• Dani84KR

BF Oktober 2016

9 Timmar kvar till RUL, vet inte om jag kommer kunna sova i natt. Är så sjukt nervös.

• Dani84KR

God Förmiddag tjejer
    Nyss hemkommen från RUL
    Gu så nervös jag var innan. Men allt såg jätte fint ut alla mätningar mm var som de skulle
    Och jag blev flytta till 11oktober så idag är jag 20+0

Det ligger en liten pojke där inne <3

Tack för allt stöd och kram på er

• Dani84KR
    Vanja skrev 2016-05-25 15:01:37 följande:

Allt såg fint ut här och vi väntar en liten tös! <3
    Grattis  
  • Dani84KR
    Soncabaret skrev 2016-05-26 20:52:58 följande:
    Håller tummarna!! Det låter ju som att det ska gå denna gång för er! Vi försökte länge innan också, inga missfall men ingen graviditet på 2 år. Vi trodde det var kört för oss och vi hade just blivit prioriterade för IVF. Just när utredningen var påväg att ta fart mot behandling så lyckades vi på egen hand och känslan av "det är för bra för att vara sant" känns verkligen igen. Du är verkligen inte otacksam!! Alla oroar vi oss, mer eller mindre. Detta kommer gå bra ska du se, ser ju ljust ut då tidigt ul, kub och hjärtslag var bra <3 
    Tack så mycket för de fina orden. Det betyder mycket <3 
  • Dani84KR
    Decibel84 skrev 2016-05-30 19:33:07 följande:

RUL idag, supernöjd.
    Ville veta könet för att det skulle bli mer verkligt för oss..Svårt att haja denna graviditet som knappt känns eller syns.
    Det är förmodligen en flicka, var beskedet..såå glad!

Grattis  jätte roligt för er
  • Dani84KR
    TredjeBullen skrev 2016-06-02 10:25:33 följande:

Alltså det här med pojknamn... ;) Hur svårt kan det vara?! Har ni andra kommit fram till namn till era små killar?

Eller hur!
    Att de ska vara så svårt, vi har en kanske lista.
    Ett av dem blir det, vi har båda utländsk bakgrund och tycker båda att det hade varigt roligt att ta något där ifrån. Men sedan känner jag att det måste funka i Sverige för det är här vi bor och lever. 
    Så rädd att välja fel, tänk om han hatar sitt namn, eller ännu värre tänk om han blir retad eller mobbad för det.... gubben min e cool lugn och säger det finns gott om tid, medan jag känner att jag vill att han ska heta något NU! Så fort vi fick veta kön har folk frågat efter namn, men gubben har väl rätt de e halva graviditeten kvar så det finns tid. 
  • Dani84KR
    Alvsten skrev 2016-06-03 09:42:23 följande:
    Tack!

Vi hann ta oss dit båda två som tur var. En söt liten bebis med bf 30/10.

Va skönt att ni hann, och jag hoppas gubben din mår bättre.

Verkligen supersöt bebis, Grattis  
  • Dani84KR
    orzia1 skrev 2016-06-04 12:04:48 följande:

Just nu är jag inlagd igen för mitt illamående och uttorkning. De har dessutom upptäckt att jag har för lite fostervatten. Kan vara en följd av uttorkningen. följd men de vet inte. Fått ngr sprutor så lungorna mognar snabbare om de behöver plocka ut henne tidigare.. men vi hoppas på att bara jag får i mig mer vätska så ska fostervattnet öka

oj Gu va läskat det lät, Hoppas verkligen du mår bättre snart. Stora starke kramar till dig <3 
  • Dani84KR

Det pratas mycket om oro, och jag är där inte alls lust att vara glad, vi hade ett helvete att bli gravida.

Jag e så orolig för minsta grej nu rörande graviditeten. igår rörde han sig inte mycket, magen är stor nog för v22 21+5, rör jag mig för lite, äter jag tillräckligt, dricker jag nog med vatten, va det verkligen ok att äta det...mm.
    Har en tjejkompis som blev mamma förra året, och hon e den jag brukar fråga eller snacka om min oro med senaste tiden har jag fått, Ä va inte så dum vf tänker du så.

• Dani84KR

Hej Hoppas alla mår bra och har en trevlig helg

Tänkte kolla med er andra gravida kvinnor. Foster rörelse? är det för er som för mig, att han ena dagen är jätte aktiv med starka sparkar och andra dagar e han lugnare inte lika starka sparkar

Läste att man ska vara uppmärksam på minskad foster rörelse men gäller det nu oxå eller e det senare närmare slutet? Kanske bara jag som är onödigt nojig.

Kram på er tjejer 

• Dani84KR

Tack Tjejer

I förrgår och igår var det väldiga aktiviteter, kunde ses från utsidan hur han tyckte och sparkade där inne. Lyckades fånga några små film snuttar
    Men så idag har det varigt väldigt lugnt lite små rörelser och så men inga kraftiga sparkar som de senaste dagarna.
    Kollade lite på Google och alla säger samma att de e så nu i början men tänkte jag slår en signal till BM imorgon ändå. Hellre frågar jag en gång för mycket

Sov gott alla

• Dani84KR

Hej

Jag har oxå sådant tungt industri jobb. Bygger bilar här i Göteborg

Alltid varigt den som ställer upp men en arbetskompis sa till mig. "Ingen kommer någonsin tacka dig för att du sliter ut dig. Företaget bryr sig inte de ser bara siffror de e billigare att ha dig här än att anställa en vikarie."
    Och de e sant
    De bryr sig inte om mig

Vi har en laglig rätt att få ett avlastnings arbete under våran graviditet. Det står i arbetsmiljö lagen.
    Och man kan söka havandeskaps penning vilket jag gjorde förra veckan. Så håller tummarna att FK godkänner.

Jag lider av ångest och en av mina grejer har alltid varigt att jag tror att folk ogillar mig så jag försöker alltid få alla att tycka om mig. Den har blivit värre nu med gravid hormonerna. Men man får ta ett djupt andetag och tänka att företaget bryr sig inte om oss de bryr sig om bokslutet och pengarna de kostar att ersätta oss.

Kram på dig

• Dani84KR

Hej tjejer

Hur går det för er?

Hade tankar kring barnvagnen, vi hade tänkt en Emmaljunga Viking i färgen Lounge Grey, och såg att de inte gör vissa av färgerna längre. Ringde och pratade med återförsäljarna och de är byte nu tills efter sommaren, så om de var någon annan som mig som väntade kanske ni skulle kolla läget.  

En annan fråga, som första gångens gravid, så vet jag inte, men hur känns foglossning? 

Kram på er tjejer

• Dani84KR

Hej tjejer såg att det var snack om fosterrörelser nyligen och tänkte dela med mig av denna som jag fick av BM idag.

• Dani84KR
    Alvsten skrev 2016-07-10 23:54:29 följande:

Ja antagligen sprutar det hormoner ur öronen på mig... Men säger man "Hej tjockis!" till en när man är gravid? Och jag är inte tjock, men visst har jag såklart fått en ganska stor bebismage. Blev så jävla sur..

Nej verkligen inte!!! Gu så oförskämt
Svar på tråden BF Oktober 2016