• Iskristall

Vi som ska påbörja IVF2 2016

hope88 skrev 2016-01-07 20:44:43 följande:

Exakt ;) När kör du igång med akupunkturen?

Okej hoppas du får bra besked imorgon om planerna inför nr2 =) Du får skriva när de ringt.

Kram

Jag har börjat med akupunktur redan, gjorde min första behandling i onsdags! Ska köra en gång i veckan nu fram till nästa ET. Kommer bli ruinerad på kuppen, men det får det vara värt, iallafall för nångång

Ev ska jag börja på yoga framöver här också En kvinna jag fått turen att jobba med den här veckan håller i yoga klasser

Jag uppdaterar när jag pratat med dem i morgon.
  • Iskristall
    hope88 skrev 2016-01-08 08:48:54 följande:

Okej spännande hoppas nu att det ger resultat och om inte så är det iaf rogivande =) Hi Hi, ja billigt är det inte men jag tror det är värt det!

Spännande med yoga! Också mycket avslappnande så bra idé =)

Gör så!

Hoppas det är värt!

Nu har jag pratat med kliniken. Läkaren ska lägga upp nytt behandlingsschema och de ska höra av sig i nästa vecka. Så jag får vänta längre på besked.
  • Iskristall
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-11 11:03:02 följande:

Hej vänner! Allt gick bra idag på vårt andra ultraljud. Ska ta menopur en dag till, för att några nya blåsor förhoppningsvis ska hinna mogna de också. Men äggplock blir det på torsdag!

Åh vad härligt att höra! Håller alla tummar jag kan för er!
  • Iskristall
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-14 11:05:43 följande:

Äggplocket klart. Blev 4 ägg. Färre än sist och det känns lite jobbigt. Samtidigt vet man ju att det bara krävs ett guldägg för att det ska funka. Vi hoppas så att mina 4 ägg är de där perfekta äggen. Imorgon får vi veta om det blivit någon befruktning. Livrädd och orolig för tiden emellan nu. Men håller mina tummar fortfarande, släpp inte dem ni heller - ni som hoppas på oss. Kram!

Håller tummarna gör era 4 ägg och befruktningen! Har ni bytt donator sen förra gången om jag får fråga? Du behöver inte svara om du inte vill
  • Iskristall

Jag/vi ska till kliniken i morgon och gå igenom nästa omgång med medicinändringar osv. Skönt att det händer nåt igen. Tyvärr tror jag dock att min cykel blir lång den här gången, så lär få vänta på mensen...

• Iskristall
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-15 10:21:02 följande:

3 befruktade ägg fick vi! Insättning imorgon om allt går som det ska. Blev så lycklig och lättad av resultatet. Samtidigt börjar vårt kritiska och jobbigaste dygn nu, då det var här det sket sig förra gången. Nu hoppas vi att byte av donator, samt till menopur, ska göra att mina ägg delar sig som de ska. Släpp inte era tummar!

Yay! Stort lycka till!
  • Iskristall

[quote=76235598][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-01-16 14:01:23 följande:[/quote-nick]JAG RUVAR!!

Ett litet hjälteägg hade klarat sig och är nu isatt. Oavsett hur det går så känns det som en seger! Tack till alla som hållit tummarna, ni kan ju gärna fortsätta månaden ut om ni vill [/quote

Yay!

Stort lycka till nu!!

• Iskristall

Jag var på ivf-kliniken igår. Nu ska jag få testa en annan fsh stimulerande medicin, Elonva. Verkar inte finnas mycket information om den mer än att den är en depåspruta som räcker i 7dagar. Så det blir lite färre sprutor. Den ska stimulera till att flera äggblåsor bildas. Hoppas den stimulerar mig bättre än tidigare behandling.

• Iskristall
    Nmg skrev 2016-01-16 20:08:42 följande:

Va roligt att du får

Sätta igång igen

Heeej Nmg! Hur mår du?

Japp, bara mensen tänker komma så. Jag tror det blir lång väntan den här gången. Cd23 idag och jag har ingen bekräftad äl än
  • Iskristall
    Nmg skrev 2016-01-17 10:14:48 följande:

Hej på dig, förstår att det måste vara super jobbigt att vänta på

Mensen. När man vill ha den så kommer den inte när man inte vill ha den så kommer den. Haha. Ska Du göra kort protokoll? Här är det bra, rullator bra hittills. Var på VUL i fredags oxå. Kram

Skönt att det rullar på bra! Du får gärna skicka ett pm om ditt VUL!

Nu tror jag jag haft äl, så runt den 29:e jan tror jag mensen dyker upp. Det blir kort protokoll den här gången också fadt med annan medicin, Elonva. Hade aldrig hört talas om den. Ska bli spännande. Har försökt googla på den, finns några bra personberättelser om den. Det är bara att hålla tummarna!

Kram
Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016