• E87

BF augusti 2016, vi som vill prata på fl

Hej,

Startar en tråd för oss som vill prata här på fl från tråden Augustibebis 2016.
    Tänkte att vi skapar en BF lista i tråden så kan vi hålla lite koll. Jag kan lägga in den i trådstarten senare. När vi blir mellan 15-20 st i tråden så stänger vi den för nya så kan vi hålla bättre koll på vem som blir vem och alla ska bli sedda.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-20 07:17
    Nu stänger jag tråden för ny medlemar då vi blivit ganska många. Detta är för att alla ska bli sedda och hörda, samt att det är lättare att hålla koll på vem som är vem.

Du som redan skrivit, se till att lägga till dig själv på BF listan så kan jag uppdatera trådstaren.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-20 18:29
    NU ÄR TRÅDEN STÄNGD! Detta är för att alla ska blir sedda och hörda, inte för att vara elak mot någon.

Vi är nu 22 st på listan, och är man med på listan så är man med i tråden. Är men inte med på listan får man vänlien lämna tråden.

Nu kör vi så det rycker tjejer!

BF AugustI

(Okänt datum)

29 juli - tredje barnet

31/7
    Alltidväntar... 32 år, andra barnet (son 2011), Gbg

2/8
    Meriam1 - första barnet, Malmö

3/8
    jonken - 28, första barnet. Sthlm
    Emmi0306 - första barnet. Sthlm

6/8
    Primavolta - 29, tredje barnet. Sthlm

9/8
    FruFrau - 28 år, första barnet, Karlstad

13/8
    ELA01 - tredje barnet

17/8
    E87 - 28, andra barnet (dotter född 13) Gävle
    Happylife - 28, fösta barnet. Sthlm

18/8
    Tystlängtan - 27, andra barnet, son född 13, Göteborg

19/8
    Aurora82 - 32(33 i slutet av dec) år. Andra barnet (har en änglason)
    Grodan90 - första barnet,
    Blondie11 3 barnet
    AnnaKristina87

23/8
    Limpan nr2 - andra barnet

24/8
    Tudelu - Andra barnet, Västerås

26/8
    Symetrical - 32, andra barnet, son född 13, Stockholm

28/8
    Mikamon, 30, första barnet, Göteborg
    Juni90

29/8
    jess06
    SkogsstjärnN - 30, tredje barnet. Dotter född 05 och dotter född 15. Sthlm

• Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl
  • Misszandra
    Symetrical skrev 2015-12-21 08:57:31 följande:
    Exakt sådär gör jag också, äter med typ två timmars mellanrum, men inte alls lila mycket, för då mår jag illa. Minns att det var samma när jag var gravid med sonen.
    happylife skrev 2015-12-21 07:44:44 följande:

Jag är också galet trött! Om jag inte sysselsätter mig med något på kvällen så somnar jag i soffan nån gång mellan 19-21 , kan absolut inte se en hel film! Astråkkgt sällskap är man.

Är sååå osugen på att jobba!! Vad jobbar ni alla med?

Jag är säljare, har hand om Mellansverige så blir en del resor, vill bara ligga på soffan å vila!

Jag är också helt brutalt trött, redan sedan typ 4 dagar tillbaka! (v 4+2 idag). Släckte 19:58 igårkväll och somnade på ett kick och då hade jag ändå hållit ut så länge jag kunnat!

Jag jobbar som naprapat, så om någon får några frågor om problem med kroppen i övrigt kan ni slänga iväg dem till mig, så svarar jag så gott jag kan.

Dock ledig nu sedan i fredags och det är sååå skönt. Jobbar tis-ons nästa vecka, sen är det ju nyårsledigt några dagar. På så vis känns det som att den här graviditeten timat in sig själv bra.
    Det tog nästan 2 veckor av illamående innan jag kom underfund med hur jag ska göra för att slippa illamåendet så mycket som möjligt. Mår fortfarande illa på förmiddagarna med äter jag lite och ofta så mår jag iallafall bra på sen eftermiddag/kvällarna. 

Lyckades dra på mig en kraftig förkylning nu också så man mår ju 3 gånger värre när man mår illa, redan är trött som ett helt ålderdomshem sen förkylning, hosta och halsont på det. Inte roligt måste jag säga! Börjar bli bättre nu, tack och lov. 
  • Misszandra

Kan dessutom presentera mig, Zandra heter jag. 22år, blir 23 i januari. Gravid i vad vi tror är v.8 med första barnet. Jag har väldigt oregelbunden mens så kan inte räkna efter den. Men med de beräkningar jag har gjort så är BF den 6 augusti 2016. Kan dock ligga senare, får se om jag får mitt ul så jag får veta exakt vilken vecka jag är i. 

