• Dani84KR

BF Oktober 2016

Decibel84 skrev 2016-05-15 12:27:56 följande:

Älskar kvällarna för då sväller magen och blir hård och jag känner mig verkligen gravid...Men är ju förmodligen "bara" tarmarna..Men det är ju ett tecken och symptom vilket är härligt!
    På dagarna känner jag inget alls..

Jag med ! det är en sådan skillnad mellan morgon och ca efter 16-tiden. kan inte vänta på den stora fina gravid magen ( säger detta nu som första gångens gravid, men vid V38 så tror jag man är redo att föda och slippa magen ), känner inte heller sparkar eller rörelse ännu, inte vad jag vet i alla fall,  men försöker trösta mig med att det är min första graviditet och de kommer  senare för vissa 10 dagar kvar till RUL <3 så får man se lille skutt. 
  • Dani84KR
    S765 skrev 2016-05-16 10:51:19 följande:
    Jättebra! En frisk och väldigt vild liten kille! :D Han ville inte vara still en sekund... 
    Va roligt Grattis <3 
  • Dani84KR
    Josber skrev 2016-05-16 15:12:54 följande:

Idag gjorde jag rul och allting var jätte fint! Så himla häftigt! Gäspade, kliade sig mm. Så himla söt! BF 8 oktober! Började känna förra veckan lite bubbel i magen och nu när jag ligger ner oftast känner jag tydliga små buffar där inne! ?

Stort Grattis <3 
  • Dani84KR

Va roligt med alla RUL, mitt 25 maj och tiden går såå sakta.

LisenB skrev 2016-05-17 16:40:25 följande:

Ja jag längtar till sista maj då vi har rul!! Spännande att se hen igen.
    Någon mer som får typ krampkänningar runt om livmodern, som muskelkramp. Hade jätteont igår kväll runt om magen och känner av i dag lite längre ner. Kan jag ha skadat något när jag styrketränade igår? Tog i för mycket med magen eller lyft för mycket. Någon med erfarenhet?

Jag har något liknande ont i nedre delen av magen känns lite som växtvärken i början av graviditeten, fast ändå inte, vet inte hur jag ska förklara.  haft det lite till o från men allt verkar ok igår va jag och lämnade blod hos BM och när jag ändå var där så fick jag höra hjärtat, först satte hon (står helt stilla kommer inte på va den heter för att lyssna på hjärtat) på nedre delen längst troskanten, och kunde inte hitta det, PANIK! 
    Kände på magen och klämde lite på livmodern. Sedan lyssna hon högre upp , nedanför naveln och hittade det, fick spela in en snutt på telefonen.
  • Dani84KR
    TredjeBullen skrev 2016-05-17 23:20:17 följande:

Sambon ringde mig på jobbet ikväll o sa att han beställt vagn nu. Blev en svart/orange Crecent Classic. Sååå galet fin! Nu vill jag bara ha hem den. Haha!!

Har ni andra bestämt er för vagn än? Vi kikade på vagnar igår o vi båda fastnade för denna direkt. :)

Super fin  grattis ,=) vi bestämde oss för en Emmaljunga Viking, nu diskuteras färger =)
  • Dani84KR
    Alvsten skrev 2016-05-19 12:36:27 följande:

Ja fick åka in till akuten igår för kraftig allergisk reaktion. Har ingen aning om vad jag inte tål heller eftersom jag inte har några allergier annars. De behöll mig för övervakning efter att jag hade fått medicin, så var hemma först imorse. Otroligt läskigt kan jag säga! Det är antagligen pga att jag är gravid som gjort att jag har fått en reaktion. Så nu blir det utredning på allergienheten.

Nä va skrämmande :-/ Jag hoppas du mår bättre och att de får svar snart vad de va för något, Kram på dig <3
  • Dani84KR
    Alvsten skrev 2016-05-19 18:14:36 följande:
    Ja det var superläskigt. Livrädd att det skulle sätta sig i halsen. Men nu mår jag bra, förutom trött efter sömnbristen. Har precis hämtat ut allergimedicin så kommer gå en kur i 5 dagar.
    va skönt att höra att du mår bra Kram på dig <3
  • Dani84KR
    Soncabaret skrev 2016-05-20 11:48:21 följande:

Allt såg bra ut på RUL:et. Vi är så glada. En liten babyboy <3 
    Stort Grattis till er
  • Dani84KR

Hej Alla
    Hoppas ni mår bra,
    själv så händer det något konstigt, jag har sådan stark ångest och oro har inte kunnat sova alls i natt, Men jag vet inte varför det började lite igår, men nu har jag en klump i magen som inte vill släppa. 
    Jag blir så irriterad på mig själv, och i mitt sökande på varför jag har fått detta nu så kan jag inte sluta tänka dumma tankar.

behövde verkligen skriva av mig, jag hoppas de e ok. 

gubben är inget stöd, hans svar på det hela är bara "Va inte dum, varför oroa sig när inget är fel" , om de ändå va så lätt.
    nästa vecka på onsdag e det dax för RUL, och några dagar efter det möte med BM, borde snacka med henne om det kanske.

• Dani84KR
    Emmabo skrev 2016-05-21 11:46:26 följande:
    Har du möjlighet att ring och prata med din BM tidigare om dina tankar? 
    Vad menar du med dumma tankar? Att något är fel med barnet eller är det något annat?
    Soncabaret skrev 2016-05-21 17:27:50 följande:
    <3 Vet exakt vad du menar. Jag var också helt nipprig och nojjig och har haft svårt att sova innan RULET, tänkte många dumma tankar och led dessutom av spänningshuvudvärk troligen pga. all oro. Tror det är så för många. Partnern oroar sig föga och vi kvinnor oroar oss för båda. Tycker verkligen du ska snacka med BM eller kanske någon kompis som kan förstå din oro bättre! Kram och lycka till (och rulet ser säkert jättebra ut) 
    Ska kolla med BM hon har telefon tid varje vardag, 
    Det e känslan av att "det e för bra för att vara sant".

vi hade flera missfall under de 4 år vi försökt, varit på utredning, stog i kö för IVF och så plussade jag, var så inställd på detta kommer gå dåligt eftersom alla andra oxå gjort det. Men allt flyter på och allt ser bra ut, KUB såg bra ut, tidiga UL, hjärtljud.  Känner mig otacksam på något sätt oxå eftersom jag inte kan "tacka och ta emot" utan bara väntar på att något ska vara fel. och så sätter ångesten igång, oro på det. 

Tack för att jag fick skriva av mig <3 

Svar på tråden BF Oktober 2016