• Eili

BF Oktober 2016

Grattis till er alla! :)

Jag är ny här i tråden. Är 29 år och väntar mitt första barn tillsammans med min fästman. Vi är bosatta i Kungälv och vi är beräknade till 16 oktober i dagsläget :)

• Eili
    Ggrahnen skrev 2016-04-04 17:40:46 följande:
    13+0 menar jag. Haha. Fan, nu blev det som att backa en vecka. Haha!
    Jag är också 13+0 idag :)
  • Eili
    Ggrahnen skrev 2016-04-04 18:09:06 följande:
    Visst känns det rätt härligt?! Din första?
    Det är en helt fantastisk känsla :) Jag har ju gjort två vul redan så jag känner mig rätt så lugn.
    Ja det är min första, är det din första också?
  • Eili
    Ggrahnen skrev 2016-04-04 18:38:52 följande:
    Japp, första! Också gjort 2 vul så det känns rätt bra.. Börjat med mammabyxor, så jädrans trångt i mina gamla. Haha!
    Jo jag börjar också känna att byxorna börjar sitta lite trångt men än har jag inte börjat med mammabyxor :) Jag har ju kvar lite kläder från när jag gick ner i vikt så försöker dra ut lite på det :P
    Men jag måste seriöst köpa nya bh:ar för brösten är gigantiska och känns inte alls som mina :P

Hur gammal är du och vart bor du? :)
  • Eili
    Ggrahnen skrev 2016-04-04 17:40:46 följande:
    13+0 menar jag. Haha. Fan, nu blev det som att backa en vecka. Haha!
    Haha jag kom på att jag räknade fel precis som du så jag är "bara" 12+0 idag
  • Eili
    Alvsten skrev 2016-04-04 19:42:36 följande:
    Åh då får vi höras efter torsdagen igen och följa upp :)

Får se om min BM kommer vilja ta cellprov. Har fått kallelse och har tidigare haft cellförändringar. Återkommer med vad hon säger om det.

Ja men det är sjukt vad tiden står still! Vill bara berätta för hela världen :)
    Hur långt är du gången och när planerar du att berätta? :)
  • Eili
    Soncabaret skrev 2016-04-04 20:24:00 följande:

v14 (13+3) nu. Blev lite orolig igår pga. inte känt symtom på typ 2v.. inge molvärk eller någonting. Men imorse kom spyan efter morgonmackan! Att man kan bli så glad/lättad av en spya! Haha..

Jag har inte haft särskilt mycket symtom alls under min graviditet. Jag har humörsvängningar som heter duga sen är jag väldigt öm i brösten efter en hel dag i bh. Tidigare i graviditeten gick det inte ens att ta på dem, kunde knappt ha en slapp t-shirt på dem för det gjorde så sjukt ont. Nu är jag tacksam för minsta lilla symtom för jag har egentligen aldrig känt mig riktigt gravid och har fortfarande väldigt svårt att tro att det är sant :P 
  • Eili
    Soncabaret skrev 2016-04-04 21:15:32 följande:
    Men så känner jag med! Det är bara tuttarna som är mitt symtom då det är ett fruktansvärt straff att ta på sig BH under vardagarna och till och med en vindpust kan smärta, annars så har allt bara flytit på. Lyxproblem, men det blir som sagt att det är svårare att förstå att det är sant... Spydde en gång i v9 och nu en gång i v14.. båda gångerna helt plötsligt och nu sist så mådde jag inte ens illa, det bara kom.. Vilken vecka är du i?
    Jag är i vecka 13 (12+0). Jag är tacksam över att jag har mått oförskämt bra för jag har inte fått superroliga besked när det kommer till blodprover och blodsocker. Dock ingenting som är farligt men man blir ju lite uppgiven när allt kom på en gång :P Nu ränner jag på provtagningar mest hela tiden men är glad över att de har koll på mig :)
  • Eili
    Ggrahnen skrev 2016-04-04 23:09:28 följande:
    Haha ja det är rätt lätt tydligen!

Är 28 och bor i Uppsala, själv?
    Jag är 29 och bor i Kungälv utanför Göteborg :)
    Min mamma bor faktiskt i Uppsala :)
  • Eili
    Anonym (orolig) skrev 2016-04-06 10:16:45 följande:

Idag så gör min chef det officiellt på mitt jobb att jag är gravid och sjukskriven pga illamående. Och idag gör min man det officiellt på sitt jobb, så nu i EM ska vi gå ut med det på f.b.. vissa av mina vänner vet redan men inte många.. så snart slipper jag vara anonym även här..

Lider med dig som mår så dåligt. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om jag hade mått så dåligt. Kul för er att gå offentligt :)

Vilken vecka är du i?
Svar på tråden BF Oktober 2016