• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Anonym (Maria)
    aperfectsonnet skrev 2016-05-17 08:47:24 följande:

Jag hade RUL i torsdags morse och allt såg bra ut, men FRUKTANSVÄRT nog så hade jag mage att bli besviken över att det är ytterligare en liten pojke där inne. Jag grät hela dagen, inte över min lille son där inne utan över att jag skämdes så fruktansvärt mycket: HUR kunde jag tycka att det spelar någon roll?! Jag har den absolut ljuvligaste, underbaraste tvååriga pojken hemma och skulle inte kunna älska någon mer än jag älskar honom, det om något borde väl tyda på att jag kommer att känna likadant för lillebror?

Men det är nog så enkelt som att det här är vårt sista barn, och jag har från att jag var riktigt liten föreställt mig den dotter jag en dag skulle få. Har liksom sett henne framför mig så länge att det nu kändes som om jag förlorade henne, att ett verkligt barn togs ifrån mig.

Framåt eftermiddagen råkade jag hitta ett pojknamn som kändes HELT rätt, och plötsligt tog bilden av lillebror form inne i huvudet. Allt började kännas så himla mycket bättre. Både maken och sonen tyckte som tur är också om namnet - så nu väntar vi med spänning och glädje på att få träffa lillebror Edison i höst!

Grattis till en liten kille till! Grabbar är ju huuuur mysiga som helst! Tror det är jättevanligt att man blir besviken om man hoppats eller ställt in sig på ett visst kön så det är ju inget att skämmas för.

Kul att ni kom på ett jättebra namn också, bebisen känns lite mer verklig då. :)
  • orzia1
    aperfectsonnet skrev 2016-05-17 08:47:24 följande:

Jag hade RUL i torsdags morse och allt såg bra ut, men FRUKTANSVÄRT nog så hade jag mage att bli besviken över att det är ytterligare en liten pojke där inne. Jag grät hela dagen, inte över min lille son där inne utan över att jag skämdes så fruktansvärt mycket: HUR kunde jag tycka att det spelar någon roll?! Jag har den absolut ljuvligaste, underbaraste tvååriga pojken hemma och skulle inte kunna älska någon mer än jag älskar honom, det om något borde väl tyda på att jag kommer att känna likadant för lillebror?

Men det är nog så enkelt som att det här är vårt sista barn, och jag har från att jag var riktigt liten föreställt mig den dotter jag en dag skulle få. Har liksom sett henne framför mig så länge att det nu kändes som om jag förlorade henne, att ett verkligt barn togs ifrån mig.

Framåt eftermiddagen råkade jag hitta ett pojknamn som kändes HELT rätt, och plötsligt tog bilden av lillebror form inne i huvudet. Allt började kännas så himla mycket bättre. Både maken och sonen tyckte som tur är också om namnet - så nu väntar vi med spänning och glädje på att få träffa lillebror Edison i höst!

Jag tycker inte du ska skämmas över dina känslor, är övertygad om att de flesta ändå har en önskan kring kön, efter allt det där att barnet ska vara friskt osv... men det är så skuldbelagat att man "önskar" sig något. Jag ville ha en tjej, och i med jag har en svår graviditet så var jag osäker på om ja skulle ta till mig en pojke, har pratat mkt med kuratorn och känner till slut att om det blir en pojke så kommer det bli underbart. Vi fick besked om att det är en tjej, och vi blev glada. Skrev på facebook igår och berätta, då får vi kommentarer oj en flicka till, då blir det fler barn sen så ni får en pojke... blev så förvånad att så många bekanta verkar tycka synd om oss att det inte är en av varje...
  • Ggrahnen

En felfri liten tjej väntar vi!! Så jävla chockade. Var 100 på att det var en grabb! Min sambo kände sig lurad haha!! Vi var chockade ett par timmar och "sörjde" lite den "förlorade sonen". Sen jävlar jublade vi av glädje att vi plötsligt vunnit en dotter!!! Och flicknamn hade vi ju redan klart!

Har känt sparkar sen v.14.

Gårdagskvällen låg min sambo bara och pratade med vår dotter! På grekiska dessutom så jag har ingen aning om vad han sa. Haha! Fy fan vad lycklig man är nu!

• Vanja
    Ggrahnen skrev 2016-05-17 12:31:06 följande:

En felfri liten tjej väntar vi!! Så jävla chockade. Var 100 på att det var en grabb! Min sambo kände sig lurad haha!! Vi var chockade ett par timmar och "sörjde" lite den "förlorade sonen". Sen jävlar jublade vi av glädje att vi plötsligt vunnit en dotter!!! Och flicknamn hade vi ju redan klart!

Gårdagskvällen låg min sambo bara och pratade med vår dotter! På grekiska dessutom så jag har ingen aning om vad han sa. Haha! Fy fan vad lycklig man är nu!

Vad härligt! Grattis!!
  • orzia1

Härligt. Stort grattis
  • Anonym (Maria)

Stort grattis till er! Haha minns att du skrev att du skulle äta upp dina blommor om det var en tjej :p
  • TredjeBullen

Wow!! Nu e här en hel del som gått på rul o säkerligen många som snart ska gå. Jag e en av dom som går o längtar till rul. På torsdag e det dags för oss. Längtar ihjäl mig! Haha! Vill verkligen se vår vilding! :)

Grattis till er som sett era småttingar!

• Hf84

vi var på ultraljud förra veckan och väntar en ljuvlig dotter. Har en 2,5 årig dotter här hemma så vi blir en tjejliga :) så glada är vi!

• orzia1
    TredjeBullen skrev 2016-05-17 13:52:38 följande:

Wow!! Nu e här en hel del som gått på rul o säkerligen många som snart ska gå. Jag e en av dom som går o längtar till rul. På torsdag e det dags för oss. Längtar ihjäl mig! Haha! Vill verkligen se vår vilding! :)

Grattis till er som sett era småttingar!

Lycka till.. tiden innan rul o speciellt dagarna innan är sååå långsamma
  • LisenB

Ja jag längtar till sista maj då vi har rul!! Spännande att se hen igen.
    Någon mer som får typ krampkänningar runt om livmodern, som muskelkramp. Hade jätteont igår kväll runt om magen och känner av i dag lite längre ner. Kan jag ha skadat något när jag styrketränade igår? Tog i för mycket med magen eller lyft för mycket. Någon med erfarenhet?

Svar på tråden BF Oktober 2016