• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • misslina
    Loppan84 skrev 2016-02-18 07:40:33 följande:

Är det någon som använder ff pregnancy tracker? Fattar inget av den - den vill ha due date till 11 juli trots att jag lagt in rätt ovulation date.

Någon annan pregnancy app som ni tycker är bra? Gärna en med egen del för pappan, min man vill gärna följa med i en app säger han :)

Jag använder en som heter gravid och baby! Den tycker jag är bra :)
  • sagoskog
    misslina skrev 2016-02-18 10:39:04 följande:

Jag använder en som heter gravid och baby! Den tycker jag är bra :)

Jag använder också den :) tycker den verkar bäst av de jag testat. Sen har jag någon due date-tracker också, bara för att ha koll på vilken vecka mvc tror jag är i.
  • Loppan84

Tagit ned den nu. Fanns tom en norsk version, så den passar med vården här :) Fint med ett avsnitt för partnern också :)

• Loppan84

Tog modet till mig och berättade för en tjej på jobbet (den enda i min egen åldrr) för det är en del moment som i mitt jobb som gör att någon annan bör veta om du har nått medicinskt på gång. Och hon var också gravid i samma vecka! Har berättat för 4 kompisar nu, och 3 av dem var också gravida - 2 i nästan exakt samma vecka. Haha detta blir pepp mammaledighet :)

• Loppan84

Om det går bra då! Ska tilläggas men hoppas det, har så mkt att se fram emot nu om drt blir bebis.

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-18 11:02:02 följande:

Tog modet till mig och berättade för en tjej på jobbet (den enda i min egen åldrr) för det är en del moment som i mitt jobb som gör att någon annan bör veta om du har nått medicinskt på gång. Och hon var också gravid i samma vecka! Har berättat för 4 kompisar nu, och 3 av dem var också gravida - 2 i nästan exakt samma vecka. Haha detta blir pepp mammaledighet :)

Åh Gud va kul, vilket flyt du har O va mkt O se fram emot :))
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-18 12:02:02 följande:

Åh, så underbart! Alltid kul att dela mammaledigheten med andra. Min kusin (som är som en syster för mig) är gravid i v 24 och hon bor också i Sthlm, så hon skall få typ två månader innan mig. Känns superkul!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-18 07:40:33 följande:

Är det någon som använder ff pregnancy tracker? Fattar inget av den - den vill ha due date till 11 juli trots att jag lagt in rätt ovulation date.

Någon annan pregnancy app som ni tycker är bra? Gärna en med egen del för pappan, min man vill gärna följa med i en app säger han :)

Använder också "gravid och baby" och "ovia", som jag gillar bäst. Där står det nåt nytt varje dag.
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-02-18 08:51:27 följande:

I vecka 7 tänkte jag :) använder du fort progestron ? Mina tabletter är 100 mg O ja tar en varje kväll.. Tänkte fortsätta till vecka 12, även fast gyn sa att ja kan sluta 30 dagar efter pluss. Vet inte om ja ska öka dosen? Mina bröst är inte alls ömma sen igår, blir så nervös

Låter vettigt att vänta till v 7+ så att man är säker på att kunna se hjärtat slå. Annars blir man bara orolig, även om det kan vara pga att det är för tidigt.

Nej, jag slutade med progesteronet efter vul i v 7+5. Han sa att det inte behövdes längre, då embryot hade ett starkt tickande hjärta och allt såg bra ut i övrigt. <3
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend