BF Oktober 2016
Ja tiden segar sig fram till rul... fast jag har ändå "bara" typ 3 veckor och några dagar kvar...
Ja tiden segar sig fram till rul... fast jag har ändå "bara" typ 3 veckor och några dagar kvar...
Jag kommer inte köpa sån doppler, det står man kan använda den ett visst antal min per dag, men två olika BM har sagt att det stressar barnet med sån för ofta. Dessutom skulle det ge mig mer oro om jag ej för in ljuden..
Ni som har barn sen innan, när under graviditeten börjar man gå upp i vikt ungefär? Jag känner mig dubbelt så stor åt alla håll och kanter. Känner mig äcklig för jag har ätit onyttigt på senare tid, men vikten går bara upp och ner hela tiden. Skiljer typ 1kg från startvikten. Är i vecka 14 nu. Känns som att det kanske ska hända något med vikten snart?
Ja man måste ju inte, haha. Jag har bara lyssnat när jag varit orolig dvs. 2ggr och båda gångerna mindre än 10min som rekommenderas som max. Det finns verkligen inga studier som säger att det stressar barnet, så isåfall ljuger BM om hen nu inte sa att det "kanske" stressar barnet.
Det är väldigt svaga maskiner som säljs för hemmabruk. 10 minuters gränsen är bara som säkerhetsåtgärd eftersom det inte finns tillräckligt med forskning. Men självklart ska man inte använda en doppler som en leksak, men det tror jag inte att det är så många som gör.
Har ni börjat handla något till bebis än? :)
Jag såg faktiskt det avsnittet. Har sett nästan alla deras avsnitt denna säsongen. Men inte riktigt så jag har det nej, har svårt att förklara riktigt hur jag känner. Har egentligen ingen anledning att vara stressad. Känner mig bara stressad jämt. Börjar undra om det kan finnas sjukdomar bakom som kan göra att kroppen känns på helvarv hela tiden? Det påverkar mig så otroligt mycket, orkar mycket mindre, viljan till mycket är borta m.m. Nu ska jag ju ha ett barn till? Vill inte känna såhär då. Vill må bra, vara glad, känna ork och kunna ge mina barn ett bra liv.
Vi köpte första bebis plagget efter vi såg hjärtat slå i vecka 9. Sen har vi vela väntat tills efter vecka 12. Så nu för två veckor sen (v15) såg vi en vagn som båda fastna för så den och en bilbarnstol fick följa med hem. Sen har vi fått kläder Av andra. Och nu väntar vi med att köpa kläder till efter ul den 16 maj ????????
Jag har köpt en mössa, en body och en sparkdräkt :)
Kommer vänta med de större inköpen tills efter RUL.
Imorgon har jag tid för kub och är så sjukt nervös. Är livrädd att bebisen inte lever. Vet inte hur jag ska kunna sova inatt.
Jag klickade hem en vagn idag.. Kände mig "tvungen" då det var 15% rabatt haha. Själv då?
Det kommer säkert gå bra imorgon. Hoppas du får lite sömn. Lycka till