• Meriam1
    Limpan nr2 skrev 2015-12-20 19:51:00 följande:

Ja det låter ju lite galet att längta efter illamående :P Men det skulle lugna mig en smula :)

Det kommer senare kanske. Vissa får inget alls och andra får det några veckor in i graviditeten. Snart kanske ? :p
  • Villhabarn29

Snacka om orolig! Bim imorgon, plus igår, lite molvärk i flera dagar samt spänningar och ont i brösten. Men idag fick jag några bloddroppar dagen innan mens!! Har ni haft det?

• Tudelu

Gahh! Har hostat så mycket inatt att jag fick svårt att andas och hamnade på akuten. Förmodligen luftrörskatarr. :(

Men all hosta har orsakat enooormt mycket molvärk och jag är sjukt nojjig att jag typ hostat loss embryot eller nåt. Tycker brösten känns mindre ömma och svullna, men illamåendet är ihärdigt idag. Fy vad orolig man blir!

• E87
    Tudelu skrev 2015-12-21 13:17:15 följande:

Gahh! Har hostat så mycket inatt att jag fick svårt att andas och hamnade på akuten. Förmodligen luftrörskatarr. :(

Men all hosta har orsakat enooormt mycket molvärk och jag är sjukt nojjig att jag typ hostat loss embryot eller nåt. Tycker brösten känns mindre ömma och svullna, men illamåendet är ihärdigt idag. Fy vad orolig man blir!

Jag har också varit på akuten i natt. Jag fick ont på vänstersida vid höftbenet igår som inte ville gå över. Ringde 1177 som tyckte att jag skulle åka in och kolla utomkvedskap. Allt såg okej ut men man kunde inte se något hjärta som slog tyvärr. Är dock bara i v 5+4 så han sa att det kan vara för tidigt att se samt att maskinen inte va superbra. Ska få en ny tid om två veckor.

Hoppas du mår bättre
  • FruFrau
    E87 skrev 2015-12-21 13:23:22 följande:

Jag har också varit på akuten i natt. Jag fick ont på vänstersida vid höftbenet igår som inte ville gå över. Ringde 1177 som tyckte att jag skulle åka in och kolla utomkvedskap. Allt såg okej ut men man kunde inte se något hjärta som slog tyvärr. Är dock bara i v 5+4 så han sa att det kan vara för tidigt att se samt att maskinen inte va superbra. Ska få en ny tid om två veckor.

Hoppas du mår bättre

Åhnej, stackars er! Känns värken fortfarande där vid höftbenet eller har det gått över? Ja, förmodligen är det nog för tidigt att se ett hjärta, har läst att det är i veckoövergången mellan vecka 5-6 som det börjar slå. Eller 22-23 dagar efter befruktningen. Vet du när du hade ägglossning? Hoppas det går bra för er båda!
  • Symetrical
    Misszandra skrev 2015-12-21 11:15:45 följande:

Det tog nästan 2 veckor av illamående innan jag kom underfund med hur jag ska göra för att slippa illamåendet så mycket som möjligt. Mår fortfarande illa på förmiddagarna med äter jag lite och ofta så mår jag iallafall bra på sen eftermiddag/kvällarna. 

Lyckades dra på mig en kraftig förkylning nu också så man mår ju 3 gånger värre när man mår illa, redan är trött som ett helt ålderdomshem sen förkylning, hosta och halsont på det. Inte roligt måste jag säga! Börjar bli bättre nu, tack och lov. 

Låter än en gång precis som jag! Har varit rejält förkyld och hostat som en tok sedan snart en vecka tillbaka, vilket absolut spätt på symptomen. Trodde faktiskt först att det bara var sjukdomssymptom, men nu när förkylningen börjar släppa inser jag att stenig beror mer på min lilla inneboende.
  • Symetrical
    FruFrau skrev 2015-12-21 14:14:43 följande:

Åhnej, stackars er! Känns värken fortfarande där vid höftbenet eller har det gått över? Ja, förmodligen är det nog för tidigt att se ett hjärta, har läst att det är i veckoövergången mellan vecka 5-6 som det börjar slå. Eller 22-23 dagar efter befruktningen. Vet du när du hade ägglossning? Hoppas det går bra för er båda!

Sorry för kapning, men sen kan det ju vara svårt att se hjärtat precis där i början även om det börjat slå. Jag menar, skrutten är ju bara några få mm stor, så krävs riktigt bra utrustning för att kunna lokalisera hjärtat precis där i början. Med andra ord, säkert inget att oroa sig för E87.
  • Annakristina87
    Jag har väldigt dålig koll på det mesta känner jag! Känns så overkligt att jag är gravid så vågar knappt tro på det :) Har alla här redan kontakt med bm?  

Anna heter jag, 28 år och väntar första barnet. Jobbar som undersköterska i hemtjänsten, ganska fysiskt krävande från och till.. Är väldigt illamående under hela dagen i perioder och brösten ömmar. Jag och min sambo har bestämt att inte berätta för någon på en månad eller två. (Är i vecka 6 nu) Får se om jag kanske måste berätta på jobbet tidigare beroende på hur jag mår...
Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl