
    Padirac skrev 2021-07-10 14:17:20 följande:
    Det är Jönsson som jag finner lustig - däremot finner jag Jönssons politisering och utnyttjande av polismordet som olustigt.

Att du sen läser in egna påståenden i en mening som torde vara enkel att förstå plaverar dig kanske i samma båt som andra som ljuger om skribenter i tråden.  Ohederlig argumentation eller oförmåga? Berätta gärna{#emotions_dlg.flower}
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2021-07-12 15:42:25 följande:
    Den som i en diskussion om en rädd kvinna i Fruängen och en annan rädd kvinna i Värnamo ens försöker koppla ihop folks rädsla för våld i samhället (finns) med  barns tro på monster under sängen (finns inte) förtjänar ingen respekt.

Den totala respektlösheten mot rädda människor (för att det stör Partiets bild av samhället) är samma respektlöshet som ger glada smileys i inlägg om mord.
    Så frågan du fortfarande är rädd för att svara på är: skrämmer du barn med att det finns monster under sängen?

Kanske är själva frågan ett monster under sängen eftersom den inte törs besvaras?
  • Padirac
    nattuw skrev 2021-07-10 11:43:00 följande:
    Henrik Jönsson om polismordet, den politisk ovilja att ta tag i problem och hur den organiserade brottsligheten hotar hela samhället:

" target="_blank">

Samtidigt i Sverige

www.aftonbladet.se/nyheter/a/JEbrOJ/rapparna-yasin-och-haval-doms-till-fangelse

"Flera mordförsök, omfattande narkotikahandel, sprängningar och en brutal kidnappning.

På onsdagen föll domen mot det kriminella Vårbynätverket där 30 personer stått åtalade.

26 av 30 får fängelse – däribland rapparna Yasin och Haval.

Gängledaren Chihab Lamouri döms till 17 år och 10 månaders fängelse."

• Padirac
    Flash Gordon skrev 2021-07-31 09:19:14 följande:
    Socialdemokratins Sverige

www.dagenssamhalle.se/opinion/gastkronika/en-.../

.

Efter en misstänkt bombning i Rosengård i juli förra året intervjuade Sydsvenskan några barn i bostadsområdet, bland annat en tolvårig pojke som ramlade ur sängen av explosionen. 

"Jag fick ont i hjärtat och jag hörde hur min syster skrek i rummet bredvid," berättar han. Tillsammans med sin lillasyster hoppade han ut från balkongen. Familjen slängde ut en matta över ett buskage nedanför för att dämpa barnens fall. 

En flicka i åttaårsåldern säger till tidningen: "Jag vill inte ha det så här, jag vill att det ska vara lugnt. Jag vill inte några bomber här."

Men så säger hon att det alltid är så här i hennes område. 

Så kan en svensk uppväxt se ut. Det saknas bara stora, söta flugsvampshattar.

.

Socialdemokraternas misslyckande är totalt och alt de har som svar är förminskande och hån om "Sverige är tryggare än någonsin" och "monster under sängen".

De här barnen kommer att växa upp och bli vuxna. Då kommer de att ha med sig andra erfarenheter, andra värderingar an de vi förväntas oss att barn i Sverige skall få under sin uppväxt.

Vad detta i sin tur kommer att göra med Sverige? Gud allena vet.
    Jag tror inte att du ska blanda in någon gud eller falska påståenden om att monster under sängen i detta - appropå vad du själv skriver

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna