• Iskristall

Vi som ska påbörja IVF2 2016

stajlish skrev 2016-01-28 20:49:30 följande:

Jag ruvar på... tiden går såååå sakta! =)

Ruva, ruva. Jo, tiden går sakta när man ruvar. Men håll ut!
  • Iskristall
    Calliope skrev 2016-01-30 07:51:24 följande:

Jag plussade idag på RD9!!! Nu är det bara att hålla tummarna att lillpyret stannar kvar.

Underbart! Grattis! Fick du tillbaka ett 5-dagars?
  • Iskristall
    Calliope skrev 2016-01-30 10:05:23 följande:

Tack. Jag fick tillbaka en 5-dagars blasto. Jag testade super duper svagt på RD6, syntes mest som en svag skugga. Idag tog jag digitalt test som visade 1-2 veckor. Är lite nojjig att det inte visade mer.

Föstår att man blir nojjig Men jag håller tummarna att allt är och förblir som det ska!
  • Iskristall
    stajlish skrev 2016-01-30 16:58:46 följande:

Jag tjuvtestade idag...en vecka för tidigt.. vad tror ni? visst är de ett svagt streck där??!! är på RD7 idag... =)

Visst ser man ett svagt streck där! Håller tummarna att det blir starkare så du kan andas ut och glädjas!
  • Iskristall
    FörstaIVF skrev 2016-02-01 08:52:17 följande:

Grattis till er som har plussat! :)

Själv var jag på andra VUL idag och det fanns bara en monsterblåsa som ville växa till sig...förra gången var det 8-10 men denna gången ville det sig inte riktigt lika bra med mina jäkla pco äggstockar... läkaren sa att jag ska ta ägglossningsprutan ikväll och mysa på i några dagar och hoppas på det bästa. Jag vet att chansen är liten att det ska funka men den finns där iaf...

Men då! Så vill vi ju inte ha det. Jag är också rädd för liknande scenario vid mitt kommande vul på torsdag. Har ny medicin, så man vet inte alls hur det kommer gå...

Hoppas ni kan mysa till det och ändå få plus på stickan!!
  • Iskristall

Uppdatering, det blir ÄP på måndag och återföring på onsdag nästa vecka! Nu är det verkligen på G igen!

• Iskristall
    FörstaIVF skrev 2016-02-04 11:00:02 följande:

Lycka till Iskristall!

Kan ju också uppdatera lite då... som läkaren befarande på första VUL så fanns det en jättestor blåsa och flera mindre. På mitt andra VUL i måndags var blåsan 27mm och sprickfärdig så jag fick gå hem och ta ovitrellen och mysa på i dagarna tre. Så man kan ju bara hoppas att det faktiskt fanns ett ägg i den där blåsan och att det inte var en cysta. Hade ägglossningsmärta från hell igår morse, rätt så exakt 36 timmar efter ovitrellen så det hände ju något iaf! Har dock inga stora förhoppningar att det blir något utan det blir att påbörja nästa omgång så fort jag får mensen igen...

Håller tummarna!
  • Iskristall
    Iskristall skrev 2016-02-04 14:06:01 följande:

Håller tummarna!

Ja, det ser bättre ut! Den här gången har det växt äggblåsor på bägge äggstockar. En var lite stor, den trodde hon vi skulle förlora men att vi på dessa två extra sprutdagar istället skulle få två andra att växa till sig till ÄP. Så fler än "bara" fyra ägg trodde hon absolut att vi skulle fixa. Vet ej exakt hur många, jag tog inte riktigt till mig den infon som det verkar Jag var själv på vul, annars hade jag ju haft sambons minne att förlita mig på också. Men det känns som jag har lite större förhoppningar den här gången.

Hur mår du?
  • Iskristall
    Nmg skrev 2016-02-04 18:22:48 följande:

Åh vad roligt att höra håller tummarna nu att allt går bra på måndag, så

Spännande!!det går bra här, nipt test på måndag, nervös!

Nipt är de det nya blodprovet? Får ni bekosta det själva, vad kostar det isåfall? Lycka till i varje fall, tror det kommer gå super!
  • Iskristall

[quote=76304477][quote-rnick]stajlish skrev 2016-02-04 22:22:22 följande:[/quote-nick]Härligt! :) Grattis![/quote]

Tack!

Hur mår du?

Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016