• E87

BF augusti 2016, vi som vill prata på fl

Hej,

Startar en tråd för oss som vill prata här på fl från tråden Augustibebis 2016.
    Tänkte att vi skapar en BF lista i tråden så kan vi hålla lite koll. Jag kan lägga in den i trådstarten senare. När vi blir mellan 15-20 st i tråden så stänger vi den för nya så kan vi hålla bättre koll på vem som blir vem och alla ska bli sedda.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-20 07:17
    Nu stänger jag tråden för ny medlemar då vi blivit ganska många. Detta är för att alla ska bli sedda och hörda, samt att det är lättare att hålla koll på vem som är vem.

Du som redan skrivit, se till att lägga till dig själv på BF listan så kan jag uppdatera trådstaren.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-20 18:29
    NU ÄR TRÅDEN STÄNGD! Detta är för att alla ska blir sedda och hörda, inte för att vara elak mot någon.

Vi är nu 22 st på listan, och är man med på listan så är man med i tråden. Är men inte med på listan får man vänlien lämna tråden.

Nu kör vi så det rycker tjejer!

BF AugustI

(Okänt datum)

29 juli - tredje barnet

31/7
    Alltidväntar... 32 år, andra barnet (son 2011), Gbg

2/8
    Meriam1 - första barnet, Malmö

3/8
    jonken - 28, första barnet. Sthlm
    Emmi0306 - första barnet. Sthlm

6/8
    Primavolta - 29, tredje barnet. Sthlm

9/8
    FruFrau - 28 år, första barnet, Karlstad

13/8
    ELA01 - tredje barnet

17/8
    E87 - 28, andra barnet (dotter född 13) Gävle
    Happylife - 28, fösta barnet. Sthlm

18/8
    Tystlängtan - 27, andra barnet, son född 13, Göteborg

19/8
    Aurora82 - 32(33 i slutet av dec) år. Andra barnet (har en änglason)
    Grodan90 - första barnet,
    Blondie11 3 barnet
    AnnaKristina87

23/8
    Limpan nr2 - andra barnet

24/8
    Tudelu - Andra barnet, Västerås

26/8
    Symetrical - 32, andra barnet, son född 13, Stockholm

28/8
    Mikamon, 30, första barnet, Göteborg
    Juni90

29/8
    jess06
    SkogsstjärnN - 30, tredje barnet. Dotter född 05 och dotter född 15. Sthlm

• Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl
  • E87
    Tudelu skrev 2015-12-21 20:40:56 följande:
    Tror det bara gäller 3 missfall på rad. :(

Jag är heöt övertygad om att det är kört. Har haft så mycket molvärk idag o nu på kvällen känms det som jag får krafiga regelbundna sammandragningar. Håller i sig ett par minuter och det går typ 3-4 min emellan. Så var det sist med. Jag tror inte att jag kommer orka försöka en gång till om det skiter sig nu. Jag har inte tillräcklig psykisk ork att oroa mig en gång till. :(
    Jag håller tummarna. Styrkekramar till dig
  • Meriam1
    happylife skrev 2015-12-21 21:02:17 följande:

Syns inget på mig heller. Vissa syns de ju knappt i v 30 så du behöver verkligen inte oroa dig! :)

Tack söta du. Första barnet och allt känns nytt, har er att dela och jämföra med :)
  • happylife
    Meriam1 skrev 2015-12-21 21:13:09 följande:

Tack söta du. Första barnet och allt känns nytt, har er att dela och jämföra med :)

:) första här med!
  • Limpan nr2

Jag är heöt övertygad om att det är kört. Har haft så mycket molvärk idag o nu på kvällen känms det som jag får krafiga regelbundna sammandragningar. Håller i sig ett par minuter och det går typ 3-4 min emellan. Så var det sist med. Jag tror inte att jag kommer orka försöka en gång till om det skiter sig nu. Jag har inte tillräcklig psykisk ork att oroa mig en gång till. :(
    Lider sååå med dig! Jag har själv haft 3 mf och 2 MA varav de 4:a senaste var under 1 års tid. Trodde aldrig att jag skulle orka med ett till försök..men här är jag nu igen. Livrädd varje gång jag går på toaletten.
    Men precis som de andra skriver, det behöver inte betyda mf. Min första tanke när jag lästa vad du skrivit var att du blöder lite pga hostan, att blodkärl spruckit. Man verkar ju vara mer lättblödande överlag, tandköttet osv.
    Ta gravtest med några dagars mellanrum så ser du hur det utvecklar sig.
    Jag håller timmarna stenhårt <3
  • primavolta

Usch vad tungt, förstår verkligen att du oroar dig. Man kan ju inte tänka på annat direkt.. Men kan du inte ringa gyn imorn och höra med dem om du kan få kolla med ett vul?! Med tanke på din historia..
  • Tudelu

Jo jag tänkte ringa o höra , men dom är så hårda här. Jag fick inte komma in sist , trots att jag småblödde över en vecka innan det kom igång.

Så himla orolig. Jag har skitont i brösten och har mått illa mycket idag, men har som sagt också haft rejäl molvärk.

Jag hoppas ju såklart att det är en blodkärl, men det är hopplöst att tänka positivt :(

• Meriam1
    Tudelu skrev 2015-12-21 22:48:48 följande:

Jo jag tänkte ringa o höra , men dom är så hårda här. Jag fick inte komma in sist , trots att jag småblödde över en vecka innan det kom igång.

Så himla orolig. Jag har skitont i brösten och har mått illa mycket idag, men har som sagt också haft rejäl molvärk.

Jag hoppas ju såklart att det är en blodkärl, men det är hopplöst att tänka positivt :(

Usch vad jobbigt, förstår absolut hur svårt det kan bli att tänka positivt i denna situation men försök att göra det för din hälsas skull, det är lättare sagt en gjort men ha alltid i åtanke att detta är inget farligt. Kontakta gyn o gör ett par tester med några dagars mellanrum. Håller tummar för dig söta du och många styrkekramar för dig ??
  • Symetrical
    Tudelu skrev 2015-12-21 19:58:18 följande:

Jag kan typ inte tänka något annat. Det har alltid börjat så för mig, har sammanlagt 3 missfall i bagaget och ger typ upp hoppet direkt. :( Blödde ingenting under graviditeten med dottern så det känns bara sjukt negativt :(

Tror absolut inte att du kan hosta dig till ett MF, däremot kan du säkerligen hosta dig till spruckna sköra små blodkärl i underlivet, vilket resulterar i rosa flytningar. Håller tummarna för dig.
  • Tudelu
    happylife skrev 2015-12-22 07:57:13 följande:

Hur mår du idag Tudelu? <3

Vaknade precis. Brösten är fortfarande lika ömma , vilket känns bra. Men drömde att det j

började forsa blod, så när jag vaknade var jag helt inställd på att jag inte var gravid längre. Så jäkla otäck känsla! Flytningarna är typ mörkbruna nu, har ej avtagit. :(
Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl