• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Ggrahnen
    Dani84KR skrev 2016-05-11 10:36:42 följande:

så det häda något skrämande idag.

sitter och dricker min kopp kaffe, när jag känner att jag har ont i ögon sedan när jag ställer mig upp känner jag stickningar i fingrarna på båda händerna och sedan i ansiktet, speciellt i munnen och tungan. som när man e bedövad hos tandläkaren.

GU så rädd jag blev nu har det mer eller mindre gått över men är det någon annan som har haft liknande eller vet vad det kan vara?

kanske borde man ringa 1177?

Usch. Nej inte känt så. Men däremot har jag troligast en nerv i kläm för mitt ben har betett sig konstigt i flera veckor. Framsidan låret domnar bort. Det sticks, bränns, blir kallt osv.. spelar ingen roll om jag ligger, går, står eller sitter. Och jar tappat känsel i benet. Såå weird! Tror det bara händer så mycket i kroppen som man inte kan förklara riktigt :)
  • aperfectsonnet
    Dani84KR skrev 2016-05-11 10:36:42 följande:

så det häda något skrämande idag.

sitter och dricker min kopp kaffe, när jag känner att jag har ont i ögon sedan när jag ställer mig upp känner jag stickningar i fingrarna på båda händerna och sedan i ansiktet, speciellt i munnen och tungan. som när man e bedövad hos tandläkaren.

GU så rädd jag blev nu har det mer eller mindre gått över men är det någon annan som har haft liknande eller vet vad det kan vara?

kanske borde man ringa 1177?

Jag har haft samma!!! Eller i munnen och underläppen ner i hakan. Det gick över efter någon vecka men HJÄLP vad nervös jag var! Hoppas att det försvinner för dig också!
  • bpumpkin

Då har vi varit på RUL och sett att allt såg "perfekt" ut, hurra! Kan man vara lugn nu att allt är bra med bebis eller kan det komma fosterskador efter vecka 19?

Vi fick även se könet så nu vet vi att det är en liten pojke som kommer. Jag har bara systrar så det känns som att jag, och min mamma, vet väldigt lite om hur det är leva med små pojkar... Men det ska bli så spännande.

• LisenB
    bpumpkin skrev 2016-05-12 08:37:05 följande:

Då har vi varit på RUL och sett att allt såg "perfekt" ut, hurra! Kan man vara lugn nu att allt är bra med bebis eller kan det komma fosterskador efter vecka 19?

Vi fick även se könet så nu vet vi att det är en liten pojke som kommer. Jag har bara systrar så det känns som att jag, och min mamma, vet väldigt lite om hur det är leva med små pojkar... Men det ska bli så spännande.

Grattis va roligt och skönt! Det är två veckor kvar till rul för oss! Jag känner på mig att det är en pojke..
  • JennyNG

Jag får oxå sprängande huvudvärk. Som mest höll det sig i en hel vecka. Ligger även nu i huvudvärk .

TredjeBullen skrev 2016-05-11 12:21:17 följande:

Denna huvudvärk!!!! :( Var o varannan dag får jag sprängande huvudvärk o jag e konstant trött. Fruktansvärt! Nån som plågas av samma?

• Mabo90

Har knappt sovit inatt för jag har sån ångest över att prata med min chef om att jag kommer gå på mammaledighet efter semestern. Det känns så tråkigt för jag har inte kunnat glädjas fullt ut över min graviditet. Dom har tagit bort glädjen och längtan helt för mig och istället har jag bara vart orolig och arg????

• orzia1
    bpumpkin skrev 2016-05-12 08:37:05 följande:

Till mig har de sagt att man inte kan se allt på ul och att man aldrig kan vara garanterad en frisk bebis. Men att risken är väldigt liten. Tror inte man ska oroa sig... grattis till lyckat ul
  • Alvsten

Måste få berätta :) jag har börjat känna bebisen! Först var jag osäker men nu är jag helt säker att det är den. Helt sjukt!!! :)

• Dani84KR
    Alvsten skrev 2016-05-12 16:09:02 följande:

Måste få berätta :) jag har börjat känna bebisen! Först var jag osäker men nu är jag helt säker att det är den. Helt sjukt!!! :)

O va roligt <3 jag är i det stadiet där jag tror och är ganska säker men inte helt hundra. Kan inte vänta
  • Vanja
    Alvsten skrev 2016-05-12 16:09:02 följande:

Visst är det härligt!! Jag har gått och nojjat länge nu över att jag inte känt nånting säkert men idag så satte han igång ordentligt! <3 17+3
Svar på tråden BF Oktober 2016