• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Decibel84
    Sbfaa skrev 2016-05-15 13:06:00 följande:
    Hihi känner samma! Har tom börja få sparkar på kvällarna :D är nu i vecka 19 (18+0 )
    Har ni börjat få sparkar?
    Nää känner ingenting..
  • Dani84KR
    Decibel84 skrev 2016-05-15 12:27:56 följande:

Älskar kvällarna för då sväller magen och blir hård och jag känner mig verkligen gravid...Men är ju förmodligen "bara" tarmarna..Men det är ju ett tecken och symptom vilket är härligt!
    På dagarna känner jag inget alls..

Jag med ! det är en sådan skillnad mellan morgon och ca efter 16-tiden. kan inte vänta på den stora fina gravid magen ( säger detta nu som första gångens gravid, men vid V38 så tror jag man är redo att föda och slippa magen ), känner inte heller sparkar eller rörelse ännu, inte vad jag vet i alla fall,  men försöker trösta mig med att det är min första graviditet och de kommer  senare för vissa 10 dagar kvar till RUL <3 så får man se lille skutt. 
  • onlygirl

Hoppar gärna in här om jag får :)

21 år gammal, sambo 25, bor i Södertälje och har BF 12/10 :)

Vad är de för Facebook grupper som talas om? Hur går man med? :)

• Mabo90
    Tyret1501 skrev 2016-05-13 23:54:09 följande:

Mabo90.. att ha passiva arbetsgivare som inte bryr sig om sina anställda eller kan följa kollektivavtal är inget att ha. Under min första graviditet behövde jag berätta för min chef två ggr att jag var gravid,för han glömde bort första.. Sedan "glömde" de berätta att de "omorganisation företaget" under min mammaledighet och att min tjänst inte fans kvar; det fick jag reda på efter flertalet sms, ignorerade samtal och mail genom ett sms. Sedan fick jag skäll när jag ifrågasatte det och att det var mitt fel att jag gett av fel signaler och att jag inte vart tydlig att jag tänkte börja arbeta igen efter ledigheten, jag hade då en tillsvisaretjänst, helt sjukt. Detta var efter 2 år på företaget och vi var 7 anställda. Det sög som fan. Men vet du vad? jag mådde piss av det arbetet endå. Och helt klart kan jag bättre! Nu har jag pluggat program på högskola efter det och känner mig mycket bättre, och det ska bli skönt att komma ut på arbetsmarknaden och aldrig (förhoppningsvis) behöva ta ett skitjobb igen, och ha de rättigheter som en anställd ska ha. Man ska inte behöva kämpa för sin rätt att vara gravid och vara föräldraledig. Jobba så gott du kan nu så att du har en god mammapenning; var så sparsam du kan med den och hitta ett nytt arbete eller börja studera efter ledighet! Det är helt klart inte ett arbete att ha kvar!

Usch! Det låter inte som om du hade någon vidare arbetsplats heller. Jag har jobbat där i 3 år nu och har trivts väldigt bra förutom att jag har vart tvungen att kämpa väldigt hårt för mina rättigheter. Men nu har dom verkligen gått för långt och jag funderar på om jag ska gå på föräldraledighet för min dotter och mannen går och jobbar istället. Dom kan ju inte neka men det blir ändå 2 månader av hemsk stämning. Tror jag försöker kämpa på och ha i bakhuvudet att jag ändå inte kommer tillbaka. Vet att jag kommer få jobb lätt med min erfarenhet bara tråkigt att hamna på ruta ett igen. :(
  • Mabo90
    Alvsten skrev 2016-05-14 11:36:59 följande:

Men nej, fy sjutton <3 Det låter som en riktigt dålig arbetsplats. Är du med i facket? Eller har ni något skyddsombud? Arbetsgivare får inte bete sig hur som helst mot sina anställda.

Gick tyvärr ut ur facket för ett par månader sen för jag trodde aldrig det skulle slå så slint i skallen på dom då dom hela tiden berättar för kunderna hur glada dom är att jag är tillbaka och så. Men dom behöver värna om deras personal om dom nu tycker jag gör ett så bra jobb. :(
  • LisenB
    Mabo90 skrev 2016-05-15 19:51:43 följande:
    Gick tyvärr ut ur facket för ett par månader sen för jag trodde aldrig det skulle slå så slint i skallen på dom då dom hela tiden berättar för kunderna hur glada dom är att jag är tillbaka och så. Men dom behöver värna om deras personal om dom nu tycker jag gör ett så bra jobb. :(
    Gå med i facket och be samtidigt om stöd. Du ska inte behöva bli behandlad så!
  • bf102016

Går in i vecka 19 på onsdag och har börjat kika på barnvagn. Har ni börjat kolla? Har ni några tips? Jag har fastnat för trille viper 4s och britax go next..

• Ggrahnen

V.20 imorgon och ÄNTLIGEN rul!! Vilken känsla att vara halvvägs! Får se om vi blir flyttade nåt. Sjukt spännande!!

• S765

Ska på rul om två timmar typ...så nervös. Ni som gjort det, blev ni flyttade något?

• Eili
    Ggrahnen skrev 2016-05-15 23:46:38 följande:

V.20 imorgon och ÄNTLIGEN rul!! Vilken känsla att vara halvvägs! Får se om vi blir flyttade nåt. Sjukt spännande!!

Spännande :) Jag längtar efter vårt rul också. 10 dagar kvar dit.

Ska ni ta reda på kön?
Svar på tråden BF Oktober 2016