• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-18 18:01:54 följande:

Har ju inte tagit gravtest med veckoindikator så köpte en tvåpack idag bara för att se att hcg:n ökar och fick 2-3 veckor :) Så skönt, det fick jag aldrig förra gången. Är 2+1 sen äl och bim+1 så känns bra att hcg:n är hög nog för det resultatet även om jag inte har twins eller 40lingar som eagle ;)

Känner att jag andas ut lite varje dag som går och är inte så rädd längre för mf :)

Ska ta den sista testen om en vecka och förhoppningsvis står det då 3+ och så kan jag va färdig med testandet.

Då kan vi testa tillsamans.. Tänkte ta mitt sista digitala nästa fredag. Ja är fortf nojjig.. Känner mig inte alls gravid idag :(

Ja tror när jag passerat senaste MF så kanske känns . De. Va på bim+4.
  • Loppan84

Ja det är så härligt!

sagoskog skrev 2016-02-18 19:56:53 följande:

Min bästis är också gravid! Förra gången var min andra bästis gravid. Båda gångerna helt oplanerat från deras sida. Men skitkul!

• Loppan84

Håller med.

Det va för mig idag som det startade bim+1-2. Så skönt att se att hormonet stiger och tempen är hög, nojar lite mindre då.

Tycker symptomen går upp och ner - varannan dag mycket hugg/molvärk/ilningar och ömma bröst och varannan ingenting. Jag som alltid är illamående för minsta lilla (mens, äl, bilsjuk etc) har inte mått det minsta illa. Det är lite konstigt. Inte heller så trött. Men efter testen visade 2-3 veckor tänker jag att det är ok och att min kropp kanske bara hanterar jcg bättre än de andra hormonerna :)

eagle87 skrev 2016-02-18 19:58:26 följande:

Då kan vi testa tillsamans.. Tänkte ta mitt sista digitala nästa fredag. Ja är fortf nojjig.. Känner mig inte alls gravid idag :(

Ja tror när jag passerat senaste MF så kanske känns . De. Va på bim+4.

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-18 19:03:42 följande:

Håller med.

Det va för mig idag som det startade bim+1-2. Så skönt att se att hormonet stiger och tempen är hög, nojar lite mindre då.

Tycker symptomen går upp och ner - varannan dag mycket hugg/molvärk/ilningar och ömma bröst och varannan ingenting. Jag som alltid är illamående för minsta lilla (mens, äl, bilsjuk etc) har inte mått det minsta illa. Det är lite konstigt. Inte heller så trött. Men efter testen visade 2-3 veckor tänker jag att det är ok och att min kropp kanske bara hanterar jcg bättre än de andra hormonerna :)

Ok skönt att du gått över de, förstår att du känner dig lugnare nu..
    Hur är din man? E han orolig etc?

Ja känner mig nervös för imorn, bim...
    Ja som trodde 2week wait var Killing men 12 week wait är ju ännu jobbigare..

Ja har raderat bf okt tråden nu från favoriter. Så mkt prat om MF där... Har haft ljus ljus beigha flytningar idag.. Hade så dagen innan MF men åh måste sluta oroa mig...

Detta är ju tur tråden :)
  • Loppan84

Håller med har också tagit bort den tråden :)

tror fortfarandr inte han har fattat ett skit, men när jag pratar om den bebis som eventuellt ska komma blir han mer engagerad - själva graviditeten verkar däremot va lite för abstrakt.

Vet att det är väldigt tidigt att ens tänka på det, men jag har ett tjejnamn som jag älskar som är Ava - och har börjat med att varje gång jag ska säga nått om graviditeten säger jag "ava" och då fån-let han lyckligt varje hång så tror det hjälper för honom <3

• misslina

Usch.., nu ska jag vara lite neg. Behöver lite pepp!

Alltså detta illamående håller på driva mig till vansinne. Livet har verkligen stannat av. Jag går mellan sängen och soffan och kylskåpet.
    Det är mitt liv just nu! Klarar inte något annat, inte jobba, inte ta hand om barnen, inte laga mat... Ingenting! Min man får göra allt! Jag får så otroligt dåligt samvete för att han får verkligen göra allt! Och han gör det, han är verkligen bäst!
    Men jag har haft så här i snart två veckor och vet inte hur jag ska fixa detta om det pågår till slutet som det gjorde sist! Fått lergigan comp utskrivna men dom blir jag så konstig av så vet inte om det är värt att ta dom.
    Men det är många tankar som snurrar i mitt huvud som jag inte vill ska snurra där! Vet inte hur jag ska orka?

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-18 15:13:39 följande:

Wow :)

Men när du säger v 7 så menar du vecka 7+0 till 7+6 eller menar du veckan innan? Jag har ul bokat i vecka 7 men är i realiteten då egentligen vecka 6+1 enligt "gravid och baby" appen. Är alltså 27 dagsr efter äl/befruktning. Är det för tidigt tror ni?

Är ju ganska dyrt här så vill ju inte går tidigt, men är bara möjlighet att möta ul bm en gng i veckan på den privata lilla kliniken så blir antinge v 7/6+1 eller v 8/7+1?

Det är absolut i tidigaste laget, skulle jag säga! På många ställen vill de inte boka vul innan v 7+, just för att det inte är säkert att man kan se hjärtat slå då.
    Hade jag varit du skulle jag bokat om det till veckan efter, raring. ffa med tanke på hur mycket det kostar! 
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-02-18 19:33:07 följande:
    Åh Gud vilken lycka. Ja minns när du va på ultraljudet.. Längtar verkligen tills jag är i de stadiet. Just nu är jag mer orolig än glad :(

Det är en tjej du ska ha va?
    Hahaha. Det vet vi inte än, men jag tror det! Och typ alla andra också. Blir spännande att se på rul 1/4.
  • Symetrical
    misslina skrev 2016-02-19 07:15:37 följande:

Alltså detta illamående håller på driva mig till vansinne. Livet har verkligen stannat av. Jag går mellan sängen och soffan och kylskåpet.
    Det är mitt liv just nu! Klarar inte något annat, inte jobba, inte ta hand om barnen, inte laga mat... Ingenting! Min man får göra allt! Jag får så otroligt dåligt samvete för att han får verkligen göra allt! Och han gör det, han är verkligen bäst!
    Men jag har haft så här i snart två veckor och vet inte hur jag ska fixa detta om det pågår till slutet som det gjorde sist! Fått lergigan comp utskrivna men dom blir jag så konstig av så vet inte om det är värt att ta dom.
    Men det är många tankar som snurrar i mitt huvud som jag inte vill ska snurra där! Vet inte hur jag ska orka?

Vet PRECIS vad du gå igenom, hjärtat. Vet att det är svårt, men du måste släppa det där dåliga samvetet! Det är både du och din man som skall få barn och det är tusen ggr värre för dig som måste få igenom detta, rent ut sagt, helvete än för honom som "bara" behöver göra mer där hemma. 
    Förstår att det känns tröstlöst just nu, men det kommer att vända. Förr eller senare (förhoppningsvis det förstnämnda).
    Kram på dig, raring. Hjärta
  • sagoskog
    misslina skrev 2016-02-19 07:15:37 följande:

Åh stackare:/ men ha inte dåligt samvete. Det är ju du som gör det tyngsta jobbet. Tror inte din man skulle vilja byta med dig. Jag hoppas verkligen att det kommer gå över. Även om det inte gjorde det sist så är det ju faktiskt vanligast. Du kanske ska testa legigan ändå? Iaf en stund? Det konstiga kanske lättar efter ett tag. Det låret ju iaf som om det mesta är bättre än som du har det nu.

Själv får jag spyattacker. Det kommer och går jättesnabbt. Bara hoppas de inte kommer i någon olämplig situation. Men där emellan mår jag ok och kan leva som vanligt, vilket jag är väldigt tacksam för.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend