EnAnonumius skrev 2022-07-25 17:35:25 följande:
Var hävdade jag att svenska medborgare kan bli av med medborgarskapet och/eller kan utvisas?
Citera där jag uttryckligen i klartext har hävdat det.
Var har jag hävdat att svenska rättsväsendet inte följer svenska lagar?
Citera noggrant där jag uttrycker det i klartext..
Tycker det är patetiskt av dig att du medveten sitter och tillskriver mig utlåtanden jag aldrig har haft..
Är det vanligt att du lägger ord i munnen på folk och/eller tillskriver folk åsikter de aldrig har haft?
Tommie Linds mördare fick svenskt medborgarskap, när han ansökte om det, trots att han var kriminell och begått flera grova brott i Sverige.
Jag skrev inte att det var rättsväsendet, i sig, som belönade Tommie Linds mördare (andra kriminella) med svenskt medborgarskap.
Jag skrev bara att kriminella kan bli belönade med medborgarskap.
Varför ger man svenskt medborgarskap till kriminella, som begått grova brott i vårt land innan de ansöker om medborgarskap?
Ska vi var noga så är det _DU_ och ingen annan som tillskorver mig uttalanden och lägger ord i min mun
Kan du se att jag i mitt inlägg lägger ord i din mun och tillskriver _dig_ åsikter?
Du måste kunna skilja på dig själv och andra personer och inte tillskriva andra det du gör
Padirac skrev 2022-07-25 16:13:42 följande:
Ja, i Sverige är det färre antal skjutvapenrelaterade mord bland gängkriminella än det är fyllemord (med kniv?) i Finland i relation med befolkningsmängden - det är väl till och emd så att det är fätte antal mord i Sverige öän det är Finland totalt sett till befolkningsmängden.
Mordet du refererar till är tragiskt - och det verkar enligt de beskrivningar som finns ha gått till på ett sätt som inte liknar de gängrelaterade sjukvapenmorden utan mer likt de mors sker i grannlandet till öster.
www.aftonbladet.se/nyheter/a/bnKrov/knivhoggs...
Svenskt rättskipande fäljer svenska lagar, svenska medborgare kan inte utvisas eller bli av med sitt medborgarskap. Att du påstår att rättväsenden eller andra belönar kriminella med medborgarskap
gör påståendet att det är enklare att förklara BIG BANG begriplig
Känner du många krimienlla som får resa, saft och bulle? Det var väl de främlingsfientligas falska beskrivning av 'sluta skjut'?
EnAnonumius skrev 2022-07-25 16:01:42 följande:
Just det.. Det är INTE skjutvapen det handlar om i Finland..
Jag skrev faktiskt som sagt, dödsskjutningar.. Och det var just dödsskjutningar jag noterade med.
Apropå civiliserat Sverige.
Gör mig en tjänst..
Skriv detta du skriver här, till mig, till pappan som fick sitt barn mördat.. Barnet hette Tommie Lindh.
Mördaren, var, innan han mördade Tommie Lindh, dömd för flertalet brott
b.la våldtäkt, och sedan så mördade han, oprovocerat, Tommie Lindh. Trots mordet och att han begått flera grova brott i Sverige så fick han ändå svenskt medborgarskap när hana ansökte om det, fast han var tungt kriminell med flera grova brott.
Jo det är ju så man för i ett civiliserat land, man belönar kriminella med medborgarskap, om de är icke svenskar. Är de Svenskar så belönar vi dem med resa, bullar och saft..