BF Oktober 2016
www.clearblueshop.se/clearblue-prenatal-ultraljudsmonitor-p-177.html
Har ni börjat handla något till bebis än? :)
Hej
Jag har en doppler fråga till er, ni som använt en, vilken vecka var ni? klickade hem en och det står att man kan börja använda den mellan v15-18, jag är v16 15+6, och nu när den är här vet jag inte om jag vågar.
Såg att det e mycket snack om föräldraledighet,
Jag har inte ens sackat med chefen ännu, han har varigt ledig, och hans ersättare och jag gillar inte varandra så mycket, vill inte ha den privata diskussionen med honom, chefen ska vara tillbaka på måndag och då är jag i v16+3 får snacka med honom.
Jobbar som montör inom bilindustrin, så det e mycket tungt jobb, ska snacka med facket om hjälp att ansöka om havandeskapspenning, och så. Jag har ju högre inkomst än min man så vi "förlorar" mer på att jag är hemma, men vi har försökt att få barn så länge så vi har sparat pengar för det verkade som om vi skulle behöva gå IVF vägen och då tänkte jag att man kanske blir längre sjukskriven,
så som de ser ut idag så ska jag vara hemma heltid första tiden, och sedan ska jag in och jobba kanske 2 dagar i veckan och så öka successivt, så byter vi plats till sist. sedan jobbar vi båda kväll, får se hur det blir med det senare för kan inte se hur det funkar med små barn.
Hej tjejer
Tänkte fråga en grej, tror jag har fått urinvägsinfektion, några av symtomen stämmer men inte allt, är det någon av er som har haft det som gravid innan?
Ska få till vårdcentralen måndag morgon det första jag gör kl 8 när de öppnar. Vet någon hur de testar ska de ha urinprov? Borde man ta med första morgon urinet, då det är mer koncentrerat? Någon som vet?
Tack tjejer