• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Anonym (Maria)
    LisenB skrev 2016-05-17 16:40:25 följande:

Ja jag längtar till sista maj då vi har rul!! Spännande att se hen igen.

Någon mer som får typ krampkänningar runt om livmodern, som muskelkramp. Hade jätteont igår kväll runt om magen och känner av i dag lite längre ner. Kan jag ha skadat något när jag styrketränade igår? Tog i för mycket med magen eller lyft för mycket. Någon med erfarenhet?

Det är sammandragningar, det har jag också nästan varje dag. Det är helt normalt men de ska inte göra ont. Minns inte om jag hade det såhär tidigt med sonen men nu har jag haft såna sedan typ vecka 16. Är i vecka 19 nu. Livmodern tränar sig:)
  • Dani84KR

Va roligt med alla RUL, mitt 25 maj och tiden går såå sakta.

LisenB skrev 2016-05-17 16:40:25 följande:

Ja jag längtar till sista maj då vi har rul!! Spännande att se hen igen.
    Någon mer som får typ krampkänningar runt om livmodern, som muskelkramp. Hade jätteont igår kväll runt om magen och känner av i dag lite längre ner. Kan jag ha skadat något när jag styrketränade igår? Tog i för mycket med magen eller lyft för mycket. Någon med erfarenhet?

Jag har något liknande ont i nedre delen av magen känns lite som växtvärken i början av graviditeten, fast ändå inte, vet inte hur jag ska förklara.  haft det lite till o från men allt verkar ok igår va jag och lämnade blod hos BM och när jag ändå var där så fick jag höra hjärtat, först satte hon (står helt stilla kommer inte på va den heter för att lyssna på hjärtat) på nedre delen längst troskanten, och kunde inte hitta det, PANIK! 
    Kände på magen och klämde lite på livmodern. Sedan lyssna hon högre upp , nedanför naveln och hittade det, fick spela in en snutt på telefonen.
  • Eili
    Dani84KR skrev 2016-05-17 20:09:32 följande:

Va roligt med alla RUL, min 25 maj och tiden går såååå sakta

Vet precis hur det är. Har mitt dagen efter dig. :)
  • Ggrahnen
    Anonym (Maria) skrev 2016-05-17 13:30:26 följande:

Stort grattis till er! Haha minns att du skrev att du skulle äta upp dina blommor om det var en tjej :p

HAHAHAHA!!! Jag kan inte minnas det ;D Men jag väntar nog med det löftet till efter förlossningen..bm kan ju ha sett fel ;) hahaha!
  • TredjeBullen

Sambon ringde mig på jobbet ikväll o sa att han beställt vagn nu. Blev en svart/orange Crecent Classic. Sååå galet fin! Nu vill jag bara ha hem den. Haha!!

Har ni andra bestämt er för vagn än? Vi kikade på vagnar igår o vi båda fastnade för denna direkt. :)

• Dani84KR
    TredjeBullen skrev 2016-05-17 23:20:17 följande:

Sambon ringde mig på jobbet ikväll o sa att han beställt vagn nu. Blev en svart/orange Crecent Classic. Sååå galet fin! Nu vill jag bara ha hem den. Haha!!

Har ni andra bestämt er för vagn än? Vi kikade på vagnar igår o vi båda fastnade för denna direkt. :)

Super fin  grattis ,=) vi bestämde oss för en Emmaljunga Viking, nu diskuteras färger =)
  • EmelieB91
    TredjeBullen skrev 2016-05-17 23:20:17 följande:

Vi har köpt en svart Kronan City Littlephant :)
  • LisenB
    EmelieB91 skrev 2016-05-18 09:55:36 följande:
    Vi har köpt en svart Kronan City Littlephant :)
    Oj! Jag har inte ens börjat kolla något. Mycket annat nu.
    NU kom min huvudvärk som ni pratat om tidigare! Haft i två dagar nu men har ännu inte ätit någon alvedon.. Är lite emot piller i vanliga fall också. Men vi får väl se hur det utvecklar sig..
    Har ni köpt något mer? Jag har bara hittat en fin liten hemmasnickrad kofta på second hand som jag inte kunnat motstå..
  • EmelieB91
    LisenB skrev 2016-05-18 10:36:24 följande:
    Oj! Jag har inte ens börjat kolla något. Mycket annat nu.
    NU kom min huvudvärk som ni pratat om tidigare! Haft i två dagar nu men har ännu inte ätit någon alvedon.. Är lite emot piller i vanliga fall också. Men vi får väl se hur det utvecklar sig..
    Har ni köpt något mer? Jag har bara hittat en fin liten hemmasnickrad kofta på second hand som jag inte kunnat motstå..
    Vi har allt utom babyskydd och kläder. fördelen med barn sedan innan. Barnrummet är också inrett och klart :D Jag kanske är lite otålig ;)
  • Alvsten

Stort grattis till alla som gjort rul! Längtar jättemycket till mitt den 3e juni. Känns som evigheter tills dess.

Idag berättade jag för min chef och mina närmsta kollegor. Kändes skönt att få det gjort. Får se hur fort det går innan hela företaget vet om det :)

Alla tog det bra iaf så det var en lättnad.

Svar på tråden BF Oktober 2016