Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Att med subtila medel skapa stämning i syfte att påverka tittaren i en viss riktning, den riktning som producenten önskar, kan för mig aldrig beskrivas som opartiskt, utan precis tvärtom.
Men det omöjligt resonera vettigt med dig, omöjligt utbyta olika uppfattningar, för det verkar uppenbart att du väljer att dölja och förneka sanningen och du framstår som fullkomligt faktaresistent.
Dina ordval som du själv väljer att använda när du beskriver andra medlemmar, de får stå för dig. Återigen försöker du uttrycka dig på ett sätt som du tror ska visa något om din egen förträfflighet, och misslyckas återigen.
Du väljer uttrycka dig om mig att jag för ett teoretiskt resonemang som liknar ett barns, och om teoretiskt onanerande.
Som svar till dig gällande ditt sätt att uttrycka dig om mig kan det ju vara intressant i jämförelse med vad du uttryckte om dig själv i den här tråden, och jag citerar ordagrant:
?-Jag vet redan jag är lååång över medel på intellekt, och genom folk berättar det om och om igen och i olika sammanhang.
Och blivit anklagad för extremt hög slutledningsförmåga, den var udda faktiskt och den läkaren tyckte ändå illa om mig då hon valde att ljuga om diagnoser som inte existerade och att jag överbevisa läkaren(av fakta) och tvingade VC att ändra anteckningarna i journalen.
Min fråga till dig, som helt följer på ditt eget inlägg, är: Tycker du ärligt talat att det är ok att uttrycka dig så nedvärderande om mitt sätt att resonera mot bakgrund hur du själv resonerade den gången?
SVT har regler för hur program ska mixas när det gäller bakgrundsmusik tillsammans med tal. Det är alltså inte förbjudet med bakgrundsmusik tillsammans med tal, men det är naturligtvis av yttersta vikt att talet ska kunna uppfattas.
Allmänt sett brukar bakgrundsmusik användas för att skapa stämning hos tittaren på en subtil nivå. Så länge som musiken är väl vald och har svag nivå jämfört med tal samt inte frekvensmässigt stör talet, brukar det inte vara störande för tittarna. Programmen leveranskontrolleras internt hos SVT före sändning, och det är en subjektiv värdering som avgör om hörbarheten hos tal är godkänd eller inte."
Däremot finns det forskningsluckor för hur det ser ut med opartiskheten i programmen som går utanför den direkta nyhetsbevakningen, rapporterar Ekot.
? Fördjupande, magasinsliknande program vet vi mycket mindre om vilken typ av frågor som tas upp och hur de kontextualiseras, säger Johannes Bjerling, redaktör för forskningsöversikten.
Frågan om public service-nyheter i valtider tas också upp i forskningsöversikten. Med svenska studier av valrörelsenyheter från 1960-talet fram till idag som underlag drar man slutsatsen att det inte finns stöd för någon systematisk partiskhet, varken åt höger eller åt vänster.
Vilka partier som gynnas eller missgynnas skiftar, och vilka som får mest exponering i medierna avgörs av vad medierna för tillfället prioriterar. Det gäller både public service och kommersiella nyhetsmedier, menar forskarna."
Skattebetalarna vinner 700 miljoner 2024:
www.svt.se/nyheter/snabbkollen/af-forlorar-700-miljoner-2024
Grindheim har undersökt norska och svenska journalisters partisympatier, och konstaterar att hela 70 procent av de svarande svenska journalisterna skulle rösta på Socialdemokraterna, Vänsterpartiet eller Miljöpartiet.
Här skulle man kunna diskutera studiens felmarginal eller hur journalisters arbete i regel styrs av redaktörer, chefer, verksamhetsmål och ren yrkesheder, men låt oss säga att studien stämmer till punkt och pricka och att journalisterna helst hissar röda fanor på villatomten efter varje deadline ? ser det ut att faktiskt påverka nyhetsförmedlingen?
Grindheim och Reimers vill mena det, men här har man rätt mycket mer att bevisa.
Skattebetalarna vinner 700 miljoner 2024:
www.svt.se/nyheter/snabbkollen/af-forlorar-700-miljoner-2024
Grindheim har undersökt norska och svenska journalisters partisympatier, och konstaterar att hela 70 procent av de svarande svenska journalisterna skulle rösta på Socialdemokraterna, Vänsterpartiet eller Miljöpartiet.
Här skulle man kunna diskutera studiens felmarginal eller hur journalisters arbete i regel styrs av redaktörer, chefer, verksamhetsmål och ren yrkesheder, men låt oss säga att studien stämmer till punkt och pricka och att journalisterna helst hissar röda fanor på villatomten efter varje deadline ? ser det ut att faktiskt påverka nyhetsförmedlingen?
Grindheim och Reimers vill mena det, men här har man rätt mycket mer att bevisa.
Användaren påstår saker och säger den gett detta redan, efter koll visade det sig att det inte existerade.
Så vilka ställen ska man titta på kn75 påstående som den säger den gett i tråden?
Vad man inser även här, det är att du ISTÄLLET börjar prata om annat igen.
Det berättar för oss att du är medveten om att det inte ens existerar.
Så du väljer att prata om annat en gång till, vad är detta för kostnigt du hpåller på med.
För faktum kvarstår, kn75 har inte gett detta, så försöker du dra diskussionen till annat ställe, och där vi inte ska komma fram till det är nonsens?
För varför annars skulle du börjar prata om annat för?
Och en sak inser vi, SVT/SR förblir opartiska även efter ditt inlägg.