Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

En käftsmäll till undergångsprofeterna

EnAnonumius skrev 2022-07-25 13:09:04 följande:
    Det var längesedan Sverige var ett civiliserat samhälle.
    Det som är ironiskt är att trots våra vapenlag så har vi b.la Europas högsta antal dödsskjutningar per år.

Men jag antar att det kan vara oviktigt och kvinnors trygghet är ju också oviktigt..

Nej nej, bättre att man skyddar de stackars kriminella mot lite ögonsveda.

P.S
    Om inte mitt minne sviker mig..
    Krav Maga, var väl Israelisk närstridsteknik utan vapen?
    Det är ju fler personer per capita som dödas i Finland än i Sverige  - de använder iofs inte skjutvapen främst och så är det inte gänkriminella inblandade i narkotikahandel och utan vanlig fylla som ligger bakom de avsevärt högre dödstalen än i Sverige.

Sverige är ett mycket civiliserat land och samhälle enligt alla mätningar som görs med undantaget av den organiserad brottsligheten med inbördes mördande, sen finns det problem med den radikaliserade och extrema högern som försöker luckra upp sanningen om hur det står till i den svenska samhället, Hela den europeiska extemhögern, inklusive SD et al i Sverige,  har haft nära band ideologiskt och ekonomiskt med Kreml som försöker skapa en uppfattning om att allt är lika åt helvete i Europa som det är i deras eget samhälle. Det finns gott om 'nyttiga idioter' ockh så finns det säkert de som använder samma metoder för att skada tilltron till verkligheten.
  • Padirac
    EnAnonumius skrev 2022-07-25 16:01:42 följande:
    Just det.. Det är INTE skjutvapen det handlar om i Finland..
    Jag skrev faktiskt som sagt, dödsskjutningar.. Och det var just dödsskjutningar jag noterade med.

Apropå civiliserat Sverige.
    Gör mig en tjänst..

Skriv detta du skriver här, till mig, till pappan som fick sitt barn mördat.. Barnet hette Tommie Lindh.

Mördaren, var, innan han mördade Tommie Lindh, dömd för flertalet brott b.la våldtäkt, och sedan så mördade han, oprovocerat, Tommie Lindh.  Trots mordet och att han begått flera grova brott i Sverige så fick han ändå svenskt medborgarskap när hana ansökte om det, fast han var tungt kriminell med flera grova brott.

Jo det är ju så man för i ett civiliserat land, man belönar kriminella med medborgarskap, om de är icke svenskar. Är de Svenskar så belönar vi dem med resa, bullar och saft.. Drömmer

Ja, i Sverige är det färre antal skjutvapenrelaterade mord bland gängkriminella än det är fyllemord (med kniv?) i Finland i relation med befolkningsmängden - det är väl till och emd så att det är fätte antal mord i Sverige öän det är Finland totalt sett till befolkningsmängden.

Mordet du refererar till är tragiskt - och det verkar enligt de beskrivningar som finns ha gått till på ett sätt som inte liknar de gängrelaterade sjukvapenmorden utan mer likt de mors sker i grannlandet till öster. 

www.aftonbladet.se/nyheter/a/bnKrov/knivhoggs-i-badrummet--nar-polisen-var-pa-vag

Svenskt rättskipande fäljer svenska lagar, svenska medborgare kan inte utvisas eller bli av med sitt medborgarskap. Att du påstår att rättväsenden eller andra belönar kriminella med medborgarskap 
    gör påståendet att det är enklare att förklara BIG BANG begriplig Tomte

Känner du många krimienlla som får resa, saft och bulle? Det var väl de främlingsfientligas falska beskrivning av 'sluta skjut'? 

• Padirac
    EnAnonumius skrev 2022-07-25 17:35:25 följande:
    Var hävdade jag att svenska medborgare kan bli av med medborgarskapet och/eller kan utvisas?
    Citera där jag uttryckligen i klartext har hävdat det.

Var har jag hävdat att svenska rättsväsendet inte följer svenska lagar? 
    Citera noggrant där jag uttrycker det i klartext..

Tycker det är patetiskt av dig att du medveten sitter och tillskriver mig utlåtanden jag aldrig har haft..
    Är det vanligt att du lägger ord i munnen på folk och/eller tillskriver folk åsikter de aldrig har haft?

Tommie Linds mördare fick svenskt medborgarskap, när han ansökte om det, trots att han var kriminell och begått flera grova brott i Sverige.

Jag skrev inte att det var rättsväsendet, i sig, som belönade Tommie Linds mördare (andra kriminella) med svenskt medborgarskap.
    Jag skrev bara att kriminella kan bli belönade med medborgarskap.

Varför ger man svenskt medborgarskap till kriminella, som begått grova brott i vårt land innan de ansöker om medborgarskap? 

Vem har _belönat_ en mördare med medborgaskap? 

Det du påstår är helt utan saklighet och sanningshalt. 
  • Padirac
    EnAnonumius skrev 2022-07-25 17:35:25 följande:
    Var hävdade jag att svenska medborgare kan bli av med medborgarskapet och/eller kan utvisas?
    Citera där jag uttryckligen i klartext har hävdat det.

Var har jag hävdat att svenska rättsväsendet inte följer svenska lagar? 
    Citera noggrant där jag uttrycker det i klartext..

Tycker det är patetiskt av dig att du medveten sitter och tillskriver mig utlåtanden jag aldrig har haft..
    Är det vanligt att du lägger ord i munnen på folk och/eller tillskriver folk åsikter de aldrig har haft?

Tommie Linds mördare fick svenskt medborgarskap, när han ansökte om det, trots att han var kriminell och begått flera grova brott i Sverige.

Jag skrev inte att det var rättsväsendet, i sig, som belönade Tommie Linds mördare (andra kriminella) med svenskt medborgarskap.
    Jag skrev bara att kriminella kan bli belönade med medborgarskap.

Varför ger man svenskt medborgarskap till kriminella, som begått grova brott i vårt land innan de ansöker om medborgarskap? 

Ska vi var noga så är det _DU_  och ingen annan som tillskorver mig uttalanden och lägger ord i min munSolig  

Kan du se att jag i mitt inlägg lägger ord i din mun och tillskriver _dig_ åsikter?

Du måste kunna skilja på dig själv och andra personer och inte tillskriva andra det du görSkål
    Padirac skrev 2022-07-25 16:13:42 följande:
    Ja, i Sverige är det färre antal skjutvapenrelaterade mord bland gängkriminella än det är fyllemord (med kniv?) i Finland i relation med befolkningsmängden - det är väl till och emd så att det är fätte antal mord i Sverige öän det är Finland totalt sett till befolkningsmängden.

Mordet du refererar till är tragiskt - och det verkar enligt de beskrivningar som finns ha gått till på ett sätt som inte liknar de gängrelaterade sjukvapenmorden utan mer likt de mors sker i grannlandet till öster. 

www.aftonbladet.se/nyheter/a/bnKrov/knivhoggs...

Svenskt rättskipande fäljer svenska lagar, svenska medborgare kan inte utvisas eller bli av med sitt medborgarskap. Att du påstår att rättväsenden eller andra belönar kriminella med medborgarskap 

Känner du många krimienlla som får resa, saft och bulle? Det var väl de främlingsfientligas falska beskrivning av 'sluta skjut'? 

EnAnonumius skrev 2022-07-25 16:01:42 följande:
    Just det.. Det är INTE skjutvapen det handlar om i Finland..
    Jag skrev faktiskt som sagt, dödsskjutningar.. Och det var just dödsskjutningar jag noterade med.

Apropå civiliserat Sverige.
    Gör mig en tjänst..

Skriv detta du skriver här, till mig, till pappan som fick sitt barn mördat.. Barnet hette Tommie Lindh.

Mördaren, var, innan han mördade Tommie Lindh, dömd för flertalet brott b.la våldtäkt, och sedan så mördade han, oprovocerat, Tommie Lindh.  Trots mordet och att han begått flera grova brott i Sverige så fick han ändå svenskt medborgarskap när hana ansökte om det, fast han var tungt kriminell med flera grova brott.

Jo det är ju så man för i ett civiliserat land, man belönar kriminella med medborgarskap, om de är icke svenskar. Är de Svenskar så belönar vi dem med resa, bullar och saft.. Drömmer

• Padirac
    nattuw skrev 2022-07-25 17:52:34 följande:
    Ja vi kan då vara säkra på att det inte är den regering som bedriver en energipolitik där de ständigt ökande energipriserna slår direkt mot de som har det sämst ställt.
    Du kanske hittar de regeringar du drömmer om i denna lista med globala elpriser?

Jag undrar vad du tänker om alla Europeiska länders regeringar som i årtionden haft högre elpriser än Sverige?

www.globalpetrolprices.com/electricity_prices/
    Electricity prices for households, December 2021
    (kWh, U.S. Dollar)Sudan 0.002
    Libya 0.004
    Lebanon 0.005
    Iran 0.005
    Ethiopia 0.007
    Syria 0.010
    Kyrgyzstan 0.011
    Zimbabwe 0.013
    Suriname 0.015
    Bhutan 0.016
    Iraq 0.024
    Oman 0.026
    Uzbekistan 0.027
    Angola 0.028
    Kuwait 0.029
    Cuba 0.030
    Qatar 0.032
    Burma 0.033
    Zambia 0.034
    Algeria 0.037
    Laos 0.039
    Kazakhstan 0.042
    Pakistan 0.042
    Afghanistan 0.042
    Sri Lanka 0.043
    Egypt 0.044
    Ghana 0.045
    Argentina 0.045
    Azerbaijan 0.047
    Bahrain 0.048
    Saudi Arabia 0.048
    Malaysia 0.050
    Trinidad & Tobago 0.052
    Turkey 0.052
    Nigeria 0.057
    Ukraine 0.057
    Paraguay 0.059
    Bangladesh 0.060
    Nepal 0.065
    Georgia 0.068
    Tunisia 0.068
    India 0.075
    Moldova 0.078
    Cameroon 0.078
    Vietnam 0.080
    United Arab Emirates 0.081
    China 0.081
    DR Congo 0.083
    Belarus 0.083
    Mexico 0.084
    Russia 0.085
    Northern Macedonia 0.089
    Serbia 0.089
    Lesotho 0.091
    Bosnia & Herz. 0.093
    Dominican Republic 0.094
    Taiwan 0.095
    Hungary 0.096
    Ecuador 0.096
    Indonesia 0.097
    Armenia 0.098
    Tanzania 0.098
    Botswana 0.100
    South Korea 0.100
    Albania 0.100
    Jordan 0.100
    Swaziland 0.103
    Thailand 0.103
    Costa Rica 0.106
    Malawi 0.109
    Canada 0.114
    Morocco 0.114
    Ivory Coast 0.114
    Sierra Leone 0.122
    Bulgaria 0.126
    Mozambique 0.127
    Namibia 0.127
    Mauritius 0.133
    Iceland 0.136
    Malta 0.137
    Colombia 0.138
    Madagascar 0.138
    Norway 0.139
    Croatia 0.142
    Cambodia 0.149
    South Africa 0.150
    Macao 0.152
    Chile 0.154
    Panama 0.156
    Hong Kong 0.157
    Israel 0.160
    Senegal 0.162
    USA 0.162
    Philippines 0.163
    Poland 0.163
    Slovakia 0.173
    Nicaragua 0.175
    Uganda 0.177
    Togo 0.181
    Slovenia 0.183
    Brazil 0.184
    Aruba 0.185
    Singapore 0.185
    France 0.188
    New Zealand 0.189
    Greece 0.191
    Gabon 0.192
    Romania 0.192
    Burkina Faso 0.193
    Honduras 0.195
    Finland 0.201
    Mali 0.205
    Latvia 0.206
    Kenya 0.211
    Estonia 0.212
    Belize 0.217
    Uruguay 0.217
    Peru 0.217
    Luxembourg 0.222
    Switzerland 0.222
    Australia 0.224
    Japan 0.224
    El Salvador 0.226
    Sweden 0.228
    Portugal 0.235
    Lithuania 0.238
    Venezuela 0.243
    Italy 0.244
    Austria 0.248
    Czech Republic 0.250
    Rwanda 0.251
    Guatemala 0.258
    Jamaica 0.259
    Bahamas 0.262
    Cyprus 0.263
    Liechtenstein 0.265
    Ireland 0.293
    Cape Verde 0.296
    Barbados 0.306
    Belgium 0.322
    Spain 0.326
    United Kingdom 0.334
    Netherlands 0.338
    Germany 0.342
    Cayman Islands 0.348
    Denmark 0.393
    Bermuda 0.412
  • Padirac
    nattuw skrev 2022-07-25 18:11:54 följande:
    Men dom då...
    Tyvärr är det ett argument som inte lättar bördan för de som har det sämst ställt.
    Så du menar kanske att de flesta euripeiska ländernas regeringar bedriver en energipolitik smo är sämre än den energipolitik som Sveriges regeringar bedrivit? - trots att Sverige har lägre elpriser än de kontineltala elpriserna och trots att det är ett antal enrgipolitiska överenskommelser som majoriteten av partier i riksdagen stått bakom?

Nu då Kreml håller tillbaks gasen till Tyskland i NS1 så kommer energi- och elpriser troligen att öka i hela Europa, inklusive Sverige  - dumma regeingen Tomte
  • Padirac
    EnAnonumius skrev 2022-07-25 20:24:02 följande:
    Du fetstilt detta stycke från mitt inlägg #5076 för att bevisa att du hade rätt:

"Jo det är ju så man för i ett civiliserat land, man belönar kriminella med medborgarskap, om de är icke svenskar. Är de Svenskar så belönar vi dem med resa, bullar och saft.. ".

Ja det är ord jag har skrivit.. Det är riktigt..

Du skrev detta till mig från inlägg #5077:

"Svenskt rättskipande följer svenska lagar, svenska medborgare kan inte utvisas eller bli av med sitt medborgarskap. Att du påstår att rättväsenden eller andra belönar kriminella med medborgarskap 
    "

Var i det stycket du fetstilt (eller i övriga inlägg #5076 jag har skrivit) påstår jag att det är rättsväsendet som belönar kriminella med medborgarskap?

Så om du skall hävda att jag har påstått att
    "rättsväsendet belönar med medborgarskap..",  så skall du hitta det stället där orden:
    "rättsväsende", "belöning" och "medborgarskap står i samma mening" ,och formulerat som ett påstående.

Seså kan du komma med ett riktigt bevis nu som styrker din anklagelse om vad jag skulle ha påstått enligt dig?

Fetmarkerat ovan och dessutom understruket nedan  

Det går alldes utmärkt att läsa hela meningar och sätta orden i relation till varandra så att meningen får den betydelse som lätt kan förstås avses istället för att läsa halva meningen - eller i alla fall fetmarkera halva meningen - och sk*ta i resten Skål
    Padirac skrev 2022-07-25 16:13:42 följande:

...

• Padirac
    EnAnonumius skrev 2022-07-26 14:26:13 följande:
    Det var DU som anklagade mig för att påstå att jag hade skrivit att rättsväsendet belönar kriminella med medborgarskap. 

Du citera ju dig själv i från ditt egna inlägg där du anklagar mig för att påstå att rättsväsendet belönar kriminella med medborgarskap.  När jag bad dig bevisa där jag hade skrivit det.

Att citera hela meningen kommer ju knappast att hjälpa när de första fem orden i den meningen är en direkt lögn från din sida. 
    Då jag har aldrig i någon av mina texter skrivit att det är rättsväsendet som belönar kriminella med medborgarskap.

Så om du ville ha sagt något med den meningen så kanske du kan skriva om den då. Fast om du gör det så kan du ha den klädsamma smaken att skippa att inleda meningen med direkta lögner om vad jag har påstått och inte påstått.  

Nej, jag skrev att du påstod att rättväsendet eller andra belönade kriminella med medborgarskap. Så vitt jag har kännedom om hur medborgarskap beviljas så är det länsstyrelsen, migrationsverket eller migrationsdomstolen eller migrationsöverdomstolen.

Migrationsdomstolarna är en del av förvaltningsrätten som är en del av det svenska rättsväsendet.

Så, vem och vilka i Sverjge belönar kriminella med medborgarskap enligt ditt påstående?

• Padirac
    Digestive skrev 2022-07-26 16:30:17 följande:
    Den här IPSOS-mätningen dyker upp på sina håll i social medier och med fokus på vad som oroar Sveriges befolkning allra mest (enligt den här mätningen): www.ipsos.com/sites/default/files/ct/news/doc...

Observera att länken leder er till en pdf-fil.

I den här mätningen så hamnar Sverige på tredje plats när oron för brottslighet och våld mäts.

Nu tror jag (och utan några som helst belägg, kan väll tilläggas för sakens skull) inte att det är farligare i Sverige än i exempelvis Mexico, men vad anser ni att den här mätningen berättar?
    Mätningen berättar att vissa typer av brott ökat och att vissa politiska partier har som mål att öka oron av olika skäl.

Att spela på känslor och oro för brottslighet istället för att hålla sig till hur det faktiskt förhåller sig har vi i trådarna sett från SDs följare, från de med närmast fascistiska övertyglesrr, från rasister oh etnonationlalister - sen finns det en del som påstår sig ha andra politiska övertygleser som spelar på känslor, förvrider fakta och sprider motsägelser. 

Du kanske själv vet vilka partier i riksdagen som försöker göra politiska poänger av att inte förhålla sig till fakta utan försöker riva upp känslor för att skapa mer oro? 
  • Padirac
    Digestive skrev 2022-07-26 18:03:11 följande:
    Vad är det för fakta som de inte förhåller sig till och hur förhåller sig det egentligen i faktisk mening?

Är inte en ökning av brotten du avser en berättigad grogrund till ökad oro?
    Vilka brott pratar du om? Vilka är offer för dessa brott? Hur vanliga är de nu? Hur vanliga var det tidigare? 

Hur är en ökad oro kopplad till dessa brott och fölrekomsten av dessa brott och vilka som är offer för dessa brott?

Du hittar all statistik hos BRÅ. 
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna