• orzia1

BF Oktober 2016

Anonym (Maria) skrev 2016-04-09 06:57:25 följande:

Oj vad du verkar ha det jobbigt med ditt illamående, hitta några äldre inlägg nu som du skrivit... håller tummarna att det ger med sig snart!

Ja jag hoppas det ger med sig.. hoppas på v 16 annars sitter det i hela graviditeten...
  • orzia1
    Eili skrev 2016-04-09 07:39:39 följande:

Usch vad jobbigt :/ Tänker på dig! Kram

Tack
  • orzia1
    Anonym (Maria) skrev 2016-04-09 10:04:46 följande:

Tror inte det går? På NIPT test får man veta både kön och kromosomavvikelser, går att göra från vecka 10. Det är bara ett ultraljud och ett blodprov från armen. Säkrare svar än kub, nästan som fostervattensprov. Vi är så glada att vi gjorde det så vi slapp fundera över en sannolikhetssiffra

Okej.. ja förstår.. vi ska ändå inte föra ngt av det. Har ej åldern för att få det gratis och vi vill inte betala
  • orzia1

Vi kommer ta reda på kön. Vi ska även göra ett ul på spec mvc efter rul, sen ska vi boka 3d ul privat så vi tänker se om de kan se könet på dessa 3 ul.. o 3d ul känns inte som det blir så mkt fel

• orzia1
    Anonym (Maria) skrev 2016-04-09 10:59:30 följande:

Okej men den är säkert frisk så det är lugnt :) Jag är också för ung för att få det gratis men har en släkting som fick ett barn med downs i relativt unga år så därför valde vi att betala för det. Då fick vi veta allt på en gång och det var skönt.

Åh 3d ultraljud verkar så spännande, att få en mer verklig bild av liten :) Ni borde ju absolut få ett säkert svar på kön efter tre stycken ul iaf, spännande! :)

jag tog reda på könet när vi vänta dottern och på första rul ville ej min man, sen blev ja inlagd och fick rådet o ta reda på kön för att börja knyta an.. då sa hon att det är en tjej, dottern snurra runt mkt och visa många ggr.. hon sa jag har aldrig haft fel.. sen gjorde vi ändå 3d o de bekräfta det.

Okej ja då förstår jag att ni valde o bet.. men här fråga de om man hade avvikelser i släkten för då fick man sånt gratis... vi var på UL för att kolla hjärtat o då tog hon sig god tid o kolla, o sa att nacken är okej, hade jag sett avvikelser så hade jag gett er rådet att göra vidare prover... så vi är ändå lugna..
  • orzia1
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-04-09 16:31:10 följande:

Hej allihopa.

Efter besöket på akuten i natt blev jag inlagd.

Den läkaren jag träffade där kunde konstatera pågående missfall. Det verkar vara ett MA då bebisen motsvarade v 6 av mätningarna. Ligger på gyn och får hjälp att stöta bort min lilla "groda" har svimmat då och då. Inget kul detta.

Förstår inte tanken om jag får yttra mig gyn delas med BB på detta kassa sjukhus. Har inte hört mer än små spädbarn som gråter när jag ska ut på toa, det tar lite emot. Svärmor var här på besök hon jobbar själv på detta sjukhus och sa att de bara för någon dag sen hade en diskussion om att de var dum planering att dela två sådana avdelningar. Förlåt rastlös här och har knappt fått sova.

Kram på er!!!

Vet inte var du ligger, men jag låg inlägg i lund med min dotter, där delades också en avd in med nyfödda o sen en med gyn.. där var alla som dels hade graviditetsbekymmer och även de som gjort abort. Både de frivilliga men även de ofrivilliga sk missfallen... och även de som hade fött barn som dött.. jag prata med en tjej som fått MF, lagom skoj o dela rum med mig som gravid, en som gjort abort o sen höra bebis skrik... vi hade livliga pratstunder hur fan de tänker... vet inte om de har ändrat det nu...

Hoppas att det går "smidigt" och enligt planerna så du ej behöver stå ut för länge... lider så med dig... får din man/pojkvän vara där med dig? Stor kram
  • orzia1
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-04-09 19:49:21 följande:

Mannen lämnade precis han får inte ligga över då vi bara bor några km från sjukhuset.

Det enda jag kan komma fram till är att bm ska finnas tillgänglig på bägge avdelningarna.

Ja, här ligger nyförlösta, missfalls fall och de med gyn problem. Inget kul då man delar matsal och andra utrymmen.

Tur väl är att jag inte får lämna rummet och måste ringa på klockan om jag ska på toa. Har bara dropp är så hungrig inte ätit sen middag igår. Hade kunnat göra allt för en kopp kaffe nu.

Hur har det gått för dig då? Hoppas du blivit bättre jag vet hur det känns med illamåendet ingen hit precis. Inget kul och ligga inne hoppas du blir bättre och kommer hem snart.

Massor med kramar!

Usch.. låter inget vidare alls, har du delat rum eller enkelrum? Låter jobbigt och behöva gå ut i korridor för att gå på toa. Jag fick äntligen enkelrum igår EM, beställde sallad till lunch, önskekost som gått hur bra som.helst innan att få. Så kommer de upp med kotelett o sås o potatis... o dessutom alla andra på salen som åt, fick psykbryt typ o min man fick köra ut mig gråtandes o i panik utanför sjukhusområdet... en ssk kommentera, trodde inte det var sååååå illa... är så trött på allas okunskap, åt lite mer, du måst de dricka osv... nehe??? Måste jag det??? Det visste jag ju inte... suck...

Träffa sen en dr på.em och hon var bra och förstående.. får ju ändå säga att de flesta dr är förstående o inser hur jag kämpar... mitt blodtryck är ngt högre, misstänker det är all lakrits som hjälper till..

Hoppas du får börja äta så smått idag och att de snart skriver ut dig. Stor kram
  • orzia1
    Ggrahnen skrev 2016-04-09 22:42:49 följande:

Jag är VÄLDIGT VÄLDIGT säker på att jag kände första rörelserna idag!! Det var ingen fis minsann!! Sprattlade till några gånger, sen gick det 5-10minuter sen började det igen, på samma sätt, på samma ställe!! Hade varit och ätit hos min svärmor och min sambo är grek så vi skojade lite om att det var tzatzikin som startade igång pyret! :D :D :D Är i 14+5 btw..

Vad mysigt.. jag kände också lite fladder förra veckan , inte så mycket men lite sen var det lugnt och o fredags och lördags fladdra det lite.. så jag är också övertygad om att det var bebis..
  • orzia1
    Decibel84 skrev 2016-04-11 18:14:30 följande:

Avbokade KUB, mitt psyke klarade inte av det kände jag.

Men har ett ultraljud att se fram emot istället, supernervös men glad:)

Okej. När har du ultraljud?
Svar på tråden BF Oktober 2016