BF Oktober 2016
Har ni fått moderakapsintyg?! Jag fattar inte när man skulle få det..
Har ni fått moderakapsintyg?! Jag fattar inte när man skulle få det..
tack för tipsen! Förmodligen har den ju förvarats i förråd som jag hoppas varit torrt. är det mögel så ser jag väl det hoppas jag. och det med hjulen och bromsen var ju bra också , tack! känner mig som en total rookie. :) ska ev köpa deras gamla barnsäng också. så får kolla klädseln där, annars får jag väl slänga den och köpa ny. stommen kan ju knappas vara så sliten, antar jag?
Har lite funderingar då jag inte varit med om detta under mina två andra graviditeter...
Igår kväll hade jag (tror jag) rejäla sammandragningar, magen blev hård o smärtade lite o som strålade bak i ryggen ner i svanken. Gjorde faktiskt lite ont. Detta kom o gick under nån timmes tid. Är detta nåt som e vanligt? Jag är i vecka 23 (22+5).
Hej tjejer. Är det fler som är inne på v 25+5 å där omkring.
Tänkt3 angående om foster rörelserna.. hur ofta ska man känna av det för att vara ok. Jag känner ca 1-2 ggr per dag. Låter ganska lite? Känner ni mkt? Verka som min gosse är väldigt lat hähä
Nu är man nere på under 100 dagar... 98 idag.. Känns så skönt.
Hej alla! Hur mår ni?
Hur länge kommer ni vara lediga innan beräknad bf?
Särskilt ni med kontorsjobb.
Ni med mer fysiskt krävande jobb behöver säkert sluta jobba tidigare.
Jag får seriöst panik.
Min partner lyckas inte hitta något jobb och får därför socialbidrag.
Jag kommer att få ut ca 11.000 när jag är föräldraledig.
Med hyra och utgifter så finns det inget kvar..herregud hur ska vi göra?!
Ska jag be min partner flytta ut så att jag kan ta ut bostadsbidrag , FAN det vill jag ju inte:(
Börjar bli så vansinnigt rädd för förlossningen! Har alltid varit förlossningsrädd men nu när jag vet att det närmar sig börjar jag känna mig pressad. Får typ panik. Och det hjälper ju knappast att Aftonbladet har en specialgranskning av bristerna inom förlossningsvården just nu, och att jag läser Födelsevrålets rapporter hela tiden. Läste nu att närmare 30 akutsjuksköterskor sagt upp sig här i Uppsala där jag bor...
Funderar på om man kan åka till något annat land och föda barn?
Inväntar remiss från Aurora men de har tydligen extremt ont om tider här i Uppsala...
tack för ditt inlägg! jag väntar också mitt första och vill helst föda vaginalt men är otroligt rädd för alla komplikationer som kan uppstå både för mig eller barnet. :(
har inte tänkt så mkt på det tidigare men oktober och BF börjar närma sig med stormsteg..! försöker undvika läsa alla skräck historier men samtidigt vill jag ju veta vad som kan hända så man vet att det inte är normalt och hoppas att jag orkar stå på mig om komplikationer uppstår efteråt.
oj oj vilken upplevelse för dig! jag hoppas verkligen att det går bättre denna gång för dig och att magen kommer igång (för mig själv också för den delen). hade inte heller någon aning om att man kan få eftervärkar efter förlossningen?! Fy vad jag gruvar mig men samtidigt längtar jag ju efter lillgubben. kommer du föda vaginalt även denna gång?