• orzia1

BF Oktober 2016

Eili skrev 2016-05-26 18:11:01 följande:

Hade mitt UL idag. Barnmorskan gjorde det till en riktigt otrevlig upplevelse med att vara otrevlig och en halvhjärtad undersökning. Fick ingen bild heller :(

Ska dock tillbaka om en vecka, men till en annan bm, för att kolla på blodflödet till hjärtat och även kön då bebisen låg med ryggen utåt.

Nytt BF 18 oktober

Usch vad trist, hoppas det blir bättre nästa gång. Kram
  • orzia1
    Lilla Luna skrev 2016-05-27 12:33:19 följande:

Någon som vet ungefär hur länge brösten växer? Mina bh-ar är för små, bara en som passar,. Vågar dock inte köpa nya i fall jag växer ur dem också. Samma med byxor.. Vilken storlek vågar man köpa på gravidbyxor liksom?

Än så länge passar mina bh, men var ett tag som jag ej kunde ha de. Jag ska satsa på o köpa amningsbh utan bygel, o en storlek större, dessa kommer jag börja använda ngn månad innan bf. Byxor kör jag på samma storlek som jag haft innan. Nu är jag ingen byxmänniska utan kör mkt tights och klänning så där är det lättare o köpa som passar
  • orzia1
    Decibel84 skrev 2016-05-30 19:33:07 följande:

RUL idag, supernöjd.

Ville veta könet för att det skulle bli mer verkligt för oss..Svårt att haja denna graviditet som knappt känns eller syns.

Det är förmodligen en flicka, var beskedet..såå glad!

Grattis. Ska ni gå på fler UL för att se könet igen så det blir mer säkert?
  • orzia1
    Lilla Luna skrev 2016-06-01 14:50:19 följande:

Sitter i väntrummet på ultraljud och börjar bli lite nervös. Svettigt är det med 26 grader ute och molnfritt. Minuterna går segt.

Lycka till, hoppas allt är bra med bebis
  • orzia1

Tänkte vi kan kanske göra en ny bf lista nu? Är väl inte så många som har sina rul kvar? Ngn har väl i juni? Om man vill får man skriva om man vet kön.

• orzia1

Tänkte vi skulle kopier föregående inlägg och lägga till sig själv så vi får en lusta som kan följa oss hela tiden. Är någon inloggad från dator och kan klippa och klistra? Jag är inte vid dator förrän i mitten av juni..

• orzia1
    Lilla Luna skrev 2016-06-02 12:17:06 följande:

Men tack och hej. Blev flyttad från 28 okt till 9 nov igår på rul. Bråkstaken i magen var liten och ville inte all samarbeta så vi ska in igen 21a. Men 9 nov betyder äl 4-5 dagar innan jag testade positivt. Känns som ett missvisande datum, men men. Bebis kommer ju när bebis är redo. Jag vill och hoppas på att det blir tidigare och att det blir i oktober. Har så många som fyller år i början på november redan.

Deras datum från UL får man nog ta med en klackspark, men visst det är drygt när de flyttar en. Mig ville de flytta 10 dagar, enligt de så är det inget ovanligt, men då jag har massa komplikationer så är vi oroliga hon får i sig för lite näring. Alla tidigare UL har varit typ på dagen rättt. Men med det nya datumet som de vill så innebär det att jag testa plus typ 5 dagar efter befruktning och mådde illa 2-3 dagar efter befruktningen..

Hoppas bebis väljer o titta ut i okt och inte nov.
  • orzia1
    Alvsten skrev 2016-06-03 07:36:46 följande:

Den här dagen började inte riktigt som jag hade tänkt mig. Vi har rul kl 8.30 men sitter med fästmannen på akuten då han inväntar magröntgen. Jag hoppas verkligen att han kommer kunna få vara med och se sin bebis. Personalen är supergulliga och gör allt för att han ska kunna ta sig till ultraljudet. Är så sjukt trött efter att knappt ha sovit inatt och tackar min lyckostjärna att jag har tagit ledigt idag. Håll gärna en tumme för oss att ultraljudet går bra!

Hoppas han hann med. Annars kanske ni har fått en ny tid så han kan vara med

Kram
Svar på tråden BF Oktober 2016