• Dani84KR
    Decibel84 skrev 2016-04-24 09:39:26 följande:
    Hej, jag är i v14 och har inte haft några symptom alls i princip.
    Jag är nervös, helatiden, men jag har gjort UL på eget bevåg i v7 och v12 så jag anser att jag måste lugna ner mig nu:)

Jag har  varit inne på doppler också men vet många som har svårt att hitta ljuden, och för mig skulle det innebära ännu mer stress...Men sen tror jag också det skulle vara en mysig grej att lyssna på innan man somnar...

Kram!
    jo, jag beställde hem en igår, men efter jag gjorde det så googlade jag runt lite så var det väldigt många som var oroade över just det att man inte kan använda den själv så skapar man oro, jag hade inte tänkt på det. oxå var det många som oroade sig över vad ultraljudet har för effekter på barnet, jag vista inte att det kunde vara skadligt? Så nu vet jag inte om jag kommer våga använda den.
  • Dani84KR
    Oktbebis skrev 2016-04-25 09:24:04 följande:

Har ni börjat handla något till bebis än? :)

Jag har köpt en outfit från newbie kollektionen i storlek 50, och en kompis till mig har sytt ett babybest till oss, men de e  allt, jag vågar inte mer. Vi bestämde oss för att börja på riktigt efter RUL 25 maj, men de e svårt att hålla sig man vill ju...
  • Dani84KR
    Alvsten skrev 2016-04-27 14:23:02 följande:
    Allt gick jättebra! Var så häftigt att få se lilla bebisen sprattla runt :) Väldigt bra resultat från kub så nu kan jag verkligen börja få njuta över att vara gravid och våga tro på att det faktiskt är en liten bebis. Vi fick behålla vårt tidigare datum 30/10 :)

Va skönt att allt gick bra, det är så skönt efteråt när man vet , måste säga vilken underbar bild ni fick <3
  • Dani84KR

Hej 
    Jag har en doppler fråga till er, ni som använt en, vilken vecka var ni? klickade hem en och det står att man kan börja använda den mellan v15-18, jag är v16 15+6, och nu när den är här vet jag inte om jag vågar.

• Dani84KR
    Aamanddal skrev 2016-04-28 20:19:25 följande:
    Jag använde min från v 11+ och hittade hjärtljuden
     Tack för svaret, hur tyckte du de va, hördes det jätte tydligt?  Eller var det svårt att hitta? Så rädd att jag inte hittar den, detta är min första graviditet så tycker inte jag känner rörelse än, börjar oroa mig, jag är en pessimist efter upprepade missfall och utredning så stog jag i kö för IVF med äggdonation när det bara hände har svårt att tro att det är på riktigt denna gången, och det e långt kvar till rul den 25 maj.
  • Dani84KR

Såg att det e mycket snack om föräldraledighet,
    Jag har inte ens sackat med chefen ännu, han har varigt ledig, och hans ersättare och jag gillar inte varandra så mycket, vill inte ha den privata diskussionen med honom, chefen ska vara tillbaka på måndag och då är jag i v16+3 får snacka med honom.
    Jobbar som montör inom bilindustrin, så det e mycket tungt jobb, ska snacka med facket om hjälp att ansöka om havandeskapspenning, och så. Jag har ju högre inkomst än min man så vi "förlorar" mer på att jag är hemma, men vi har försökt att få barn så länge så vi har sparat pengar för det verkade som om vi skulle behöva gå IVF vägen och då tänkte jag att man kanske blir längre sjukskriven,
    så som de ser ut idag så ska jag vara hemma heltid första tiden, och sedan ska jag in och jobba kanske 2 dagar i veckan och så öka successivt, så byter vi plats till sist. sedan jobbar vi båda kväll, får se hur det blir med det senare för kan inte se hur det funkar med små barn.

• Dani84KR
    orzia1 skrev 2016-04-29 19:24:54 följande:
    Den blanketten kan man själv skriva ut från försäkringskassans hemsida, sen lämna den till chefen och förhoppningsvis fattar han att du inte kan jobba med det du gör, men du kan bli omplacerad till lättare arbetsuppgifter om de kan erbjuda dig det, men jag hade redan nu tagit upp det med honom, så har han också en ärlig chans att ordna och tänka in vikarie för din tjänst.
    Man kan ju hoppas att han (chefen) fattar, men min chef är helt ny som chef och vi är hans första avdelning, vet inte om jag litar på att han kan alla regler och även om jag hört mycket när andra varit gravida så är jag inte själv helt hundra på vad som gäller inom företaget,men jag har mycket vänner inom facket och känner att jag litar mer på dem, de kan alla regler och så inom företaget så vill ha deras hjälp oxå vi får snacka alla tillsammans

Jag vet att man efter en viss gravid vecka, jag kommer inte ihåg vilken, men tror de va v18 så har man rätt till en lättare arbetsuppgift. man måste få ett , heter de graviditets intyg? från mvc.
  • Dani84KR
    orzia1 skrev 2016-04-29 20:33:45 följande:
    Jag behövde inget intyg från min bm för ca 8 år sen, jag o min chef pratade bara kring mina arbetsuppgifter och sen fyllde hon i blanketten.... skickade in den och fick det beviljat
    Hoppas de e så nu oxå, men FK ska ha ett intyg såg jag när jag gjorde deras checklista, de hette något, kommer inte ihåg är så dålig på sådant, trodde jobbet skulle vilja ha samma. snacka med dem på måndag när chefen är tillbaka så får man se vad de vill ha
  • Dani84KR

Hej tjejer
    Tänkte fråga en grej, tror jag har fått urinvägsinfektion, några av symtomen stämmer men inte allt, är det någon av er som har haft det som gravid innan?
    Ska få till vårdcentralen måndag morgon det första jag gör kl 8 när de öppnar. Vet någon hur de testar ska de ha urinprov? Borde man ta med första morgon urinet, då det är mer koncentrerat? Någon som vet?
    Tack tjejer

Svar på tråden BF Oktober 2016