• E87

BF augusti 2016, vi som vill prata på fl

Hej,

Startar en tråd för oss som vill prata här på fl från tråden Augustibebis 2016.
    Tänkte att vi skapar en BF lista i tråden så kan vi hålla lite koll. Jag kan lägga in den i trådstarten senare. När vi blir mellan 15-20 st i tråden så stänger vi den för nya så kan vi hålla bättre koll på vem som blir vem och alla ska bli sedda.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-20 07:17
    Nu stänger jag tråden för ny medlemar då vi blivit ganska många. Detta är för att alla ska bli sedda och hörda, samt att det är lättare att hålla koll på vem som är vem.

Du som redan skrivit, se till att lägga till dig själv på BF listan så kan jag uppdatera trådstaren.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-20 18:29
    NU ÄR TRÅDEN STÄNGD! Detta är för att alla ska blir sedda och hörda, inte för att vara elak mot någon.

Vi är nu 22 st på listan, och är man med på listan så är man med i tråden. Är men inte med på listan får man vänlien lämna tråden.

Nu kör vi så det rycker tjejer!

BF AugustI

(Okänt datum)

29 juli - tredje barnet

31/7
    Alltidväntar... 32 år, andra barnet (son 2011), Gbg

2/8
    Meriam1 - första barnet, Malmö

3/8
    jonken - 28, första barnet. Sthlm
    Emmi0306 - första barnet. Sthlm

6/8
    Primavolta - 29, tredje barnet. Sthlm

9/8
    FruFrau - 28 år, första barnet, Karlstad

13/8
    ELA01 - tredje barnet

17/8
    E87 - 28, andra barnet (dotter född 13) Gävle
    Happylife - 28, fösta barnet. Sthlm

18/8
    Tystlängtan - 27, andra barnet, son född 13, Göteborg

19/8
    Aurora82 - 32(33 i slutet av dec) år. Andra barnet (har en änglason)
    Grodan90 - första barnet,
    Blondie11 3 barnet
    AnnaKristina87

23/8
    Limpan nr2 - andra barnet

24/8
    Tudelu - Andra barnet, Västerås

26/8
    Symetrical - 32, andra barnet, son född 13, Stockholm

28/8
    Mikamon, 30, första barnet, Göteborg
    Juni90

29/8
    jess06
    SkogsstjärnN - 30, tredje barnet. Dotter född 05 och dotter född 15. Sthlm

• Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl
  • E87
    happylife skrev 2015-12-21 19:52:46 följande:
    Tack <3

Aha va roligt :) lite komiskt att den gång man blev gravid använde jag inga ältester =P
    Samma för oss! Vi tyckte att det blev en sådan press så vi slutade med ÄL tester:)
  • E87
    Tudelu skrev 2015-12-21 19:48:27 följande:

Happ. Tydligen kan man hosta sig till ett missfall. Rosa flytningar nu på kvällen efter en massa molvärk idag.

Ska jag behöva få två på rad alltså? :(

Jag hade en del blödningar med dottern och allt gick bra. Tror inte man kan hosta sig till ett MF. Håller tummarna att det går bra. Har ni fått göra någon utredning pga missfallen?
  • Grodan90
    Tudelu skrev 2015-12-21 19:48:27 följande:

Happ. Tydligen kan man hosta sig till ett missfall. Rosa flytningar nu på kvällen efter en massa molvärk idag.

Ska jag behöva få två på rad alltså? :(

Behöver inte vara missfall,men förstår hur du känner! Bara o vänta o se,det kan lika gärna upphöra snart. Många som haft rosa flytningar/blödning utan någon fara.Håller tummarna för dig!!
  • Tudelu
    E87 skrev 2015-12-21 20:02:46 följande:

Jag hade en del blödningar med dottern och allt gick bra. Tror inte man kan hosta sig till ett MF. Håller tummarna att det går bra. Har ni fått göra någon utredning pga missfallen?

Näe..hade två MF innan dottern, ett i vecka 6 och ett i vecka 8. Sedan fick vi henne.

Nu när vi skulle få till syskon så försökte vi i 1.5 år, lyckades till slut men missfall i vecka 6.

Lyckades igen efter 5 veckor och nu börjar jag blöda IGEN i vecka 6. Helt värdelöst :(
  • E87
    Tudelu skrev 2015-12-21 20:10:08 följande:
    Näe..hade två MF innan dottern, ett i vecka 6 och ett i vecka 8. Sedan fick vi henne.

Nu när vi skulle få till syskon så försökte vi i 1.5 år, lyckades till slut men missfall i vecka 6.

Lyckades igen efter 5 veckor och nu börjar jag blöda IGEN i vecka 6. Helt värdelöst :(
    Okej låter jobbigt :/ jag trodde att man fick en utredning efter 3 MF oavsett hur många barn man har
  • Alltidväntarmanpånåt
    Tudelu skrev 2015-12-21 20:10:08 följande:

Har en granne som är bm så frågade henne om man kunde hosta till sig ett mf. Hon sa att innan du lyckats med det har du förmodligen hostat sönder ett el flera revben först. Däremot är slämmhinorna känsliga his en gravid kvinna och är du dessutom förkyld kan de vara ännu känsligare så rosa flytningar kan helt enkelt va blodkärl som spruckit. Om det iaf skulle va ett mf så har det troligtvis inget m din hosta att göra. Håller tummarna för att hostan lägger sig men framförallt att knodden växer och frodas inom dig!!!
  • Tudelu
    E87 skrev 2015-12-21 20:25:11 följande:

Okej låter jobbigt :/ jag trodde att man fick en utredning efter 3 MF oavsett hur många barn man har

Tror det bara gäller 3 missfall på rad. :(

Jag är heöt övertygad om att det är kört. Har haft så mycket molvärk idag o nu på kvällen känms det som jag får krafiga regelbundna sammandragningar. Håller i sig ett par minuter och det går typ 3-4 min emellan. Så var det sist med. Jag tror inte att jag kommer orka försöka en gång till om det skiter sig nu. Jag har inte tillräcklig psykisk ork att oroa mig en gång till. :(
  • Meriam1
    Tudelu skrev 2015-12-21 17:30:16 följande:

Fattar inte hur jag ska dölja detta till vecka 18, när det ser ut så här i vecka 6. Gått omkring i pösig stor tröja idag men sambon påpekar hela tiden hur mycket det syns! O.o

Ja det blir svårt att dölja magen numera. Men jag undrar; jag är i v 8 snart in i v 9 och det syns knappt något det är nästan som innan graviditeten, ska man vara orolig för det? :/
  • happylife
    Meriam1 skrev 2015-12-21 20:47:43 följande:

Ja det blir svårt att dölja magen numera. Men jag undrar; jag är i v 8 snart in i v 9 och det syns knappt något det är nästan som innan graviditeten, ska man vara orolig för det? :/

Syns inget på mig heller. Vissa syns de ju knappt i v 30 så du behöver verkligen inte oroa dig! :)
  • E87
    Meriam1 skrev 2015-12-21 20:47:43 följande:
    Brukar ju kunna synas tydligare med andra barnet, då är ju magen redan uttänjd. Med första tog det ganska många veckor innan det syntes för mig
Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl