• Eili

BF Oktober 2016

TredjeBullen skrev 2016-04-06 17:01:50 följande:

Hej!

Gjorde kub igår. Allt såg jätte bra ut o fick finfina resultat. Så lättade vi blev. Så otroligt härligt att få se vildingen igen. Är i v 13 (12+5) o magen går snart inte att dölja längre. Hihi! Mammabrallorna e såååå sköna. Dom vanliga byxorna går inte att knäppa längre.

Har ni förresten berättat för chef o kolleger än? Jag har inte sagt nåt än, vet inte riktigt när jag ska
    göra det heller. ;)

Härligt med bra resultat. Vi valde efter övervägning att inte göra KUB då ingen av oss är särskilt oroliga :)

Mina kollegor vet om det och det har vetat om det ganska länge för att jag har sprungit på massa provtagningar och sånt, men chefen vet inte om det än. Ska ha ett samtal med henne den 18:e så då tänkte jag berätta det för henne. Känns som ett bra tillfälle :)
  • Eili
    Anonym (orolig) skrev 2016-04-06 12:54:55 följande:
    Är i vecka 13+3 idag. Hrmmm ja illamående är ingen hit, och det är ett under för mig oxå att jag orkat såhär långt... man får ta en dag i taget...
    Hoppas att det går över snart eller är det något som brukar följa med under hela graviditeten?
  • Eili

Usch, jag lider med dig och hoppas med all min kraft att det kommer att gå bra. Styrkekramar

• Eili
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-04-08 18:11:33 följande:

Tack det värmer! <3

Tänker på dig! ?
  • Eili
    Anonym (Maria) skrev 2016-04-08 19:23:42 följande:

Hejhej allihopa! Jag hoppar inte här, är gravid i v 13 nu. Hur mår ni? Mitt illamående vill inte lätta ännu, har mått såå illa sen v 5 med kräkningar och allt. Helt däckad på kvällarna.

Är det många av er som har gjort/ska göra kub? Vi bestämde oss för att göra NIPT-test för att få ett säkrare svar än ett sannolikhetssvar. Det var otroligt smidigt med ett ul plus ett blodprov och vi har redan fått svar också, plus svar på kön som är frivilligt. :) Kan varmt rekommendera det testet i alla fall!

Jag har mått finfint under hela graviditeten. Nästan så att man funderat på om man verkligen är gravid :P

Jag och min kille hade tänkt göra kub-test men valde tillslut att inte göra det. Ingen av oss känner sig särskilt oroliga. Visst hade det varit kul att få se bebban på UL men har redan gjort två VUL så vi nöjer oss med det tills det är dags för RUL
  • Eili
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-04-09 04:29:35 följande:

Tusen tack!

Min man och jag blev glada av din historia att du vart med om liknande. Så vi såg ett litet ljus i tunneln ändå.

... Men jag vaknade med otroliga smärtor vid 01 och blodet bara forsade har inte kunnat röra mig. Sen var det stora klumpar när jag kissade. Ligger nu på akuten för träffa gyn, har fått i mig nålar som sitter. Så de räknar med att ta in mig på operation.

Tänker på dig/er! Kram
  • Eili
    orzia1 skrev 2016-04-09 05:25:30 följande:

Är inlagd igen... med dropp. Har inte blivit bättre sen ja kom hem.. och ligger på så om med 3 st äldre så det lär inte bli bättre.. mår illa av alla dofter o av matlukt... men här finns inga enkelrum...

Usch vad jobbigt :/ Tänker på dig! Kram
  • Eili
    Anonym (Maria) skrev 2016-04-09 06:54:44 följande:

Men så skönt för dig att du har fått må bra! :) Bebisen mår säkert kanon och har ni fått se den redan så kan man ju slappna av lite.

Jag mådde bra när jag väntade min son och tiden gick så mycket snabbare då. Tycker det går så sakta när jag mår dåligt hela tiden. Hade sett fram mot v 12 att det skulle avta men icke. Är väl för att det är en tjej där inne :p

Ja det var väl lite därför vi valde att inte göra kub. Jag vet inte vart tiden tar vägen men känns inte som man hinner med samtidigt är dett skönt att tiden går fort för då kommer bebisen fortare :) Hela min kropp säger mig att det bor en liten tjej i magen men i alla drömmar är det en pojk så det ska bli spännande om kroppen eller det undermedvetna har rätt :P
  • Eili
    Anonym (Maria) skrev 2016-04-09 08:13:28 följande:

Det är säkert en tjej om det är det du känner på dig, tror oftast känslan är rätt. Spännande hur som helst! Ska ni ta reda på vad det blir eller blir det en överraskning? :) Vi tog inte reda på det med sonen men nu vet vi ju och båda valen har såklart sin tjusning:)

Vi har inte bestämt oss än, men har sagt om någon av oss vill på RUL så gör vi det :) Jag vet inte om den är rätt alltid för alla inklusive mamma trodde jag va en pojk och alla trodde, framförallt syrran själv trodde hon skulle få en flicka men det blev en pojk. Spelar ju verkligen ingen roll vad det blir men att veta känner jag kan underlätta lite :)
  • Eili
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-04-09 16:31:10 följande:

Hej allihopa.

Efter besöket på akuten i natt blev jag inlagd.

Den läkaren jag träffade där kunde konstatera pågående missfall. Det verkar vara ett MA då bebisen motsvarade v 6 av mätningarna. Ligger på gyn och får hjälp att stöta bort min lilla "groda" har svimmat då och då. Inget kul detta.

Förstår inte tanken om jag får yttra mig gyn delas med BB på detta kassa sjukhus. Har inte hört mer än små spädbarn som gråter när jag ska ut på toa, det tar lite emot. Svärmor var här på besök hon jobbar själv på detta sjukhus och sa att de bara för någon dag sen hade en diskussion om att de var dum planering att dela två sådana avdelningar. Förlåt rastlös här och har knappt fått sova.

Kram på er!!!

Lider med dig, vännen. Fick själv ett missfall i september och blev gravid igen i januari och är nu i vecka 13.

Styrkekramar till dig!
Svar på tråden BF Oktober 2016