BF Oktober 2016
Oj vad du verkar ha det jobbigt med ditt illamående, hitta några äldre inlägg nu som du skrivit... håller tummarna att det ger med sig snart!
Oj vad du verkar ha det jobbigt med ditt illamående, hitta några äldre inlägg nu som du skrivit... håller tummarna att det ger med sig snart!
För man veta kön på kub?
Usch vad jobbigt :/ Tänker på dig! Kram
Tror inte det går? På NIPT test får man veta både kön och kromosomavvikelser, går att göra från vecka 10. Det är bara ett ultraljud och ett blodprov från armen. Säkrare svar än kub, nästan som fostervattensprov. Vi är så glada att vi gjorde det så vi slapp fundera över en sannolikhetssiffra
Vi kommer ta reda på kön. Vi ska även göra ett ul på spec mvc efter rul, sen ska vi boka 3d ul privat så vi tänker se om de kan se könet på dessa 3 ul.. o 3d ul känns inte som det blir så mkt fel
Okej men den är säkert frisk så det är lugnt :) Jag är också för ung för att få det gratis men har en släkting som fick ett barn med downs i relativt unga år så därför valde vi att betala för det. Då fick vi veta allt på en gång och det var skönt.
Åh 3d ultraljud verkar så spännande, att få en mer verklig bild av liten :) Ni borde ju absolut få ett säkert svar på kön efter tre stycken ul iaf, spännande! :)
Hej allihopa.
Efter besöket på akuten i natt blev jag inlagd.
Den läkaren jag träffade där kunde konstatera pågående missfall. Det verkar vara ett MA då bebisen motsvarade v 6 av mätningarna. Ligger på gyn och får hjälp att stöta bort min lilla "groda" har svimmat då och då. Inget kul detta.
Förstår inte tanken om jag får yttra mig gyn delas med BB på detta kassa sjukhus. Har inte hört mer än små spädbarn som gråter när jag ska ut på toa, det tar lite emot. Svärmor var här på besök hon jobbar själv på detta sjukhus och sa att de bara för någon dag sen hade en diskussion om att de var dum planering att dela två sådana avdelningar. Förlåt rastlös här och har knappt fått sova.
Kram på er!!!
Mannen lämnade precis han får inte ligga över då vi bara bor några km från sjukhuset.
Det enda jag kan komma fram till är att bm ska finnas tillgänglig på bägge avdelningarna.
Ja, här ligger nyförlösta, missfalls fall och de med gyn problem. Inget kul då man delar matsal och andra utrymmen.
Tur väl är att jag inte får lämna rummet och måste ringa på klockan om jag ska på toa. Har bara dropp är så hungrig inte ätit sen middag igår. Hade kunnat göra allt för en kopp kaffe nu.
Hur har det gått för dig då? Hoppas du blivit bättre jag vet hur det känns med illamåendet ingen hit precis. Inget kul och ligga inne hoppas du blir bättre och kommer hem snart.
Massor med kramar!
Jag är VÄLDIGT VÄLDIGT säker på att jag kände första rörelserna idag!! Det var ingen fis minsann!! Sprattlade till några gånger, sen gick det 5-10minuter sen började det igen, på samma sätt, på samma ställe!! Hade varit och ätit hos min svärmor och min sambo är grek så vi skojade lite om att det var tzatzikin som startade igång pyret! :D :D :D Är i 14+5 btw..
Avbokade KUB, mitt psyke klarade inte av det kände jag.
Men har ett ultraljud att se fram emot istället, supernervös men glad:)