• Dani84KR

BF Oktober 2016

Hej

Tänkte hoppa in här i gruppen om det är ok.

Vi är v12 (11+0) idag,

Vi har försökt i 3 år ända sedan dagen vi gifte oss och har haft en lång väg, vi har 6 "MF " bakom oss efter det 4 så skickades vi på missfalls utredning på Sahlgrenska här i Göteborg och det visande att jag har en kromosom förändring som gör att när cellerna ska dela sig och skapa en bebis så funkar det inte alltid så mina tidigare graviditeter var aldrigriktiga graviditeter eftersom de dog väldigt tidigt, det tog bara ett tag för hormonerna att försvinna och för kroppen att rensa ut. Vi fick veta att vi har en ca 30% chans att bli gravida på egen hand och sattes på väntelistan till ivf.

Men så hände det mensen kom inte, och jag plusade på testet. Med än gång började tankarna " Det är samma sak som vanligt det kommer sluta i MF mm"

Bokade tid hos min gyn för ett tidigt VUL och han såg något fick tid igen 10 dagar senare för att vi skulle kunna se bättre eftersom den va så liten på bilden.

Och där var den igen, med hjärtslag, det var lika delar panik som lycka när han sa det.

Skrev in mos hos BM och fick ett UL allt såg bra ut och hjärtat slår.

Nu har det gått 2 veckor sedan de senaste UL och det är mer oro och ångest än lycka.

Mina symtom börjar minska som ska vara normalt men har mer ont i magen kan få allt från små stickningar till riktigt ont, det varar inte länge 10-15 sekunder. Ska man oroa sig min bästa kompis som oxå är gravid med sitt andra barn tycker jag är dum som oroar mig, att de är vanligt att ha smärta under graviditeten allt växer och ändras mm. Men med min historia så känner jag mig rädd för att vara glad.

Förlåt om detta är äckligt men har haft tjocka ljusgula flytningar på senaste, ser nästan ut som snorkråkor, är det vanligt?

Annars allt de "vanliga" ömma bröst, trött, illamående men inte lika mycket som i början. Har väldigt mycket stickningar i benen, fick magnesium för detta eftersom jag inte kunde sova om nätterna.

Gu så långdragen jag blev.

Kram på er tjejer

• Dani84KR

Hej 

Så vi va på KUB förra vecka och allt såg jätte bra ut idag är jag v13+6 och vi har våran RUL 25maj... så långt kvar.

Tänkte fråga er 
    Har ni svullna tarmar och lite ont i "inte kvinnomagen" om ni förstår vad jag menar.

Ni har alla så fina bulor kan inte vänta på min, var väldigt överviktig för några år sedan och nu känns det som om bulan är gömd bakom den överskotts hud som blivit kvar efter vikt nergången. 

Kram på er 

• Dani84KR
    orzia1 skrev 2016-04-15 09:54:53 följande:

Hur tänker ni här i gruppen, kommer ni ta reda på könet innan bebisen föds?

Jag vill veta, känns som de e bra för att förbereda sig, det spelar ingen roll vad de e  bara hen är frisk, Men jag vill veta, så man vet va man ska säga, han/hon sparkar mycket , känns skönt så mer verkligt på något sätt, sedan tror jag de kommer hjälpa oss välja namn oxå,  

Sedan undrar jag är de 100% säkert när de säker kön, man har ju hört historier...
  • Dani84KR
    orzia1 skrev 2016-04-15 16:39:11 följande:
    Har ni pratat namn? Har ni ngr förslag redan?
    ja lite, vi har snackat om att göra var sin lista på 7 pojknamn och 7 flicknamn, av de som stämmer överens så väljer vi ett av dem, men de känns som de e långt kvar till oktober så vi har tid. de e sådant viktigt beslut känner jag vill ju inte välja "fel". 
  • Dani84KR

Hej Tjejer 
    tänkte kolla med er, jag har skarpa smärtor i vänster sida av magen idag, började för ca 1 timme sedan kommer och går , sist jag kollade för ca 10 min sedan inget blod eller sådant. 

Jag har haft växt värk och mollvärk och så, men den har varit mer ömände denna är lite skarp. 

Är det normalt? borde jag vara oroligt? eller ska jag slappna av och inte stressa upp mig efter som det inte finns blod...

Tacksam för svar

• Dani84KR
    Eili skrev 2016-04-16 19:31:00 följande:

Firar sista födelsedagen utan barn idag och sex månader kvar till BF :)

Stort Grattis På Födelsedagen
  • Dani84KR
    Peaceandlove skrev 2016-04-20 14:33:04 följande:

Haft fyra MA/MF efter sonen och nu äntligen går det vägen!!!

De andra har slutat innan 12 fulla veckor så det var en viktig gräns för mig. Mitt tredje vul var på dagen v12+0 och äntligen fick vi se ett större foster som rörde sig och mådde alldeles utmärkt. Äntligen kan jag känna att det ska bli bra, att vi får lyckan att få en bebis till oss igen och jag är så himla lycklig!

Inskrivning på Mvc igår och bokat RUL idag <3

Jag har nu vågat släppa oktoberbebisgruppen på fb från hemlig till sluten så den är sökbar om fler vill vara med och följas åt där :)

Sköt om er!!

Jag är i samma sitts har på 4år haft 6 MF/MA och efter en massa utredningar mm, så sitter man här gravid, är i v15 14+6 har varigt på KUB och 4 andra privata UL har ändå svårt att tro att det är på riktigt denna gången även om jag vet att allt ser ok ut och hjärtat slår, så spökar tankarna. 

KRAM
  • Dani84KR

Hallo tjejer
    Hur går det för er?

Undrade en grej, är i v16 (15+1), och har inga symtomet kvar alls, väldigt sällan att jag mår illa nu, oftast bara om jag går för långt mellan måltider. Brösten är inte så ömma längre förutom lite över bröst vårtan.

Läste någonstans att dessa kallas spökveckor eller liknande.
    Är det bara jag som blir väldigt nervös att något är fel?
    Det är en hel månad månad kvar till RUL vet inte om jag kan vänta.
    Själv tycker jag inte att jag har någon mage över huvudtaget men folk runt om har alla kommenterat att man kan se att jag är gravid nu.
    Detta är min första graviditet så jag tycker inte jag känner något. Min vännina som är gravid samtidigt fast detta är hennes andra känner massa och försöker förklara för mig vad de e jag ska känna men tyvker inte jag känner det.

Behövde nog skriva av mig lite och höra hur de e med er andra

Kramar på er
    Och jag hoppas ni har en super helg

• Dani84KR
    Soncabaret skrev 2016-04-23 16:10:12 följande:
    Jag kände EXAKT så. Vi köpte en doppler förra veckan så nu har jag lugnat ner mig. Känner inte heller några sparkar som många andra verkar göra, men hjärtat tickar på, så då får jag anta att allt är bra helt enkelt. Nu är jag i v17.
    tack, det är skönt att veta att jag inte är "onormal" i min oro, vi har velat ha barn så länge och nu när det äntligen hänt så känns det ibland för bra för att vara sant.

Var köper man en sådan? 
    kram
Svar på tråden BF Oktober 2016